Marketing szótár   /   LSI
LSI

LSI


Mi az az LSI kulcsszó?

 

Az LSI kulcsszó, olyan kifejezés, amely egy adott weboldal tartalmában, az elsődleges kulcsszó jelentésével hasonlóképpen értelmezhető.

 

A kifejezés, az angol Latent Semantic Indexing” rövidítése, magyarul: Látens szemantikus indexelés.

„Az LSI, azaz a látens szemantikus indexelés, a természetes nyelv feldolgozásának technikája (Forrás: Wikipédia)

 

Nézzük meg egy példán keresztül az LSI kulcsszó értelmezését:

 

Mondjuk, hogy az egyik weboldal témája, és elsődleges kulcsszava, a „sportcipő”. Egy jó minőségű, szakmailag hiteles, releváns szöveg tartalmában, olyan kifejezések is szerepelni fognak, amelyek kapcsolódnak az elsődleges kulcsszóhoz, mint például: sneaker, dorkó, sportoló, olimpia, futócipő, terep, aszfalt, fehér, férfi, női, szellőzik, kímélő, tehermentesítő, kényelmes, kialakítás stb.

 

Mint láthatjuk, ezek a kulcsszavak az elsődleges kulcsszó szövegkörnyezetébe illenek, témában kapcsolódnak, a tartalmat minősítik, és pontosítják.

 

 

Miért van szükség az LSI kulcsszavakra?

 

Kezdjük egy kis bevezetővel:

Azt tudjuk, hogy a Google algoritmusaitól függ weboldalunk besorolása, pontosabban, hogy  az organikus találati listában milyen helyen szerepel.

 

Egyes algoritmusok a weboldalak tartalmát pásztázzák, tárolják, vannak, amelyek értékelik a weboldalak elemeit (szöveg, linkek, stb.), és vannak, amelyek ezen algoritmusok értékeit határozzák meg. Webmesterként, érdemes figyelni a Google algoritmus-frissítéseket (már, ha beletartozunk a világ felhasználóinak 90,8 %-ba, akik a Google-t használják), mert nagyon sok függhet ezektől a változásoktól.

 

Valamikor egy weboldal úgy is első lehetett az organikus találati listában, hogy a tele halmozták kulcsszavakkal a tartalmat, magát az oldalt pedig linkelték bárhonnan, ” mindegy a minőség, csak sok link legyen” jelszóval. Ezt meg is tehették, hiszen a Google akkor még, a kulcsszavak sűrűsége alapján állapította meg, hogy egy weboldal tartalma mennyire releváns az adott témában.

 

Mivel a Google felhasználóbarát, és a legjobb tartalmakat keresi, ezért rájött, hogy változtatásra van szükség.

Az LSI kulcsszó, a kereső-algoritmusok fejlődésével „érkezett meg”. A Google az LSI szempontok szerint is elkezdte vizsgálni egy-egy weboldal tartalmát. Ezzel a weboldalak rangsorolását segítette.

 „…Egyik fő jellemzője, hogy képes kibontani a szövegtest fogalmi tartalmát azáltal, hogy asszociációkat hoz létre a hasonló kontextusban előforduló kifejezések között.” (Forrás: Wikipédia)

 

Ennek a tulajdonságának köszönhetően, változtatta meg a Google, az egykoron jól bevált kulcsszóhalmozást használó oldalak rangsorolását, és indította el a weboldalakat a minőségi tartalom felé.

 

Miért? Mert ha az LSI kulcsszavak megtalálhatóak egy weboldal szövegezésében, akkor a Google számára is egyértelművé válik, hogy az az oldal minőségi, releváns és a kulcsszavak sem, SEO taktikából lettek felsorolva.

 

Az LSI kulcsszavak tehát segítenek pontosítani egy weboldal minőségi tartalmát, relevanciáját, és rangsorolását, a Google találati ranglistában.

 

A Google, a tartalom minőségét célozta meg, a 2011-es, Panda algoritmus-frissítéssel, aminek lényege, hogy a jó minőségű oldalak jobb helyezést érjenek el a találati listában. Ezt követte 2012-ben a Pingvin, amely, a linkek között tett rendet”.

 

2013-ban érkezett meg a Kolibri (Hummingbird), amelynek része lett, a Panda és a Pingvin.

A Kolibri algoritmusnál jelent meg a szemantikus keresés, ahol már nemcsak a kulcsszó, és a linkek játsszák a főszerepet, hanem a felhasználó szándékának kiderítése. 

 

Ugyanis, a felhasználók már nem kulcsszavakkal keresnek, hanem konkrét kérdésekkel, amire a Google Kolibri algoritmusa megkeresi a „legjobb választ”, és átnyújtja..

 

Hogyan tudja ezt megtalálni?

Úgy, hogy a találati lista sorrendjének kialakításában, nemcsak a beírt kérdést vizsgálja, hanem azt is nézi, hogy a felhasználót mi érdekli, mire keres rá és ehhez milyen eszközt használ…stb. Tehát másképp értelmezi a keresést a Google, az új algoritmussal.

 

 

Keresőoptimalizálás az LSI kulcsszavak használatával

 

A weboldalak tartalmát a felhasználóknak írjuk, az elsődleges kulcsszóval kapcsolatos témát kifejtve, tehát biztosan fogunk benne használni LSI kulcsszavakat. Nézzük, hogy a tudatosság mezsgyéjén, mire ügyeljünk:

 

·     ne halmozzuk ezt sem, hasonlóan az elsődleges kulcsszóhoz

·     érdemes viszont ott megjelentetni, ahol az elsődleges kulcsszót (weboldal elsődleges címe, H1,H2 címsorok, Meta adatok, horgonyszöveg, első bekezdés, illetve az utolsó)

 

A következő kérdés önmagáért beszél, hogy hol találjuk meg a legjobb LSI kulcsszavakat, mégpedig ingyen.

 

Például:

 

https://lsigraph.com/

 

A cikk elején található példánál maradva, szemléltetésként a LSI kulcsszó találatai:

LSI

További lehetőségek, amelyeket érdemes kipróbálni:

 

https://ultimatekeywordhunter.com/

https://theseotools.net/keywords-suggestion-tool

https://neilpatel.com/ubersuggest/

segítünk


Hasonló bejegyzések

Tartalom és jelentése
Lepattanás
USP
Linkcsere



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.