Marketing szótár   /   Hirdetésbővítmény
Hirdetésbővítmény

Hirdetésbővítmény


A hirdetésbővítményünk, plusz információ a hirdetésünkben, amelyet láthatnak, használhatnak a felhasználók. Ilyen pl. a vállalkozásunk telefonszáma, kattintható hivatkozás, vásárlói vélemények termékeinkről, szolgáltatásainkról stb.

 

Hol találkozhatunk a szolgáltatással?

 

AdWords hirdetésbővítmény

 

A szolgáltatást, a Google Ads (régebbi nevén Google AdWords) hirdetési rendszerén belül találjuk. A bővítmények egy része automatikus, amely azt jelenti, hogy nekünk semmi dolgunk nincs vele, mert a Google Ads automatikusan adja hozzá a hirdetéshez. Ezeket automatizált bővítményeknek hívjuk: pl. hívás-, és belsőlink bővítmények. Vannak, amelyeket mi, hirdetők állíthatunk be manuálisan. Ezek a manuális bővítmények.

 

Miért van szükség ezekre a bővítményekre?

 

A bővítmények használatával, a hirdetés átkattintási aránya növelhető.

 

Hogyan működik ez a gyakorlatban?

 

A Google Ads, a saját rendszerében végzett keresések alapján választja ki, milyen bővítmények jelenjenek meg ahhoz, hogy a szöveges hirdetések a lehető legnagyobb teljesítményt érjék el.

 

Az üzleti célunknak megfelelő bővítmények mindegyikét érdemes használnunk, mert ezekkel több információt, tartalmat adunk hirdetéseinkhez és a keresési oldalon is nagyobb sikert ér el. Miért?  

 

Azért, mert feltűnőbb, vagy láthatóbb, vagy azért mert a bővítmény lehetőséget ad az azonnali cselekvésre (azonnali hívás lehetősége, útvonalterv láthatósága, hivatkozás a vállalkozás oldalára…) így a kattintások száma növekedni fog.

 

Mikor látja a felhasználó a bővítményt?

A felhasználók nem minden esetben láthatják ezeket a bővítményeket, akkor sem, ha hirdetőként kiválasztjuk és hozzáadjuk a hirdetésünkhöz.

Ugyanis a bővítmény, akkor jelenik meg a hirdetésünk mellett (alatt, fölött), ha a Google Ads adatokkal alátámasztott feltételrendszerének megfelel: ilyen feltétel, amikor előre láthatólag, a bővítmény (ek), növelni fogják a teljesítményt; vagy akkor ha, a hirdetés pozíciója és rangsor béli helye elég magas.

 

Mennyibe kerülnek?  -  A bővítmények költségei

 

Amikor hirdetésbővítményeket hozzáadjuk a kampányainkhoz, akkor nem kerül plusz költségbe a hirdető számára, mert ez a szolgáltatáshoz tartozik.

Költségünk akkor keletkezik „belőle”, ha a bővítményben található plusz információn keresztül keresnek meg vagy töltik le alkalmazásunkat a felhasználók.

Például:

Ha a hívásbővítmény adtunk a hirdetésünkhöz, és megadjuk a vállalkozás hívható telefonszámát, csak akkor lesz plusz költségünk ezzel, ha a megadott telefonszámra kattintva keres meg a vásárlónk.

(A hívásbővítménynél egyéb beállítást is adhatunk hozzá: pl. csak akkor legyen látható a telefonszám, ha nyitva van a bolt.)

 

Google hirdetésbővítmények

A Google hirdetésbővítményekkel a Google Ads célja, hogy a hirdetésünkből a maximálisan elérhető legmagasabb átkattintási arány érjük el.

 

Milyen bővítményeket állíthatunk be hirdetőként?

A „Manuális bővítmények”

 

Vállalkozóként érdemes, az összes olyan bővítményt alkalmazni, amely üzleti célunknak megfelel. A hirdetés releváns bővítményeivel meggyőzhetjük a felhasználókat, hogy kattintsanak ránk. A bővítményeket érdemes elkészíteni kampányok vagy fiókok szintjén. A manuális bővítmények kompatibilisek az automatikus bővítményekkel.

 

Helybővítmények – Mi az a helybővítmény?

 

A cég adatai, a Keresési Hálózaton a Google Térkép szolgáltatásban,  és a Display Hálózaton jeleníti meg. Hol látjuk?

 

A keresési hálózatban a hirdetés közelében találjuk. A Display Hálózaton, az itt lévő webhelyeken és alkalmazásokban, de csak akkor, ha a helyszín közelében tartózkodunk, mint érdeklődő felhasználó, illetve a YouTub szolgáltatásban, a videóba ágyazott rövid  hirdetések esetében jelenhet meg, szintén, ha a környéken járunk, érdeklődünk.

 

A bővítmény, a közeli elérhetőség miatt is kényelmes, vonzó lehetőség a célközönség számára. Ezzel a bővítménnyel a vállalkozás, vállalat megkeresésére ösztönzik a felhasználókat, hiszen itt van közelben.

 

A bővítménynek köszönhetően, a hirdetés tartalmazhatja: kattintható telefonszám, link, amely az vállalkozás oldalára navigál, továbbá lehet útvonaltervet, nyitva tartási időt, fényképet elhelyezni. Mobilon, a telefonszámot egy kattintható gomb helyettesíti, amellyel azonnal hívható az adott szám.

Minta:

hirdetésbővítmények

A mintában láthatjuk, hogy néz ki egy hirdetés, amelyben látható a Google Térkép (Google Maps) szolgáltatás, amely 2005-től áll ingyenesen a rendelkezésünkre. Hirdetésbővítményként láthatjuk a kattintható e-mail címet (mintánkban nem kattintható), illetve a hívható telefonszámot. (Mobilon gomb jelöli)

 

Kiemelő bővítmények

 

A kiemelő bővítmények segítségével, ahogy a neve is mutatja, kiemelhetünk, fontos információkat adhatunk meg vállalkozásunkról, szolgáltatásainkról. Ezek olyan plusz információk, amelyek ösztönzőleg hatnak a felhasználóinkra:

pl: „ingyenes szállítás”, vagy „éjjel-nappali ügyfélszolgálat”…

Ezeket a plusz információkat úgy látják a felhasználók, mintha link lenne, csak nem kattintható.

 

Hívásbővítmények

 

A hívásbővítményeknek köszönhetően, adhatunk telefonszámot a hirdetésünkhöz. A megjelenő telefonszámnak köszönhetően, azonnali ösztönzést kapnak a telefonálásra a potenciláis érdeklődők, így az kattintások száma is növekedni fog. 

 

A hívásra leadott kattintás olyan, mintha a címsorra kattintanának (CPC). Automatikus hívásbővítményeket is beállíthat a Google Ads, ha az üzleti célunkban szerepel, a hívás ösztönzése.

Megadhatjuk például úgy is a telefonszámot, hogy csak akkor jelenjen meg, ha vállalkozásunk nyitva van, amikor tudjuk fogadni az érdeklődő hívásokat.

 

Belsőlink-bővítmények

 

Az embereket közvetlenül a webhely adott oldalaira irányíthatja (például a nyitva tartást feltüntető vagy az azonnali rendelésre szolgáló oldalra).

A belsőlink-bővítmények létrehozásával további linkeket adhatunk hozzá a hirdetésekhez. A belsőlink-bővítmények a webhely bizonyos oldalaira irányítják a felhasználókat (például a nyitvatartási időt ismertető oldalra vagy egy konkrét termék oldalára). Amikor valaki a linkekre kattint vagy koppint, közvetlenül oda kerül, ahol megtudhatja vagy megvásárolhatja a kívánt dolgot.

 

Üzenetetküldő bővítmények

 

Az üzenetküldő bővítmény használata akkor optimális, ha üzenetekkel szeretnénk ösztönözni vásárlásra, a  mobilozó célpiacunkat, hiszen számukra ez a legideálisabb kapcsolati forma. Azokat lehet üzenetküldésre ösztönözni, akik nehezebben kattintanak a hívásgomra, viszont két kézzel zongoráznak a billentyűzeten.

 

 

Automatikus bővítmények

 

Azonban a hirdetés a bővítményeknek köszönhetően, nagy helyet is elfoglal a találati listában, így ha a konkurencia nem használja ezeket mi nagy előnyre tehetünk szert.

 

Hívásbővítmény

Automatikus hívásbővítményt akkor állítja be a Google automatikusan, amikor az üzleti cél, a hívás ösztönzése. A felhasználók a hirdetésből azonnal hívást indíthatnak.

 

Dinamikus belsőlink-bővítmények

A felhasználót irányítja a webhely adott része felé.

 

Eladóértékelési bővítmények: a vélemények megjelennek a hirdetések mellett, így a felhasználók látják kiknek alacsony, vagy magas a kapott érték.

 

Dinamikus kiemelő bővítmények: ezek a bővítmények a webhely termékeivel, vagy szolgáltatással kapcsolatos releváns információk kiemelésével segít. Pl. „online bejelentkezés”

 

Dinamikus struktúrájú kódrészletbővítmények: ennél a bővítménynél további tartalmat találnak a felhasználók a szolgáltatásról, termékekről.

 

Automatikus helybővítmények: ennek segítségével a felhasználók  megtalálhatják a vállalkozás, cég, vállalat üzletét. A hirdetés nél látható a cím, útvonalterv, távolság.

 

 

Az online marketing esetében pedig még nagyon hasznos a facebook kampány.

Mind a kettő sikerességét tudjuk mérni Google analytics segítségével.

segítünk


Hasonló bejegyzések

Influencer
7P modell
Growth Hacking
Impression



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.