Hirdetésbővítmény
A hirdetésbővítményünk, plusz információ a hirdetésünkben, amelyet láthatnak, használhatnak a felhasználók. Ilyen pl. a vállalkozásunk telefonszáma, kattintható hivatkozás, vásárlói vélemények termékeinkről, szolgáltatásainkról stb.
Hol találkozhatunk a szolgáltatással?
AdWords hirdetésbővítmény
A szolgáltatást, a Google Ads (régebbi nevén Google AdWords) hirdetési rendszerén belül találjuk. A bővítmények egy része automatikus, amely azt jelenti, hogy nekünk semmi dolgunk nincs vele, mert a Google Ads automatikusan adja hozzá a hirdetéshez. Ezeket automatizált bővítményeknek hívjuk: pl. hívás-, és belsőlink bővítmények. Vannak, amelyeket mi, hirdetők állíthatunk be manuálisan. Ezek a manuális bővítmények.
Miért van szükség ezekre a bővítményekre?
A bővítmények használatával, a hirdetés átkattintási aránya növelhető.
Hogyan működik ez a gyakorlatban?
A Google Ads, a saját rendszerében végzett keresések alapján választja ki, milyen bővítmények jelenjenek meg ahhoz, hogy a szöveges hirdetések a lehető legnagyobb teljesítményt érjék el.
Az üzleti célunknak megfelelő bővítmények mindegyikét érdemes használnunk, mert ezekkel több információt, tartalmat adunk hirdetéseinkhez és a keresési oldalon is nagyobb sikert ér el. Miért?
Azért, mert feltűnőbb, vagy láthatóbb, vagy azért mert a bővítmény lehetőséget ad az azonnali cselekvésre (azonnali hívás lehetősége, útvonalterv láthatósága, hivatkozás a vállalkozás oldalára…) így a kattintások száma növekedni fog.
Mikor látja a felhasználó a bővítményt?
A felhasználók nem minden esetben láthatják ezeket a bővítményeket, akkor sem, ha hirdetőként kiválasztjuk és hozzáadjuk a hirdetésünkhöz.
Ugyanis a bővítmény, akkor jelenik meg a hirdetésünk mellett (alatt, fölött), ha a Google Ads adatokkal alátámasztott feltételrendszerének megfelel: ilyen feltétel, amikor előre láthatólag, a bővítmény (ek), növelni fogják a teljesítményt; vagy akkor ha, a hirdetés pozíciója és rangsor béli helye elég magas.
Mennyibe kerülnek? - A bővítmények költségei
Amikor hirdetésbővítményeket hozzáadjuk a kampányainkhoz, akkor nem kerül plusz költségbe a hirdető számára, mert ez a szolgáltatáshoz tartozik.
Költségünk akkor keletkezik „belőle”, ha a bővítményben található plusz információn keresztül keresnek meg vagy töltik le alkalmazásunkat a felhasználók.
Például:
Ha a hívásbővítmény adtunk a hirdetésünkhöz, és megadjuk a vállalkozás hívható telefonszámát, csak akkor lesz plusz költségünk ezzel, ha a megadott telefonszámra kattintva keres meg a vásárlónk.
(A hívásbővítménynél egyéb beállítást is adhatunk hozzá: pl. csak akkor legyen látható a telefonszám, ha nyitva van a bolt.)
Google hirdetésbővítmények
A Google hirdetésbővítményekkel a Google Ads célja, hogy a hirdetésünkből a maximálisan elérhető legmagasabb átkattintási arány érjük el.
Milyen bővítményeket állíthatunk be hirdetőként?
A „Manuális bővítmények”
Vállalkozóként érdemes, az összes olyan bővítményt alkalmazni, amely üzleti célunknak megfelel. A hirdetés releváns bővítményeivel meggyőzhetjük a felhasználókat, hogy kattintsanak ránk. A bővítményeket érdemes elkészíteni kampányok vagy fiókok szintjén. A manuális bővítmények kompatibilisek az automatikus bővítményekkel.
Helybővítmények – Mi az a helybővítmény?
A cég adatai, a Keresési Hálózaton a Google Térkép szolgáltatásban, és a Display Hálózaton jeleníti meg. Hol látjuk?
A keresési hálózatban a hirdetés közelében találjuk. A Display Hálózaton, az itt lévő webhelyeken és alkalmazásokban, de csak akkor, ha a helyszín közelében tartózkodunk, mint érdeklődő felhasználó, illetve a YouTub szolgáltatásban, a videóba ágyazott rövid hirdetések esetében jelenhet meg, szintén, ha a környéken járunk, érdeklődünk.
A bővítmény, a közeli elérhetőség miatt is kényelmes, vonzó lehetőség a célközönség számára. Ezzel a bővítménnyel a vállalkozás, vállalat megkeresésére ösztönzik a felhasználókat, hiszen itt van közelben.
A bővítménynek köszönhetően, a hirdetés tartalmazhatja: kattintható telefonszám, link, amely az vállalkozás oldalára navigál, továbbá lehet útvonaltervet, nyitva tartási időt, fényképet elhelyezni. Mobilon, a telefonszámot egy kattintható gomb helyettesíti, amellyel azonnal hívható az adott szám.
Minta:
A mintában láthatjuk, hogy néz ki egy hirdetés, amelyben látható a Google Térkép (Google Maps) szolgáltatás, amely 2005-től áll ingyenesen a rendelkezésünkre. Hirdetésbővítményként láthatjuk a kattintható e-mail címet (mintánkban nem kattintható), illetve a hívható telefonszámot. (Mobilon gomb jelöli)
Kiemelő bővítmények
A kiemelő bővítmények segítségével, ahogy a neve is mutatja, kiemelhetünk, fontos információkat adhatunk meg vállalkozásunkról, szolgáltatásainkról. Ezek olyan plusz információk, amelyek ösztönzőleg hatnak a felhasználóinkra:
pl: „ingyenes szállítás”, vagy „éjjel-nappali ügyfélszolgálat”…
Ezeket a plusz információkat úgy látják a felhasználók, mintha link lenne, csak nem kattintható.
Hívásbővítmények
A hívásbővítményeknek köszönhetően, adhatunk telefonszámot a hirdetésünkhöz. A megjelenő telefonszámnak köszönhetően, azonnali ösztönzést kapnak a telefonálásra a potenciláis érdeklődők, így az kattintások száma is növekedni fog.
A hívásra leadott kattintás olyan, mintha a címsorra kattintanának (CPC). Automatikus hívásbővítményeket is beállíthat a Google Ads, ha az üzleti célunkban szerepel, a hívás ösztönzése.
Megadhatjuk például úgy is a telefonszámot, hogy csak akkor jelenjen meg, ha vállalkozásunk nyitva van, amikor tudjuk fogadni az érdeklődő hívásokat.
Belsőlink-bővítmények
Az embereket közvetlenül a webhely adott oldalaira irányíthatja (például a nyitva tartást feltüntető vagy az azonnali rendelésre szolgáló oldalra).
A belsőlink-bővítmények létrehozásával további linkeket adhatunk hozzá a hirdetésekhez. A belsőlink-bővítmények a webhely bizonyos oldalaira irányítják a felhasználókat (például a nyitvatartási időt ismertető oldalra vagy egy konkrét termék oldalára). Amikor valaki a linkekre kattint vagy koppint, közvetlenül oda kerül, ahol megtudhatja vagy megvásárolhatja a kívánt dolgot.
Üzenetetküldő bővítmények
Az üzenetküldő bővítmény használata akkor optimális, ha üzenetekkel szeretnénk ösztönözni vásárlásra, a mobilozó célpiacunkat, hiszen számukra ez a legideálisabb kapcsolati forma. Azokat lehet üzenetküldésre ösztönözni, akik nehezebben kattintanak a hívásgomra, viszont két kézzel zongoráznak a billentyűzeten.
Automatikus bővítmények
Azonban a hirdetés a bővítményeknek köszönhetően, nagy helyet is elfoglal a találati listában, így ha a konkurencia nem használja ezeket mi nagy előnyre tehetünk szert.
Hívásbővítmény
Automatikus hívásbővítményt akkor állítja be a Google automatikusan, amikor az üzleti cél, a hívás ösztönzése. A felhasználók a hirdetésből azonnal hívást indíthatnak.
Dinamikus belsőlink-bővítmények
A felhasználót irányítja a webhely adott része felé.
Eladóértékelési bővítmények: a vélemények megjelennek a hirdetések mellett, így a felhasználók látják kiknek alacsony, vagy magas a kapott érték.
Dinamikus kiemelő bővítmények: ezek a bővítmények a webhely termékeivel, vagy szolgáltatással kapcsolatos releváns információk kiemelésével segít. Pl. „online bejelentkezés”
Dinamikus struktúrájú kódrészletbővítmények: ennél a bővítménynél további tartalmat találnak a felhasználók a szolgáltatásról, termékekről.
Automatikus helybővítmények: ennek segítségével a felhasználók megtalálhatják a vállalkozás, cég, vállalat üzletét. A hirdetés nél látható a cím, útvonalterv, távolság.
Az online marketing esetében pedig még nagyon hasznos a facebook kampány.
Mind a kettő sikerességét tudjuk mérni Google analytics segítségével.