Google AdSense
A Google AdSense, a Google hirdetésközvetítő alkalmazása.
Célja: reklámfelület értékesítése. Ez azt jelenti, hogy a webhely tulajdonosok, kiadhatják a weboldalaik egy-egy részletét a hirdetések számára bizonyos pénzösszegért cserébe.
Ez az alkalmazás a Google Ads hirdetéseket is megjelenteti.
A Google AdSense működése
Regisztráció
A szolgáltatás működése regisztrációhoz kötött. A regisztrációt követően, webmesterként kapunk egy jóváhagyást, a jóváhagyás után egy kódot a Google-tól. Ez a kód teszi majd lehetővé a releváns hirdetések megjelenését oldalainkon. De csak akkor, miután ezt a kódot a webhelyünk forráskódjába illesztettük.
Google AdSense hirdetések
Az AdSense hirdetések működésének folyamata a következő:
Az AdSense rendszere a kulcsszavak és a meta címkék segítségével feltérképezi a webhelyet, annak oldalait, azok tartalmát. Ez azért szükséges, hogy a webhely tartalmához illő releváns hirdetéseket tudja megjeleníteni az oldalakon.
A Google AdSense –nek köszönhetően, itt megjelennek a Google Ads, releváns PPC hirdetései is. Ha valaki rákattint az weblapon lévő hirdetésre, akkor ez bevételként jelenik meg a webhely tulajdonosának, és ez elég jó bevételforrásnak számít, így saját pénzt keres.
Google hirdetések webhelyre szabva
Minden webhely tulajdonos igényes a weboldalainak a kinézetére, így szeretné, ha a rajta megjelenő reklámok is harmóniában legyen vele. Erre lehetőséget ad a Google, ugyanis a hirdetések tartalma és kinézete is változtatható. Ez a lehetőség mindkét félnek megfelel, hiszen a hirdető is elégedett, ha stílusában hasonló környezetben tudhatja hirdetését.
Illetve a látogató is az adott keresésre, elvárt harmóniában részesül. Szívesebben kattint, nagyobb látogatottságot eredményezve. Megadhatjuk a stílus mellett az megjelenés méretét, oldalon való megjelenés helyzetét.
Mennyit fizet a Google a webmesterek számára?
A webhely tulajdonos bevétele, a következőképpen alakul:
A weboldalán megjelenő, tartalmához illő hirdetés megjelenik, a látogatója, a felhasználó rákattint a hirdetésre.
A kattintásért, a hirdető egy bizonyos összeget fizet a Google számára, amelynek bizonyos százaléka a webhely tulajdonost illeti.
Mitől függ az a bizonyos százalék? Mennyit fizet a Google?
A százalékos arány több szempont figyelembe vételével alakul:
-
Forgalom – AdSense kódjával ellátott weboldalak magas látogatottsága, több kattintást eredményez, tehát, növelheti a befolyó összeget
-
Tartalom és hirdetés pozíciója – számít, hogy a weboldalon, hol helyezkedik el az adott hirdetés (oldalsávban, tartalom közé beszúrva, láblécnél…)
-
Design – a hirdetés kinézete akkor „ér” a legtöbbet, ha beleolvad abba a környezetbe, ahol a hirdetés megjelenik. Az átkattintási arány (CTR) akkor a legnagyobb, ha nem látszik hirdetésnek. (Érdemes a részletekig megtervezni: szín, méret, betűtípus…)
-
CPC – kattintás ára, vagyis amit a hirdető fizet a Google-nak a kulcsszóhoz kapcsoló hirdetésére érkező kattintásért Itt számít a kulcsszó ereje, versenyhelyzete.
AdSense hirdetések típusai
Többfajta hirdetési típus létezik más-más lehetőségekkel pl.: Tartalomhoz kapcsolódó, a legjelentősebb, legtöbb bevételt hozza; videókhoz kapcsolódó (YouTube), mobilokhoz, domainekhez, keresőkhöz…
Összegezve: a Google annál többet fizet a hirdetésekért, minél jobb a weboldal forgalma, a kulcsszó ereje, illetve hirdetés kinézete és pozíciója. De nemcsak ezért érdemes a legjobbak között lenni!
További kérdése van az online hirdetésekkel kapcsolatban akár hívjon minket vagy vegye fel a kapcsolatot emailben.