Marketing szótár   /   Instagram
Instagram

Instagram


Az Instagram, fotók és videók megosztásán alapuló, közösségi hálózat és alkalmazás. A Facebook, YouTube, Twitter után, 2010 október 6-tól hódítja a világot.

 

Jellemzői

A közösségi hálózatokhoz hasonló a működési elve. Regisztrációhoz kötött, és a nekünk, felhasználóknak saját adatlapunk van. Ide tölthetünk fel képeket, videókat, amelyeket elláthatunk különböző szűrőkkel vagy effektekkel. Beállíthatunk tilt-shift effektust, és van lehetőség vaku kapcsolgatására, továbbá, keretek használatára is.

 

A képekhez csatolhatunk szöveget is, és a tagek segítségével címke is kerülhet rá. A címke alapján, bárki láthatja az egész világon, amit felteszünk (maximum 30 címkét enged az Instagram egy képhez).

 

Mivel az Instagram kimondottan fotók és videók megosztásán alapul, nincs mód szöveges tartalmakat írni. 

 

Az Instagram mobilos alkalmazásnak készült, ezért a webes módozatában, nagyon kevés lehetőség áll a felhasználók rendelkezésre. Így a teljes funkció használatához le kell tölteni az alkalmazást a telefonra. Eredetileg iOS eszközökre tervezték, de 2012-től leölthető Android készülékekre is, 2013-tól,  Windows Phone-ra is. 

 

Az Instagram népszerűségének a titka, hogy egyszerű, kényelmessé teszi a képek és videók rögzítését, megosztását, és megtekintését mobilkészülékről.

A 2013. júniustól, 1 perces videót készíthettünk és tehettünk közzé, amelyet előtte filterekkel láthattunk el, és feliratot, helyszínt adhattunk hozzá, illetve megoszthattuk. Azóta új lehetőség nyíltak meg, a felhasználók előtt.

 

 

Instagram belépés

 

Mint más közösségi hálózatok esetében, ez a felület is regisztrációhoz kötött. Telefonunkon, a Sign up gombra kattintást követően, szükségünk lesz egy felhasználó névre, egy jelszóra, és mindenképpen a telefonszámunkra, hiszen mobilalkalmazásról van szó.

 

Regisztrációt követően léphetünk az alkalmazásba:

insta bejelentkezés

 

A belépést követően rögtön láthatjuk a PROFIL lehetőségeit: bemutatkozás, profilkép beállítása.

 

Kapcsolatokat kereshetünk a Facebook-, Twitter-, és Instagramon lévő barátokkal, ismerősökkel, sőt maga a felület is ajánlj követésre „instás” ismerősöket. Ha elfogadjuk az ajánlást, vagy éppen mi választjuk ki ezt, a „követés” gombbal tehetjük meg. Ismerősöket kereshetünk névvel, felhasználónévvel, de meg is hívhatjuk barátainkat. Itt tölthetjük fel a fotóinkat, videóinkat, és azt is eldönthetjük, hogy privát fiókot szeretnénk, vagy publikust.

 

A legfontosabb rész, a MEGOSZTÁS. Itt tudjuk a képeinket, videóinkat másokkal megosztani, szűrőkkel, effektusokkal ellátni. Kereteket, címkéket alkalmazni, a fent leírt lehetőségeket megvalósítani.

 

Az ADATFOLYAM –ban láthatjuk az általunk-, illetve mások által feltöltött képeket, amelyeket lájkolhatunk, és szöveget írhatunk alá. Ismerősök számától függően, ez nagyon gyorsan változó felület.

 

 

Érdekesség: 

Magyar Instagram Körkép, szokásához hűen, 2019-ben is vizsgálta a sztárokat.

 

Kik vezetik a hazai Insta toplistákat? 

 

A kategóriák első helyezettjei: 

YouTuber -  Dancsó Péter 401 000 követővel

Blogger – Csinger Andrea 648 000 követővel

Énekes – Majka 405 000 követővel.

 

 

Instagramnak a története a Facebook-kal

 

Amilyen gyorsan újulnak meg a mobiltelefonok a fejlesztők kezei között és kerülnek a piacra, legalább olyan sikeresen indult az Instagram alkalmazás, a közösségi hálózatok táborában. 2010-től egy év alatt, megtízszereződött! a felhasználók száma.

 

A siker, a gigaóriás Facebookot is felcsigázta olyannyira, hogy 2012 áprilisában, tehát alapítást követő két év múlva, már megvásárolta az Instagramot. Hatalmas lehetőségekkel élve, több funkcióval bővítette az alkalmazást: fotó-, és video megosztó platform lévén, az egyik ilyen hatalmas fejlesztés volt, az álló és fekvő képek feltöltésének a lehetősége, az 1:1 képarány helyett, illetve a történetek megjelenése, azok megosztásának lehetősége.

 

2014-ben, már havonta 150 millióan voltak aktívan az Instagramon.

 

 

Instagram vs. YouTube?

 

Az Instagram új kapukat nyitott ki 2018-ban, amelynek a célja, a profil színesítése, kibővítése volt. Ez az újítás az IGTV (Insagram+TV). Elérhető az appon belül, de külön alkalmazásként is le lehet tölteni:

igtv

 

Az IGTV egy olyan felület, ahol hosszabb, álló tájolású videókat tölthetünk a telefonra, és nézhetünk meg. Mivel a felhasználók (főleg Z generáció), inkább digitális videókat nézi a tévével szemben, ezért a fejlődés is ezt a folyamatot támogatja.

 

Az Instagram felhasználóinak a száma, 2018-ban átlépte, az 1 milliárd aktív felhasználót.

 

Az IGTV elindításával, a Facebook a YouTube fölött is szeretné átvenni a felhasználók tömegét?

 

Eleinte csak vertikális videókat lehetett feltölteni, de 2019 májusától, már felhasználóbarát módon kezeli a horizontális videókat is az alkalmazás.  Azaz, ha elforgatjuk mobilunkat, a videót teljes méretében megnézhetjük.

 

A YouTube-hoz hasonló módon lehet böngészni, lehet kommenteket írni, megosztani, tetszésünket kinyilvánítani. A YouTuberek brandjük építésére is használhatják, hiszen a már meglévő követőiket kell csak növelniük. 

 

Mi jellemző az IGTV re?

 

  • mobilorientált,

  • egyszerű,

  • könnyen kezelhető

  • tartalmaikban azokat láthatjuk akiket követünk,  akiket kedvelünk.

 

 

Instagramnak és a digitális marketingnek a kapcsolata

 

A digitális marketing egyik legfontosabb eleme, a közösségi média marketing.

 

Hatékonyságának ereje abban rejlik, hogy hatalmas tömegekhez ér el. A közösségi médiában összegződik a márka, az élmény, a vásárlási szándék. Miután a Facebook a legnagyobb közösségi platform, az Instagram felhasználóival kibővítve, megsokszorozta táborát.

 

Így az az üzlet, vállalkozás, szolgáltatás, amely ezen a platformon jelen van, szinte minden felhasználóval személyes kapcsolatot építhet. A Facebook, a már meglévő hatalmas hirdetés hálózatát, 2013-ban kiterjesztette az Instagramra is.

 

A történetekben elhelyezhetjük hirdetéseinket, illetve az IGTV-nek köszönhetően, videóinkkal még könnyebb felvenni a kapcsolatot célközönséggel, a vásárlókkal, potenciális ügyfelekkel minden vállalkozónak, vállalatok marketingszakembereinek.

 

Az Instagram segítségével azonnali vásárlásra is van mód. Mivel a vásárlók több, mint kétharmada az Instagramot használja nézelődésére egy-egy termékkel kapcsolatban, ezért pár kattintással, már meg is rendelheti az ügyfél a kiszemelt választását.

segítünk


Hasonló bejegyzések

Push értesítés
Retargeting
PR
Yandex



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.