Marketing szótár   /   Lepattanás
Lepattanás

Lepattanás


A lepattanást nevezzük így: visszafordulási arány (angolul: bounce rate), egy olyan százalékos érték, amely megmutatja, hogy a webhelyre látogatók közül, egyetlen oldal felkeresését követően, hányan lépnek ki anélkül, hogy másik aloldalt is megtekintenének.

 

 

Mikor jelent rosszat, ha magas a lepattanás, vagyis a visszafordulási arány?

 

Egyoldalas webhelyek esetében, a magas visszafordulás normális, viszont ha a főoldalról tudunk csak elnavigálni a többi oldalra ( az információkhoz, termékekhez, vagy éppen a kosárhoz, stb.), és a látogatók nem kattintanak tovább innen, akkor kimondottan rosszat jelent.

 

Ennek érdekében érdemes teszteléseket végezni a Google Optimize segítségével, illetve megvizsgálni még a webhely kinézetét, gyorsaságát, reszponzív design-ját. Továbbá, azt, hogy mobilbarát e, megfelelőek e a képek, videók, az oldalelemek, színek, a konverzióra való ösztönzés, a CTA gomb stb.

Magyar nyelven pedig a Google Analytics használata lenne fontos, hiszen ezzel százalék arányban látható, hogy melyik aloldalról mekkora a felhasználók elvesztése.

segítünk


Hasonló bejegyzések

Lekérdezés
Lead
Landing page
Közösségi média



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.