Marketing szótár   /   Freemium modell
Freemium modell

Freemium modell


 

Freemium, két szó összeolvadásából jött létre: az angol free, magyarul ingyenes és az angol premium, magyarul fizetős, szavakból tevődik össze.

 

 

Mi az a Freemium modell?

 

Egy értékesítési technika. Az internet alapú vállalatok domináns technikája, amit online termékeknél és szoftvereknél alkalmaznak leginkább.

 

A Freemium modell „működése”

Működésének alapelve, hogy maga a termék, vagy a szolgáltatás ingyenes, de a prémium szolgáltatás fizetős.

 

Mi ebben a hatalmas lehetőség?

Az ingyenes fogyasztókat megszólítja, a prémium felhasználókat megtalálja.

A freemium koncepciója, hogy amíg az ingyenes lehetőséget kipróbálja a felhasználó, közben megismeri, megkedveli, szeretne jobbat, többet, szeretné a korlátok nélküli lehetőséget is.

 

Erre két lehetősége van:

  • próbaidőt kínáló, teljes körű termékbemutató (angolul: TFL)

 

  • időben nem korlátozott, tartalmilag viszont igen (agolul: FTL)

 

A felhasználótól függ, hogy melyik lehetőség az optimális számára.

 

 

A Freemium helye az üzleti modellben

 

A digitális marketing világában, több üzleti modellel találkozhatunk. A modellek eltérőek, de a működésük,  5 lényegi alapkérdés köré épül fel.

 

1.A bevételi üzleti modell (Revenue Model) - Hogyan jutunk pénzhez?

(hirdetés, értékesítés, interneten, közvetlen értékesítéssel, stb.)

 

2.A termék típusa (Product Type) -  Mit adunk érte cserébe?

(szolgáltatás, termék)

 

3.A kézbesítési modell  (Delivery Model) - Hogyan juttatjuk el hozzájuk? Milyen módon találnak rá a termékünkre?

 

4.A beszerzési csatornák (Acquisition channel) - Megrendelések, előfizetések, üzletszerzés stb.

 

5.Eladási taktika (Selling Tactic) - Hogyan győzzük meg őket, hogy vásároljanak?  (Freemium, kuponok, akciók, kedvezmények, stb.)

 

Hol található a freemium az üzleti modellnek a részében?

A Freemium az eladási taktika részeként, jelenleg az online marketing legsikeresebb technikája.

 

 

Miért sikeres a Freemium modell?

 

Sikere az ingyenes hozzáférhetőségében rejlik, és a prémium funkciók elérhetőségében. A mobil alkalmazások nagy része, így működik.

 

Az ingyenes fogyasztó száma nagy, de vásárlóerejük alacsony, mert őket a slágertermékek, illetve a legfontosabb funkciók érdeklik. Cél, a fizetős fogyasztók, a vásárlók számának növelése.

 

A freemium két lehetőséget ajánl a free felhasználók számára:

 

  • bizonyos limittel ingyenes a fogyasztás, de lehetőséget ad a fogyasztónak a teljes szolgáltatásra plusz költségért

 

  • a fogyasztó díjmentesen használhatja a szoftvert, de vállal bizonyos költségeket (pl. reklámok), ami a vállalatnak profit.

 

Ez alkalmas arra, hogy azokat a vásárlókat is vásárlásra ösztönözze, akiknek nem volt ez szándéka.

Akkor sikeres, ha az ingyenes és a fizetős felhasználói elérhetőség optimális határok között szerepel.

 

Milyen korlátozások lehetnek a freemium alkalmazásban?

A freemium alkalmazás korlátai: funkció-, hozzáférés-, idő-, sávszélesség-, teljesítmény-, támogatás-, felhasználási terület,  stb.


segítünk


Hasonló bejegyzések

Black Hat SEO
Analitika
Push értesítés
Hoax



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.