Marketing szótár   /   Growth Hacking
Growth Hacking

Growth Hacking


Growth hacking jelentését szó szerinti fordításban nem érdemes használni, mert félrevezető gondolatokat indít el az olvasóban. (Growth hacking, kiejtése gröf hákking) = Növekedés hackelés)

 

A hacking, hackelés szavakról törvénytelen és sötét dolgokra asszociálunk. Ebben az esetben az értelmezése: szokványostól eltérő-, különleges- és eredményes taktikai megoldások.

 

Mégis mi az a Growth hacking?

 

A Growth Hackers alapítójától egyben a kifejezés megalkotójától, Sean Ellis –től sem kaptunk pontos definíciót.

 

Jelentéstartalmát úgy lehetne röviden megfogalmazni, hogy egy olyan marketingszemlélet, amelynek súlypontozása elsősorban az aprólékosan megtervezett, többlépcsős eseményfolyamatokra kerül, illetve a tesztelés optimalizálására. Ezekben a folyamatokban található a gyors növekedés kulcsa.

 

 

A growth hacking technikái hogyan hoznak hatalmas növekedést?

 

A growth hacking célja, kevés pénzből, hatalmas növekedést elérni, és gyorsan. Ezért kedvelik leginkább az új kezdő vállalkozások. A stratégia minden vállalkozásnál egyedi.

 

Mivel mindenkinél mást jelent a növekedés, ennek megfelelően másképp is érhető el.

A legtöbb kezdő vállalkozás, startup, a növekedési tuti receptjének a „kalóztölcsér”-t tartja:

kalóztölcsér

 

A growth hacking célja: látogatók bevonzása, forgalom növelése, ügyfelek megtartása hosszútávon gyors és magas bevétel.

 

Growth hacking feladatai

 

Vállalkozóként egy terméket szeretnénk „piacra dobni”, tehát nem a gyártási folyamatokat készítjük elő, hanem a marketingstratégiánkat growth hacking módszerek bevonásával.

 

Alapos információszerzésbe kezdünk, több területen is (piaci kereslet, versenytársak, jelenlegi gazdasági mutatók stb., továbbá a tervezett célpiacunknak szüksége van e rá, ha igen kik lesznek a célpiac szereplői, Buyer Persona-ink, majd ezeket alapos elemzésnek vetjük alá.

Ha elindul a termék a piacra, folyamatos vizsgálatokat kell végeznünk, mind a számok tekintetében, mind a vásárlói visszajelzésekben.  

 

Folyamatosan kell gyűjtenünk az adatokat, főleg azt a mutatót, amelyek a növekedésért leginkább felelnek. (a mutatók, és a visszajelzések a későbbi tervekhez elengedhetetlenek.) A növekedés másik lépcsője, a marketingfolyamatok elindítása, az eredmények elemzése.

 

Hol találjuk meg a legjobb Growth hacking szakembereket?

 

A legjobb Growthhackers szakember lehet marketingszakember, lehet egy tapasztalt termékmenedzser, mérnök bárki, aki ezzel a szemléletmóddal rendelkezik, hiszen nem„végzettség” szükséges hozzá, hogy kiváló growth hacker, azaz growth hackinggel foglalkozó szakember legyen.

 

 

Growth hacking stratégiák

 

A Growth hacking stratégiái közül, a legjelentősebbek, a termékmarketing, tartalommarketing illetve a hirdetések

 

Termékmarketing /Online media/

A termékmarketing célja, hogy a minél többen megismerjék, kedveljék és akarják termékeinket a Buyer Personáink, célpiacunk. Ehhez kiváló eszközöket alkalmazhatunk, mintt például:

  • Jutalmak, ha pl. 5 ismerősödnek ajánlod

  • meghívásos rendszer, ahol kihasználható a lemaradástól való félelem

  • vicces elemek bevonása, játékosság

  • partnermarketing, ahol százalékos arányú a marketingmunka

 

Tartalommarketing /Content marketing/

A tartalommarketing célja is ugyanaz, természetesen mint a termékmarketingnek, csak más az eszközrendszere:

  • blogolás, vendégblogolás

  • megjelenések a közösségi médiában különböző tartalmakkal

  • podcastek

  • tanulmányok készítése…

A tartalommarketing előnye, hogy olcsó, és villámgyorsan megjelenik a világhálón.

 

 

Hirdetések /Online marketing/

Néha áldozni is kell az ”ismertségért”. A facebook, közösségi média hirdetései, , vagy a PPC hirdetések kiváló lehetőség bizonyos helyzetekben: pl. akciók, kedvezmények, kuponok, új termék bevezetése esetében.

 

Ha pedig még kérdése maradt vegye fel velünk a kapcsolatot most email üzenetben.

 

segítünk


Hasonló bejegyzések

Felhasználói élmény
Gateway
UTM
Duplikáció



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.