Tartalom és jelentése
Mi az a tartalom?
Az online marketingben a tartalom az, amit egy weboldalon látunk az internetes böngészőből való betöltéskor. Lehet szöveg, kép, video, diagram, hanganyag, az összes és ezek kombinációi. A tartalmat angolul content -nek nevezik.
A látogatót ráveheti arra, hogy az oldalon maradjon és tovább böngésszen, ugyanakkor el is tántoríthatja ettől. Ha nem elég informatív, hasznos vagy témába vágó a tartalmunk, akkor a felhasználó a legtöbb esetben elhagyja az oldalt, mert az más, mint amit ő keres, nem kapcsolódik a kereséshez. Ezzel értékes látogatót veszítünk, megéri kellő időt és energiát áldozni a jó tartalomra, ami a megfelelő keresőszóra releváns.
Miért van szükség tartalomra?
A tartalom az, amellyel megjelenünk az interneten, amelyen keresztül megtalálnak a Google keresők. A tartalommal növelhetjük forgalmunkat, tehát minden online tevékenység alapja a tartalmunk. A tartalom, a webes megjelenés alfája és omegája.
A weboldalra feltöltött egyedi, megkapó tartalmainkkal varázsolhatjuk el a látogatóinkat illetve tartalmainkkal érhetjük el, hogy ott maradjanak. Ha a tartalmunk kiváló és a célcsoportunknak szól, akkor tovább maradnak, meg akarják kapni az általunk kínált, számukra értékes, további letölthető információinkat (ami lehet szakmai anyag, videó-, vagy hanganyag, bármi) és az ingyenes letöltésért megadják adataikat. Konvertálnak, érdeklődő lesz belőlünk, majd vásárló.
A webhelytulajdonosok célja, minél több látogató, minél több érdeklődő és növekvő forgalom. Mindezt csak akkor érhetjük el, ha tartalmaink relevánsak és kiválóak: Minőségi tartalomírás csodákra képes.
Hogy mindig releváns, egyedi és egyben megkapó tartalmak szerepelhessenek az oldalon, ajánlott egy szövegírót alkalmazni. Mivel a jó szövegek megírása némi kutatást, ezzel együtt időt igényel, ezért ezzel számolni kell, ha valóban minőségi tartalmakat szeretnénk kitenni a weboldalra. A másolás, vagyis más forrásokból tartalmakat átvenni semennyire vagy csak kis mértékben ajánlott. Miért? Nagyon egyszerű a válasz: mert ha sok a másolt tartalom a webhelyen, annál nagyobb az esélye, hogy alacsonyabb rangsorolást kap a keresőmotorok által. Ebből kimászni pedig csak újabb nehézséget jelent, vagyis egyszerűbb megoldás, ha egyedileg készült a tartalmunk.
Szöveges tartalmaink esszenciája, a SEO
Ha igazán kiváló és sikeres online szöveges tartalmakat szeretnénk létrehozni, amelyet a Google is értékesnek tart és így rangsorában előbbre sorolja weboldalunkat, akkor érdemes a keresőoptimalizált tartalmakra koncentrálnunk. Ebben szívesen segítünk. Addig is érdemes elolvasni ezzel kapcsolatos cikkünket: A szövegírás keresőoptimalizálással a nyerő páros!