Marketing szótár   /   Kulcsszó
Kulcsszó

Kulcsszó


Mi az a kulcsszó?

 

A kulcsszó vagy keresőszó, egy olyan kifejezés, amelynek segítségével az általunk keresett tartalmat, információt megkapjuk.

(A kulcsszó jelentése több értelmezést takar, amire majd a későbbiek során kitérünk.)

 

Két nagyon egyszerű példa a kulcsszóra, vagy keresőszóra:

kulcsszó

 

Példánkban láthatjuk, ha a Google keresőbe beírjuk az egyetlen szóból álló „maci” kulcsszavunkat, akkor a találati listában a keresések után megkapjuk az összes macihoz kapcsolódó kifejezések sorát.

 

Jelen esetünkben azt a képet, ami a Google szerint megfelelt a kérésnek, vagy annak talált: legyen az barna, sárga, fehér, kicsi, és nagy illetve piros nyakkendős és sorolhatnánk az egyedi jellemzésüket a maciknak (amit szeretnél, minden itt van.)

 

A második kép esetben pedig, a kulcsszavunk, a „kék maci” szó volt. A találati listában, jellemzően kék macikat mutat a találati lista, amint látjuk a képen is, azok sorakoznak. Tehát a kulcsszavunk, nemcsak egy szóból állhat, hanem írhatunk szavakat is. A jelzővel már szűkítettük a keresett kifejezést.

 

Hasonló módon működik, ha szöveges tartalomra keresünk rá, vagy videóra, ebben nincs különbség. A Google keresőbe beírt kulcsszavaknak megfelelően kapjuk, a legjobb weboldal találatokat, rangsorolva. Mivel a Google felhasználóbarát, mindig a lehető legrelevánsabb, legjobb találatokat adja, a találati listában bármire keresünk. A lényeg a beírt kulcsszón van!

 

A kulcsszavak szerepe kiemelkedően fontos, bármilyen online környezetben használjuk!

 

Hol használunk kulcsszavakat?

 

A keresőszavakat, nem csak, a fent említett esetekben alkalmazzuk gyakran. Mondhatjuk, hogy szinte mindenhol „kulcsszerepe” van a keresőszavaknak, bárhol az interneten: ha a Google keresőjében állnak, ha a saját közösségi oldalakon, például, amikor keresünk valakit, vagy valamit. De ha eladni, vagy vásárolni szeretnénk, akkor is kulcsszavak alapján keresünk és kifejezéseket írunk a keresőbe. Google Ads hirdetéseiben is kulcsszavakat adunk meg, és a keresőoptimalizálás seo esetében is abban gondolkodunk és építünk tartalmat.

 

Nézzük végig, hogy a különböző környezetben milyen szerepe van a kulcsszavaknak:

 

 

A kulcsszó szerepe, fontossága

 

Azt már láttuk most a fenti példán, hogy a Google keresőjében kulcsszavakat írunk be, és egyre másra ennek megfelelően kapjuk a találati listában a képeket, szöveget, stb. De nézzük meg, hogyan fog működni ez a közösségi oldalakon, mire figyeljünk, mit csináljunk!

 

Kulcsszavak a közösségi oldalakon

 

A közösségi oldalak esetében, amikor a szavak elé, tageket, hashtag -eket

helyezünk, akkor tulajdonképpen, kulcsszerepet adunk a kifejezéseknek. A hashtag tulajdonsága, hogy egy adatfolyamba kötik a nyilvános beszélgetést. Bárhová tehetjük a közösségi média felületén, mert akármelyikre kattintva általában egyszerűen megtaláljuk, amit keresünk.

 

Példánknál maradva azért, nézzük meg, hogy néz ki a megfelelő kulcsszót beírva, a Facebook esetében:

 

keresőszó

 

Bár most csak a Facebook esetében mutattuk be ezt keresést, de nemcsak itt működnek így a keresési találatok, hanem igen sok hasonló platformon is.

 

Amióta a Twitter 2010-ben bevezette ezt a jelet, azóta már minden social media oldal esetében használhatjuk, jelent valamit: Instagram, Pinterest, Tumblr, -ben Youtube, App.net, Github, Vine, Flickr.  Egy régebbi cikkünkben részletesen írtunk a hashtag jelentéséről, használatáról.

 

Kulcsszavak és a Google Ads

 

Amikor hirdetéseinket, a Google Ads felületén adjuk fel, akkor meg kell adnunk azokat a kulcsszavakat, amire keresnek, amelyekre egy-egy keresés alkalmával valóban szeretnénk megjelenni. 

 

A Google Ads hirdetés rendszere (mellette a Facebook és a Linkedin is ilyen), Pay Per Click (PPC), vagyis kattintás alapú, tehát csak akkor kell fizetni, ha kattintás történik. Ezért inkább érdemes megadni a megjelenési igényeink mellett (hányszor -, és hol fusson, stb.), azokat a kulcsszavainkat, amelyek a vállalkozásunk számára fontosak.

 

Kulcsszónak a szerepe a SEO ban, vagyis a keresőoptimalizálásban

 

keresőoptimalizálás egyik kardinális része, a releváns kulcsszavak megtalálása, és kiválasztása. Miért?

A SEO-ban, kulcsszóra optimalizált tartalmakat írunk, egy adott témában. Ehhez elengedhetetlen, a legjobb kulcsszavak alkalmazása.  Ezeket a kulcsszavakat több helyen is lehet szerepeltetni: a címben, a tartalomban, a képek alatt, a meta tag-ek között. Ezért bizonyos feltételeknek teljesülnie kell ahhoz, hogy a legjobb kulcsszavakat találjuk meg. Ehhez elengedhetetlen lesz a különböző kulcsszó kereső szolgáltatások használata.

 

Kulcsszó keresők – kulcsszó kutatás

 

Milyen kulcsszavakat érdemes keresnünk? Melyek a legjobb keresőszavak?

 

A legjobb kulcsszavakra jellemző, hogy releváns egy adott témakörbenvan rá keresés, és bekerülhetünk vele a Google legjobbjai közé, vagy az első helyre.

 

Hol találhatjuk meg ezeket a kulcsszavakat?

 

Több kulcsszótervező eszköz áll ebben a segítségünkre, amelyek használatával könnyebben megtalálhatjuk a legjobb kulcsszavakat üzleti vállalkozásunk számára.

 

Ilyen jól használható, a Google Ads (korábban Google Adwords, ahol viszont, ezen kívül még  további, egyéb hasznos adatok is beállíthatóak, mint pl. a PPC hirdetés),  vagy akár a Google Trends,  a Keyword Eye, a Google Keyword Planner, ahrefs, SEMrush, Thesaurus.com, stb. 

 

Ez utóbbi azoknak segítség, akik esetében az angol nyelvi alapok sem adottak teljesen. Őket segíti a  szinonimákkal.  Az eszközök  közül vannak amelyeknél 10, vagy 30, esetleg 100 kulcsszó érhető el ingyenesen. Azonban ezek között olyan is van, ami magyar nyelven is elérhető, mint például, az Übersuggest.org. Ahhoz, hogy nagyobb sikert ért el ez az oldal egyeseknél mint a többi, azért lehet, mert nagyon  egyszerű a használata és útmutatót is tartalmaz. Továbbá azzal is segít minket, hogy a kulcsszó javaslatait ABC sorrenden kínálja.

segítünk

 


Hasonló bejegyzések

BCG mátrix
PEST elemzés
Influencer
Exact Match



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.