Marketing szótár   /   Google AdSense
Google AdSense

Google AdSense


A Google AdSense, a Google hirdetésközvetítő alkalmazása.

 

Célja: reklámfelület értékesítése. Ez azt jelenti, hogy a webhely tulajdonosok, kiadhatják a weboldalaik egy-egy részletét a hirdetések számára bizonyos pénzösszegért cserébe.

Ez az alkalmazás a Google Ads hirdetéseket is megjelenteti.

 

 

A Google AdSense működése

 

Regisztráció

A szolgáltatás működése regisztrációhoz kötött. A regisztrációt követően, webmesterként kapunk egy jóváhagyást, a jóváhagyás után egy kódot a Google-tól.  Ez a kód teszi majd lehetővé a releváns hirdetések megjelenését oldalainkon. De csak akkor, miután ezt a kódot a webhelyünk forráskódjába illesztettük.

 

Google AdSense hirdetések

 

Az AdSense hirdetések működésének folyamata a következő:

 

Az AdSense rendszere a kulcsszavak és a meta címkék segítségével feltérképezi a webhelyet, annak oldalait, azok tartalmát. Ez azért szükséges, hogy a webhely tartalmához illő releváns hirdetéseket tudja megjeleníteni az oldalakon.  

 

A Google AdSense –nek köszönhetően, itt megjelennek a Google Ads, releváns PPC hirdetései is. Ha valaki rákattint az weblapon lévő hirdetésre, akkor ez bevételként jelenik meg a webhely tulajdonosának, és ez elég jó bevételforrásnak számít, így saját pénzt keres.

 

Google hirdetések webhelyre szabva

 

Minden webhely tulajdonos igényes a weboldalainak a kinézetére, így szeretné, ha a rajta megjelenő reklámok is harmóniában legyen vele. Erre lehetőséget ad a Google, ugyanis a hirdetések tartalma és kinézete is változtatható. Ez a lehetőség mindkét félnek megfelel, hiszen a hirdető is elégedett, ha stílusában hasonló környezetben tudhatja hirdetését.

 

Illetve a látogató is az adott keresésre, elvárt harmóniában részesül. Szívesebben kattint, nagyobb látogatottságot eredményezve. Megadhatjuk a stílus mellett az megjelenés méretét, oldalon való megjelenés helyzetét.

 

 

Mennyit fizet a Google a webmesterek számára?

 

A webhely tulajdonos bevétele, a következőképpen alakul:

 

A weboldalán megjelenő, tartalmához illő hirdetés megjelenik, a látogatója, a felhasználó rákattint a hirdetésre.

A kattintásért, a hirdető egy bizonyos összeget fizet a Google számára, amelynek bizonyos százaléka a webhely tulajdonost illeti.

 

Mitől függ az a bizonyos százalék? Mennyit fizet a Google?

 

A százalékos arány több szempont figyelembe vételével alakul:

 

  • Forgalom – AdSense kódjával ellátott weboldalak magas látogatottsága, több kattintást eredményez, tehát, növelheti a befolyó összeget

  • Tartalom és hirdetés pozíciója – számít, hogy a weboldalon, hol helyezkedik el az adott hirdetés (oldalsávban, tartalom közé beszúrva, láblécnél…)

  • Design – a hirdetés kinézete akkor „ér” a legtöbbet, ha beleolvad abba a környezetbe, ahol a hirdetés megjelenik. Az átkattintási arány (CTR) akkor a legnagyobb, ha nem látszik hirdetésnek. (Érdemes a részletekig megtervezni: szín, méret, betűtípus…)

  • CPC – kattintás ára, vagyis amit a hirdető fizet a Google-nak a kulcsszóhoz kapcsoló hirdetésére érkező kattintásért Itt számít a kulcsszó ereje, versenyhelyzete. 

 

AdSense hirdetések típusai

 

Többfajta hirdetési típus létezik más-más lehetőségekkel pl.: Tartalomhoz kapcsolódó, a legjelentősebb, legtöbb bevételt hozza; videókhoz kapcsolódó (YouTube), mobilokhoz, domainekhez, keresőkhöz…

 

Összegezve: a Google annál többet fizet a hirdetésekért, minél jobb a weboldal forgalma, a kulcsszó ereje, illetve hirdetés kinézete és pozíciója. De nemcsak ezért érdemes a legjobbak között lenni!

 

További kérdése van az online hirdetésekkel kapcsolatban akár hívjon minket vagy vegye fel a kapcsolatot emailben.

segítünk


Hasonló bejegyzések

Google Display
Google Ads
Gerillamarketing
Gateway



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.