Marketing szótár   /   Lekérdezés
Lekérdezés

Lekérdezés


Mi az a lekérdezés?

 

A lekérdezés (angolul query), az informatikához kapcsolódó kifejezés. Jellemzően információ lekérést jelent valamilyen adatbázisból.

Az adatok kinyerésére, többféle lehetőség áll a rendelkezésre (választó-, módosító-, paraméteres lekérdezést alkalmazhatunk).

 

Ezt a kifejezést azonban, nemcsak az informatikában használjuk, hanem a világhálóval (web) kapcsolatban is, ahol web böngésző programok segítenek nekünk lekérdezni egy-egy adott információt.

 

 

Mi az a web lekérdezés?

 

A web lekérdezés, a kereső sávjába beírt karakterek sorozata (szöveg, kulcsszó), és az enter billentyű megnyomása, a lekérdezés elindítása.

 

A web lekérdezésnek a során felhasználóként, beírjuk az adott  kulcsszót bármelyik keresőmotor keresősávjába ( a felhasználók, több mint 90%-a, a Google-t használja), majd az enter billentyű megnyomásával, már el is indítottuk a lekérdezést, vagyis a „keresés” –t. A web lekérdezés esetében ez utóbbi kifejezést használjuk.

 

Az általunk beírt kulcsszavunkra kapott eredmény nem egy adat lesz, hanem a keresőbe írt szóhoz/szavakhoz kapcsolódó releváns tartalom.  (Hogy milyen tényezők befolyásolják a kapott eredményt, és miért pontosan „azt” kapjuk amit, erről írtunk cikket a Keresőoptimalizálás /SEO/ jelentése, alapjai 2020. címmel.)

 

 

A web lekérdezésnek az adatbázisa

 

Amikor beírjuk a keresőbe az adott kulcsszót/kulcskifejezést, amiről információt szeretnénk lekérdezni, megtudni, akkor az enter megnyomásával, a keresőmotor algoritmusa, a világhálóról begyűjtött, és saját szempontjai szerint rendszerezett adatbázisából kutatja fel, a legrelevánsabb tartalmakat. Minél több keresés indul egy-egy kifejezésre, annál pontosabb a találati lista.

segítünk


Hasonló bejegyzések

Webinárium
Impression
Ajax
Hoax



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.