Growth Hacking
Growth hacking jelentését szó szerinti fordításban nem érdemes használni, mert félrevezető gondolatokat indít el az olvasóban. (Growth hacking, kiejtése gröf hákking) = Növekedés hackelés)
A hacking, hackelés szavakról törvénytelen és sötét dolgokra asszociálunk. Ebben az esetben az értelmezése: szokványostól eltérő-, különleges- és eredményes taktikai megoldások.
Mégis mi az a Growth hacking?
A Growth Hackers alapítójától egyben a kifejezés megalkotójától, Sean Ellis –től sem kaptunk pontos definíciót.
Jelentéstartalmát úgy lehetne röviden megfogalmazni, hogy egy olyan marketingszemlélet, amelynek súlypontozása elsősorban az aprólékosan megtervezett, többlépcsős eseményfolyamatokra kerül, illetve a tesztelés optimalizálására. Ezekben a folyamatokban található a gyors növekedés kulcsa.
A growth hacking technikái hogyan hoznak hatalmas növekedést?
A growth hacking célja, kevés pénzből, hatalmas növekedést elérni, és gyorsan. Ezért kedvelik leginkább az új kezdő vállalkozások. A stratégia minden vállalkozásnál egyedi.
Mivel mindenkinél mást jelent a növekedés, ennek megfelelően másképp is érhető el.
A legtöbb kezdő vállalkozás, startup, a növekedési tuti receptjének a „kalóztölcsér”-t tartja:
A growth hacking célja: látogatók bevonzása, forgalom növelése, ügyfelek megtartása hosszútávon gyors és magas bevétel.
Growth hacking feladatai
Vállalkozóként egy terméket szeretnénk „piacra dobni”, tehát nem a gyártási folyamatokat készítjük elő, hanem a marketingstratégiánkat growth hacking módszerek bevonásával.
Alapos információszerzésbe kezdünk, több területen is (piaci kereslet, versenytársak, jelenlegi gazdasági mutatók stb., továbbá a tervezett célpiacunknak szüksége van e rá, ha igen kik lesznek a célpiac szereplői, Buyer Persona-ink, majd ezeket alapos elemzésnek vetjük alá.
Ha elindul a termék a piacra, folyamatos vizsgálatokat kell végeznünk, mind a számok tekintetében, mind a vásárlói visszajelzésekben.
Folyamatosan kell gyűjtenünk az adatokat, főleg azt a mutatót, amelyek a növekedésért leginkább felelnek. (a mutatók, és a visszajelzések a későbbi tervekhez elengedhetetlenek.) A növekedés másik lépcsője, a marketingfolyamatok elindítása, az eredmények elemzése.
Hol találjuk meg a legjobb Growth hacking szakembereket?
A legjobb Growthhackers szakember lehet marketingszakember, lehet egy tapasztalt termékmenedzser, mérnök bárki, aki ezzel a szemléletmóddal rendelkezik, hiszen nem„végzettség” szükséges hozzá, hogy kiváló growth hacker, azaz growth hackinggel foglalkozó szakember legyen.
Growth hacking stratégiák
A Growth hacking stratégiái közül, a legjelentősebbek, a termékmarketing, tartalommarketing illetve a hirdetések
Termékmarketing /Online media/
A termékmarketing célja, hogy a minél többen megismerjék, kedveljék és akarják termékeinket a Buyer Personáink, célpiacunk. Ehhez kiváló eszközöket alkalmazhatunk, mintt például:
-
Jutalmak, ha pl. 5 ismerősödnek ajánlod
-
meghívásos rendszer, ahol kihasználható a lemaradástól való félelem
-
vicces elemek bevonása, játékosság
-
partnermarketing, ahol százalékos arányú a marketingmunka
Tartalommarketing /Content marketing/
A tartalommarketing célja is ugyanaz, természetesen mint a termékmarketingnek, csak más az eszközrendszere:
-
blogolás, vendégblogolás
-
megjelenések a közösségi médiában különböző tartalmakkal
-
podcastek
-
tanulmányok készítése…
A tartalommarketing előnye, hogy olcsó, és villámgyorsan megjelenik a világhálón.
Hirdetések /Online marketing/
Néha áldozni is kell az ”ismertségért”. A facebook, közösségi média hirdetései, , vagy a PPC hirdetések kiváló lehetőség bizonyos helyzetekben: pl. akciók, kedvezmények, kuponok, új termék bevezetése esetében.
Ha pedig még kérdése maradt vegye fel velünk a kapcsolatot most email üzenetben.