Marketing szótár   /   Internet marketing
Internet marketing

Internet marketing


Az internetmarketing kifejezés tartalmaz minden olyan tevékenységet, amelynek során egy szervezet, vállalkozás, egyén az interneten népszerűsíti, hirdeti, értékesíti termékeit.

 

A internetmarketing, az értékesítés lehetőségének csúcsa. Miért?

 

Egy termék, vagy szolgáltatás értékesítésére számtalan lehetőségünk van az interneten. Eladhatjuk „tárgyi”-, és digitális termékeinket, a különböző platformokon: vállalkozásunk webhelyén, web-áruházunkban, aukciós felületeken (Amazon, e-Bay), közösségi média platformokon (Facebook, Instagram), vagy a Google Ads ajánlattételi stratégiája igénybevételével (CPA, PPC),  és folytathatnánk.

 

Kereskedelem és marketing

 

Az internet marketingnek a potenciális ügyfelei a világ internetet használó közössége, határok nélkül, ahol nincs ünnepnap és záróra, nincs hatalmas rezsi (abban alkalmazotti bérek, üzlethelyiségek stb.).

A digitális marketing világában, az online marketingnek számtalan előnye van, a „hagyományos”, offline marketinggel szemben. Ha csak a tv-, sms-, hirdetőtáblák-, promóciós anyagok költségei eszünkbe jutnak, az internet ingyenes lehetőségeivel szemben, már a gondolata is költség megtakarítással jár. De nézzük végig a lehetőségeket:

 

Az online marketing egyik legfontosabb eleme, a közösségi média marketing

 

A közösségi média marketing, hatalmas tömegekhez ér el a különböző platformokon, bárhol ahol szeretnél megjelenni: Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, WhatsApp, stb. Folyamatos élmények, megosztások, és visszacsatolások napi rendszerességgel pörögnek az oldalakon.

 

A két legsikeresebb eszköz, a 2012. áprilistól egy tulajdonban lévő Facebook, és az Instagram. A Facebook felületén világszerte, 1,6 milliárd ember áll kapcsolatban legalább(!) egy kisvállalkozással. Ezt a kapcsolatot segítette hatalmas újítása is, a 2010-ben kijött Open Graph Protocol, közösségi metaadat. Használatával, összeköthetőek a blogunk, weboldalunk, a Facebook közösségével. Ez kitűnő lehetőséget jelent a láthatóságra, a kapcsolatfelvételre, a jelenlétre!

 

Egy vállalkozó posztol vagy megoszt információkat a közösségi platformon, és azonnali kapcsolat alakul ki a potenciális, illetve a meglévő ügyfelekkel. Megtörténhet konverzió. A közösségi médiában összegződik a márka, az élmény, a vásárlási szándék, a probléma és annak megoldásai. Bármely vállalkozás, bármely stratégia elérheti célközönségét, a nap 24 órájában úgy, hogy még e-mail vagy telefon sem szükséges használnia.

 

Fizetett hirdetések a közösségi médiában

 

A kampányokhoz fizetett megoldásokat is kínál a Facebook: saját felületén, az Instagramon, illetve az Audience Networkön, ez utóbbival a mobilalkalmazásokban is megjeleníthetjük, hirdetéseinket. A Messenger Hirdetésekkel ügyfeleink számát növelhetjük.

fizetett hirdetések

Ha tudjuk az üzleti célunkat, akkor az ehhez megfelelő marketing eszközök segítségünkre lesznek, itt megtaláljuk ezeket.

 

Mivel a Facebook, a már meglévő hatalmas hirdetés hálózatát 2013-ban kiterjesztette az Instagramra is, a történetekben most elhelyezhetjük hirdetéseinket. Az IGTV-nek köszönhetően, videóinkkal még könnyebb felvenni a kapcsolatot célközönséggel, a vásárlókkal, potenciális ügyfelekkel. (Előző cikkünkben bővebb információ található az Instagramról és az IGTV-ről.)

 

A közösségi média felívelőben lévő csatornàja, a YouTube népszerűsége is folyamatosan növekszik. A felhasználók száma szinte naponta gyarapodik, ellentétben az offline marketing eszközeként ismert televízióval. Ma már, a televízió műsora, szinte csak háttérként van jelen, miközben a telefonjainkat pörgetjük. A TV nézők száma stagnál vagy csökken. Az offline tv reklámokkal ellentétben, az online videó reklámok, az online hirdetési lehetőségek, olcsóbbak lettek. Főleg amióta a Google megvásárolta a YouTube-ot egyre kedvezőbbek a hirdetési lehetőségek, szolgáltatások.

 

Chad Hurley és Steve Chen, a YouTube vezetői és alapítója, ebben a videóban közölte a hírt:

Google felvásárolta a YouTube ot.

 

A YouTube-on, a leggyakoribb és leghatékonyabb videó hirdetés, az 5 másodperces hirdetés (megállító hirdetés), ahol ez időn túl eldönthetjük mi felhasználók, hogy mit szeretnénk: tovább nézzük, vagy túllépünk rajta. A hirdető a megtekintett videók után fizet (CPV).

 

YouTube, Tv -vel szembeni előnyei: olcsóbb, nincs korlátozott időintervallumba szorítva, a hosszabb videó sem drágább, nincs kötött napszak, ha jó a tartalom – tömeghatás érvényesül – egyre többen nézik, egyre sikeresebb – és egyre olcsóbb lesz.

 

Összegezve a közösségi média marketing lehetőségeit:  óriási segítséget nyújtanak például, a legkisebb vállalatnak, hasznos a cégnek, vállalkozó számára is a siker eléréséhez. Eredményeket, teljes jelenlétet, legjobb ismertséget, ezzel lehetőséget kap minden vállalkozó, akár fizetett hirdetések nélkül is.

 

 

A közösségi média marketing mellett további eszközök állnak a vállalkozók, cégek, vállalatok rendelkezésére a sikeres értékesítés megvalósításához.

Nézzük tovább a digitális marketing, online marketing eszközeit, amelyekkel (ha ügyesek vagyunk), arathatjuk a sikert:

internet marketing eszközök

 

Tartalommarketing                                                                                                     

 

A közösségi média marketing mellett, a másik fontosabb eszköz  (vagy inkább a legfontosabb!) a tartalommarketing, ami értéket teremt. A potenciális célcsoportot, a Buyer Personát / Personákat felhasználókat célozzák meg az általunk elkészített egyedi tartalmak: blogok cikkek, vagy fórumokon keresztül, szöveg-,kép-, és/vagy videó formájában stb.

 

Ezeken a csatornákon kapnak választ a felhasználók a feltett kérdéseikre. Nagyon fontos, hogy megfelelően megírt, szakmai tartalmat közöljünk, hogy azok olvasása után, értéket kapjon a felhasználó. Ha jó és igényes a tartalmunk, kényelmes, gördülékeny, érthető, hiteles, akkor olvasóink visszatérnek és keresni fognak a későbbiekben is.

 

Keresőoptimalizálás

 

Azonban a hosszú távú, magabiztos siker, a SEO. Ez a következő kardinális eszköz a sikerhez.  A digitális marketing, így az online marketing legerősebb eleme!

 

A SEO szolgáltatás, tanácsadás nagy segítségével, a releváns kulcsszavak használatával, vállalkozóként organikus forgalmat kapunk az adott weboldal, webáruház felületén. A megfelelő szempontok alapján létrehozott értékes tartalmak az optimalizálást követően, potenciális ügyfelek ezreit vonzzák be weboldalainkra.  A felhasználók kulcsszavakra keresnek és ha a legjobbak között vagyunk, mert élünk a SEO lehetőségével, akkor megtalálnak a Google találati lista elején.

 

A SEO az, amit ma minden vállalkozó használ, viszont ők azok, akik ezzel a holnap sikeréért tesznek.

 

Mik azok a szempontok a SEO tartalomban? Nemcsak egyedi, különleges, releváns és érdekes tartalmat kell írni, hanem a SEO szabályainak megfelelő módon kell a szerkezetét összeállítani.

Ez a H-WELL KFT. szakterülete, már több mint egy évtizede, itthon és a nemzetközi SEO piacon. Ha Ön is gondolkodik azon, hogy több látogatót és nagyobb forgalmat szeretne weboldalára, vagy csak még a felmerült kérdéseire szeretne válaszokat kapni, szívesen segítünk.

 

E-mail marketing

 

Az email szolgáltatás indulása óta (1983) máig működik az e-mail marketing, amely az értékesítési tölcsér egyik legfontosabb eleme. Régi „szokásait” mára már levetette: stílusa, hangulata, tartalma hatalmas változáson ment keresztül a siker érdekében. 

 

Az e-mail marketing ma már csak akkor hatékony, ha értékes információt nyújt címzettjének, releváns tartalommal, máskülönben, nem éri el célját és a spam mappában landol.

 

Honlap          

                                                                                                                          

A vállalkozás, vállalat, saját honlap nélkül esélytelen a siker elérésében. Ma már minden potenciális ügyfél, felhasználó, a Google (vagy egyéb) keresőben keresi kérdéseire a válaszokat, problémáira a megoldásokat. A találati lista elején lévő weboldalakon tájékozódik.

 

A felhasználók, gyors, igényes kényelmesen kezelhető, reszponzív (mobiltelefonokon történő keresések száma folyamatosan nő) weblapról szeretnek információt gyűjteni.  Olyan vállalkozó, akinek nincs honlapja, az csak néhány a szomszédjában bízhat, hogy megvásárolják a termékeit, vagy szolgáltatását, ugyanis a többiek nem tudnak a létezéséről sem.

 

Ha pedig van honlap, az legyen gyors értékes tartalmakkal, frissített, kellemesen olvasható, átlátható és  esztétikus, ugyanis amelyik nem ilyen, onnan tovább is állnak.

 

Google Ads                                                                                                   

 

Google Ads, egy kiváló és hatékony hirdetési eszköz, amelyet több millióan használnak fel az ügyfelek eléréséhez. A hirdetéseket, akkor érdemes nagyobb intenzitással használni, ha fontos stratégiai terveink úgy kívánják. Előző cikkünkben bővebben írtunk róla.

 

Dinamikus remarketing hirdetések

 

A webshopok leghatékonyabb hirdetési formája. A dinamikus remarketing lehetővé teszi, hogy egy látogató vagy a látogatók azokat a hirdetéseket lássák, amelyeket már korábban megtekintettek a webhelyén. Így azokat a termékeket és szolgáltatásokat érik el, ami érdeklik, Őket amelyeket használnak, vásárolnak.

 

Webanalitika

 

A webanalitika egy összetett statisztika, amellyel precíz elemzést lehet készíteni a weblap látogatottságáról. A webanalitika mutatóiban láthatjuk az internet használata alkalmával folyamatosan beérkezett adatokat (látogatások, egyedi látogatók, oldalmegtekintések, munkamenet, látogatás átlagos időtartama stb.)

 

Azok vizsgálatát, bizonyos alkalmazások segítségével (pl.Google Analytics). Ezek segítségével készíthetünk különböző elemzéseket, és a mutatók alapján átalakíthatjuk az online marketing tevékenységünket, a kampányok összeállítását.

 

PR cikkek releváns weboldalakon

 

Minden vállalkozás, cég, vállalat marketing stratégiájához tartozik, a célcsoport, ügyfélkarakter, azaz a Buyer Personák meghatározása. Ha ez megvan, nyilvánvaló számunkra, hogy milyen irányú az érdeklődési köre, a felhasználóinknak: pl. milyen weboldalakat, bloggereket, YouTubereket követnek, stb.  Ha felvesszük a kapcsolatot, a kedvenceikkel, elhelyezhetünk PR cikkeket más felületeken. Ezzel az apró mozdulattal, már többszörösére is növeltük a potenciális ügyfelek számát!

 

Internetmarketing egy fantasztikus lehetőség sok mindenkinek aki elad, és aki vásárol. De azt tudjuk, hogy hogyan alakult ki? Nézzük meg hogyan kezdődött!

 

Internet marketing kezdetei

 

1983-ban indult el, az első nyilvánosan elérhető szolgáltatás a Compuserve cégnek köszönhetően (Ohio-ban). Ekkor, már nemcsak az egyetemisták és a katonaság zárt kis közössége élhetett a lehetőséggel, mint előtte volt.

A kapcsolatot üzenő falakon, chat- szobákban, vagy e-mailen tudták felvenni nyilvánosan a felhasználók azzal akikkel, akarták.

 

A Mozaik, Tim Berners Lee első böngészője 1993-ban lehetőségként köszöntött be, nyomában a Netscape Navigatorral. Biztonsági szabályainak köszönhetően, a tranzakciók titkosak lehettek (ha ezt beállítottuk a küldő, és a címzett végén)…és a biztonságos online vásárlás elkezdődött. Két év múlva a Netscape, szinte egyeduralkodó lett a piacon….

 

Amennyiben Önnek is kellene kampány, ajánlatkérés a megoldás, hiszen ezen együtt tudunk megoldást találni.

segítünk


Hasonló bejegyzések

Webböngésző
Pop-up
Piaci rés
Webszerver



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.