Marketing szótár   /   Tartalom és jelentése
Tartalom és jelentése

Tartalom és jelentése


Mi az a tartalom?

 

Az online marketingben a tartalom az, amit egy weboldalon látunk az internetes böngészőből való betöltéskor. Lehet szöveg, kép, video, diagram, hanganyag, az összes és ezek kombinációi. A tartalmat angolul content -nek nevezik.

 

A látogatót ráveheti arra, hogy az oldalon maradjon és tovább böngésszen, ugyanakkor el is tántoríthatja ettől. Ha nem elég informatív, hasznos vagy témába vágó a tartalmunk, akkor a felhasználó a legtöbb esetben elhagyja az oldalt, mert az más, mint amit ő keres, nem kapcsolódik a kereséshez. Ezzel értékes látogatót veszítünk, megéri kellő időt és energiát áldozni a jó tartalomra, ami a megfelelő keresőszóra releváns.

 

 

Miért van szükség tartalomra?

 

A tartalom az, amellyel megjelenünk az interneten, amelyen keresztül megtalálnak a Google keresők. A tartalommal növelhetjük forgalmunkat, tehát minden online tevékenység alapja a tartalmunk. A tartalom, a webes megjelenés alfája és omegája.

 

A weboldalra feltöltött egyedi, megkapó tartalmainkkal varázsolhatjuk el a látogatóinkat illetve tartalmainkkal érhetjük el, hogy ott maradjanak. Ha a tartalmunk kiváló és a célcsoportunknak szól, akkor tovább maradnak, meg akarják kapni az általunk kínált, számukra értékes, további letölthető információinkat (ami lehet szakmai anyag, videó-, vagy hanganyag, bármi) és az ingyenes letöltésért megadják adataikat. Konvertálnak, érdeklődő lesz belőlünk, majd vásárló.

 

A webhelytulajdonosok célja, minél több látogató, minél több érdeklődő és növekvő forgalom. Mindezt csak akkor érhetjük el, ha tartalmaink relevánsak és kiválóak: Minőségi tartalomírás csodákra képes.

 

Hogy mindig releváns, egyedi és egyben megkapó tartalmak szerepelhessenek az oldalon, ajánlott egy szövegírót alkalmazni. Mivel a jó szövegek megírása némi kutatást, ezzel együtt időt igényel, ezért ezzel számolni kell, ha valóban minőségi tartalmakat szeretnénk kitenni a weboldalra. A másolás, vagyis más forrásokból tartalmakat átvenni semennyire vagy csak kis mértékben ajánlott. Miért? Nagyon egyszerű a válasz: mert ha sok a másolt tartalom a webhelyen, annál nagyobb az esélye, hogy alacsonyabb rangsorolást kap a keresőmotorok által. Ebből kimászni pedig csak újabb nehézséget jelent, vagyis egyszerűbb megoldás, ha egyedileg készült a tartalmunk.

 

 

Szöveges tartalmaink esszenciája, a SEO

 

Ha igazán kiváló és sikeres online szöveges tartalmakat szeretnénk létrehozni, amelyet a Google is értékesnek tart és így rangsorában előbbre sorolja weboldalunkat, akkor érdemes a keresőoptimalizált tartalmakra koncentrálnunk. Ebben szívesen segítünk. Addig is érdemes elolvasni ezzel kapcsolatos cikkünket: A szövegírás keresőoptimalizálással a nyerő páros!

 

segítünk


Hasonló bejegyzések

Szerver
Landing page
Linkcsere



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.