Lepattanás
A lepattanást nevezzük így: visszafordulási arány (angolul: bounce rate), egy olyan százalékos érték, amely megmutatja, hogy a webhelyre látogatók közül, egyetlen oldal felkeresését követően, hányan lépnek ki anélkül, hogy másik aloldalt is megtekintenének.
Mikor jelent rosszat, ha magas a lepattanás, vagyis a visszafordulási arány?
Egyoldalas webhelyek esetében, a magas visszafordulás normális, viszont ha a főoldalról tudunk csak elnavigálni a többi oldalra ( az információkhoz, termékekhez, vagy éppen a kosárhoz, stb.), és a látogatók nem kattintanak tovább innen, akkor kimondottan rosszat jelent.
Ennek érdekében érdemes teszteléseket végezni a Google Optimize segítségével, illetve megvizsgálni még a webhely kinézetét, gyorsaságát, reszponzív design-ját. Továbbá, azt, hogy mobilbarát e, megfelelőek e a képek, videók, az oldalelemek, színek, a konverzióra való ösztönzés, a CTA gomb stb.
Magyar nyelven pedig a Google Analytics használata lenne fontos, hiszen ezzel százalék arányban látható, hogy melyik aloldalról mekkora a felhasználók elvesztése.