PPC
Mi az a PPC?
A digitális hirdetések népszerű típusa, amelyben a hirdető akkor fizet az online marketing reklám megjelenésért, ha a felhasználó a hirdető weboldalára érkezik.
PPC jelentése
Az angol Pay Per Click, azaz a kattintásonkénti fizetés rövidítése.
A PPC hirdetés, a legkedveltebb hirdetési megoldás nemcsak külföldön, de itthon is: például, a Google, a Bing, a Yahoo, illetve a közösségi platformokon, mint a Facebook, LinkedIn felületén.
Mi az a PPC kampány?
A PPC kampányok, gyors és célzott kapcsolatot tesz lehetővé a kereslet és a kínálat között. A marketingstratégia egyik fontos elemeként növelheti, a leadek (érdeklődők) számát. Hogyan?
A kampány lényege, hogy a hirdetők, azokra a kulcsszavakra licitálnak, amelyre szeretnék, hogy tartalmaik megjelenjenek a keresőben a keresési találatok között, minden alkalommal, amikor a felhasználó rákeres az adott kifejezésre.
A licitálás során minden hirdető megadja azt a maximális összeget, amelyet kifizet egy felhasználói kattintásért.
Amikor aktiválódik a hirdetésünk, akkor innentől kezdve az adott weboldalunk azokra a kulcsszavakra fog megjelenni a keresőmotorok találati oldalain, amelyeket egyrészt mi megadtunk a hirdetésben, másrészt a felhasználó rákeres a keresőben. Ekkor találkozik a kereslet a kínálattal.
Mivel a hirdető csak akkor fizet a hirdetés kezelőjének (mint például Google Ads, Yahoo Search Marketing, stb.), ha a felhasználó részéről kattintás történik, ezzel a keresőmotorok motiválva vannak, hogy a legrelevánsabb keresésére jelenjen csak meg a hirdetésünk.
Például, legyen a mi hirdetésünk kulcsszava: „kék, hosszú szárú gyermekcsizma”. Ha a felhasználó ilyet keres, ezt a kulcsszót írja be a keresőbe, akkor biztos, hogy a mi hirdetésünk fog megjelenni, legelsők között a találati oldalon, ahol szeretnénk népszerűsíteni szolgáltatásaink vagy hogy többet megtudjon rólunk és felkeltsük az érdeklődését.
Ezek után, ha a felhasználó rá is kattint a hirdetésünkre és ellátogat ezzel a weboldalunkra, mert kíváncsi az ajánlatainkra, már fizetünk is a hirdető felületnek a kattintásért.
A keresőszó rossz beállítása magával vonza a kapcsolódó kifejezéseket.
Ezt így kell elképzeni a keresőszó média.
Ekkor megjelenik minden média szóra a weblap, hagyományos média, nyomtatott média stb.
Annak tudatában kell hirdetést létrehozni, hogy a nem jól beállított kampányok nagyon költségesek tudnak lenni. Így ez alapján mindig bízzuk hozzáértőre.
Mi az előnye a PPC hirdetéseknek
Először is az, hogy létezik. Ugyanis, ez a típusú hirdetés, nem hiába a legkedveltebbek között tarol: akkor jelenik meg, ha arra a bizonyos kulcsszóra keresnek rá és akkor fizetünk ha kattintanak is!
A hirdetés előnye, hogy pl. a Google Ads esetében azonnal működik, és forgalmat hoz az adott webhelyre. Ellentétben más forgalomgenerálóval, a hatás rögtön érezhető.
Ha e-kereskedelemmel foglalkozunk, jó lehetőség a weboldal népszerűsítésére is. Vevőorientált, mert a vevőtől függ, hogy megjelenik e, a hirdetés. Továbbá, nagyon könnyű az A/B tesztelése, hiszen csak két hirdetést kell megalkotnunk és amelyiknek magasabb a CTR-je, az lesz a befutó.
Van hátránya a PPC hirdetéseknek?
Igen, hosszútávon költséges lehet, csak erre alapozni a forgalmunk növelését. Ugyanez a helyzet akkor is, ha rosszul állítjuk be a PPC kampányt és nem vagyunk körültekintőek, ez az egyik legfontosabb részlet a siker érdekében. Hiszen ha vásárlás nem történik, a kattintást követően, akkor csak a kiadásunkat növeljük hosszú távon.
Mi kell a jó PPC kampányhoz?
Tapasztalat, tudás és tesztelés, no meg egy CTA gomb.
Mellette persze mindenképpen szükséges egy nagyon jó főcím és hasonló jó szöveges tartalom a weboldalra. A landing oldalakra kiváló szöveg kiváló kulcsszavakkal, és persze az elengedhetetlen tesztelése a hirdetéseinknek, a jobb konverziós arány miatt.
PPC és CPC
Gyakran használjuk a Pay Per Click mellett a kattintásonkénti költség kifejezést, vagyis a CPC-t. Nézzük meg a kapcsolatukat!
Ha szeretnénk megtudni, hogy egy PPC kampányunk mennyire volt sikeres, akkor a CPC mérésével kell foglalkoznunk, mert a CPC határozza meg a PPC kampány sikerét.
Ettől az összegtől függ a ROI (Return of Investment), azaz a befektetésarányos megtérülés. A CPC költséget tehát alacsonyan kell tartani, a látogatások minőségét pedig magasan. Bővebben itt írtunk erről: CPC és a minőségi mutató.
PPC vagy SEO?
Amikor elindítjuk a vállalkozásunkat, és forgalmat szeretnénk generálni weboldalunkra, akkor elsősorban a hirdetésekben gondolkodunk. Általában hamar rájövünk, hogy ez hosszú távon nem kifizetődő megoldás. Ilyenkor kezdünk tájékozódni a lehetőségek után.
Akik időben tájékozódnak, azok hamarabb megismerik a keresőoptimalizálásban rejlő lehetőségeket, élni tudnak vele, így megkímélik magukat a folyamatos magas költségektől.
Nem arról van szó, hogy a SEO nem kerül pénzbe, természetesen a jó szakembert itt is meg kell fizetni. Viszont a SEO nem meghatározott időintervallumban hat. A SEO akkor is működik, még jó sokáig, amikor már a projektnek vége.
A keresőoptimalizálás, vagy SEO, a hosszú távú, tartós siker kulcsa. Egy blog cikk esetén például, nagyon sok kulcsszó rangsorolható és az átkattintási arány is magasabb lesz, mint a fizetett hirdetés esetén. Erről régebbi cikkünkben található részletes információ: Keresőoptimalizálás alapjai /SEO/ jelentése.
Ahogy fent láthattuk, a hirdetés pedig azonnal hat és hívja be a felhasználókat a weboldalunkra. A legjobb lehetőség, hogy a forgalmunkat növeljük, és a pozíciónkat megőrizzük rövidtávon! Ha pedig tovább tart a kampányunk, jobb CTR-eket és CPC-értékeket érünk el.
Az ideális eset az, ha a SEO-t folyamatosan alkalmazzuk, a PPC kampányokat pedig - ahogy a kifejezés is utal rá-, kampányszerűen: ünnepek, akciók, új áru bevezetése, új bolt nyitása, stb.
Nem csak az egyiket, hanem akár mind a kettőt fel lehet használni. A sikerhez, mindkét megoldást érdemes alkalmazni, egymás erejét kihasználva, a vállalkozás aktuális helyzetének függvényében.
Tájékoztató információk és tanácsadás velünk is elérhető azért, hogy megtudhassa, Önnek melyik megoldás volna a legjobb a sikerhez a nagy versenyben!
Hallhattuk még azt a kifejezést is, hogy PPC specialista. Kik ők és mi a feladatuk?
A specialista, megtervezi a PPC kampányokat, optimalizálja, értékeli a weboldalak látogatottságát, kampányok hatékonyságát, elkészíti a különböző elemzéseket. E mellett kutatja új lehetőségeket és a versenytársakat is figyelemmel kíséri.