Marketing szótár   /   Landing page
Landing page

Landing page


Mi az a Landing Page?

 

A Landing Page (szó szerinti fordításban: nyitó oldal, használják céloldal néven is), az online marketing világában, egy olyan oldal, ahová a látogatókat azért irányítjuk (pl. hirdetésből), hogy valamilyen cselekvést, konverziót hajtsanak végre.

 

A landing oldalakra általában link útján látogatnak el a Buyer Personáink, és mivel az oldal kialakítása is célorientált, ezért nagy százalékban, történik valamilyen cselekvés, konverzió. (A konverzió jelentése, szerepe az online marketingben, egy régebbi cikkünkben került részletezésre.)

 

Milyen cselekvések miatt irányítjuk oda a látogatókat vagy a potenciális ügyfeleinket?

 

 

Landing Page típusai

 

Az egyik típusú oldal, ahol maga a vásárlás történik, a makrokonverzió.

Azok a potenciális vásárlók, akik az ide irányuló linkre kattintanak, a konverzió folyamatának utolsó lépcsőjére értek.

 

Ők az úgynevezett vásárlók, akik egy termék, vagy egy szolgáltatás megvásárlása mellett döntöttek. A kosárba tették a terméket és kifizetik (termékcsalád esetében, erről az oldalról, még irányíthatjuk linkekkel az egyes termékoldalakra vevőinket és ott történik a vásárlás).

 

A másik típusú Landing Page oldal, ahol a cél, a lead (érdeklődő) generálása, a mikrokonverziók.

Ezeken az oldalakon, más-más útja lehet az éppen aktuális cél elérésének, a mikrokonverziós célok teljesülésének: pl. feliratkozás hírlevelünkre, kapcsolati űrlap kitöltése, regisztrált fiók létrehozása, linkre kattintás, funkcionális gomb használata, stb.

 

Ezek az oldalak lépéseket, lépcsőket jelentenek, a vásárlás felé.

 

Persze, senki nem adja meg email címét „ingyen”, ahol nem látja saját érdekeltségét, hasznát, ha nem adunk valamit (lead-mágnes-viszonosság). Ezért szükséges különböző kedvezményekkel vonzóvá tenni az oldalt. Ilyen lehet egy ingyenes elérhető szakmai anyag, egy bizonyos napig ingyen (jellemző a 30 napig) kipróbálható szolgáltatás és sorolhatnánk.

 

Lehetőségeink szerint, és tapasztalataink alapján kínálhatjuk a látogatóinknak kedvezményeinket, hogy teljesülhessenek a különböző elvárt cselekvések, a mikrokonverziók.

 

 

Milyen egy jó Landing Page?

 

A Landing Page mindkét fajtájának a lényege a kattintás elérése, a konverzió, a CTA / Call to action /.

 

Ez okból hoztuk létre a Landing Page oldalt!

 

Éppen ezért, nekünk világosan és egyértelműen tudnunk kell ehhez, a saját kampánycélunkat, hogy ennek a célnak az eléréséhez a legoptimálisabb felületet alakítsuk ki.

 

A Landing Page oldalnak, egyszerűnek, egyértelműnek kell lennie, egyetlen egy ajánlattal!

Amikor egy hirdetés-, email-, vagy bármilyen linken, keresztül ideirányítottuk a látogatót, akkor itt továbbra is egyértelműsítsük a „kérésünket” és vezessük őt végig a CTA gombig.

 

Ne tegyük tele zavaró linkekkel, sűrű választási lehetőségekkel a felületet!

 

Az érkező oldal lényege, hogy a látogató, vagy a vásárló, ne keresgéljen, ne bóklásszon feleslegesen az oldalon a sok-sok információ között, mert arra már nem biztos, hogy lesz ideje, vagy kedve, és előfordulhat az is, hogy visszafordulás lesz belőle.

 

Tehát fókuszáljunk a lényegre: mit kínálunk számára, és az mire nyújt megoldást neki. Ha elérjük az érdeklődését, akkor ösztönözhetjük, a cselekvésre CTA (call to action).

 

A kialakításkor ne feledkezzünk meg a lead-mágnes-, és a céljanknak megfelelő űrlap kialakításáról, illetve elérhetőségünk megjelenítéséről. Gondoskodjunk arról, hogy az oldal minden eszközön legyen optimális megjelenésű (reszponzív), és a betöltési sebesség is minden típusú eszközön legyen gyors (mobilbarát), hiszen a 2-3 másodperc a látogató türelmi határa.

A landing page tartalmilag lehet rövid, lehet hosszú,  a kreativitásunk és egy-két praktika határozza meg azt, hogy a látogató itt  és azonnal akar e kattintani, azaz, megtörténik e a konverzió.

 

 

A Landing Page szerkezete – a céloldal kialakítása

 

A Landing Page szerkezetének kialakításakor, próbáljunk azonosulni a látogatóval, a helyzetével: oldalunkra érkezve érezze a bizalmat és azt, hogy ez egy hiteles, megoldást nyújtó oldal az adott témában.

 

Amikor a hirdetésünkre kattintott, akkor kialakult benne egy benyomás, egy érzés. Az érkező oldalra érve, ugyanazt az „ismerős” érzést kell kapnia, megerősítve ezzel azt is, hogy jó helyen jár. Éppen ezért ezt a két elemet érdemes összehangolnunk. Ennek elérése a részletekben rejlik, úgymint: megegyező színvilág – lehetőleg pasztell, hiszen a CTA gomb lesz élénkebb -, azonos betűtípus használata, ugyanaz a logó, CTA, és kép.

 

A látogatónak, nem lehet kétsége afelől, hogy miért van itt. Azt kell adnunk neki, amit „ígértünk” a hirdetésben.

Csak egy lehetőséget, egy ajánlatot kínáljunk, megoldással a kiválasztott, ideális Buyer persona számára. A választási lehetőséget mindenképp kerüljük. A célunknak, világosnak, átláthatónak egyértelműnek kell lennie, lehetőleg egy CTA link használatával. Nézzük meg a részletekben rejlő erőt!

 

 

Milyenek legyenek a Landing Page elemei?

 

Cím

Ahogy egy sikeres weboldal szerkezeti felépítésében elengedhetetlen egy szuper cím, ebben az esetben is.

 

Jól átgondoltan alakítsuk ki, mert ezzel fog elsők között találkozni a látogatónk. Amellett, hogy rövid, frappáns és megkapó, lehetőleg egyértelmű is legyen. Finoman utaljon az ígért megoldásra, keltsen érdeklődést. Ezeken túl lehetőleg éreztesse a látogatónkkal, hogy érdemes mihamarabb cselekednie, mert lemaradhat a termékkel kapcsolatos ritka lehetőségről.

 

Mint láthatjuk, nem könnyű feladat egy ilyen cím megalkotása, de megtérül a befektetett munka!

 

Kép

A cím mellett, a fő kép, kiemelt kép, az az elem, amivel azonnal találkozik a látogató. Tehát ennek olyan benyomást kell tennie, ami harmonizál a címmel, a hirdetésünkkel (ahonnan történt az átkattintás) és bizalmat sugároz.

 

Ezt csakis igényes, saját készítésű, jó minőségű képpel érhetjük el. Érdemes a bizalom generálásához feltüntetni igazi embereket a képen, ami vonzóbbá teszi azt (ne stockfotót használjunk). Az első benyomás tehát a kép és azt követően a cím adja, amelyeknek harmonizálni kell. Ez a két elem nagyban befolyásolja a látogató további cselekvését.

 

Videó

A kiemelt képen túl használhatunk további képeket (de ne sokat, mert elterelheti a figyelmet) és videót is. 

 

A saját videóinkban készült anyagot szívesebben hallgatják-, nézik a látogatók, mert kényelmesebb, érdekesebb és személyesebbé válik a kapcsolat, továbbá bizalmat generál, hitelessé tesz és így hatékony is. Amire érdemes figyelnünk, hogy ne legyen hosszú és ne feletkezzünk el a CTA gombról sem.

 

Szöveg

A szöveg, az aktuális kampánycélunkra fókuszáljon, egyértelműen és világosan.

A Landing Page tartalma legyen eredeti, releváns, és megfelelő információt nyújtó.

 

Mindenképpen legyen összhangban a hirdetéssel!

 

Amennyiben a hirdetésben a CTA gomb megnyomásával egy terméket vagy szolgáltatást kínáltunk, vagy összehasonlítási lehetőséget az érkező oldalon, akkor azt is adjuk a felhasználónak. Az érkező oldal egyetlen célra mutasson, így érjük el a nagyobb konverziót!

 

Bizonyos információkra szükség van ugyan a termékről, de tudnunk kell, melyik oldalon, milyen mélységig merülhetünk el a részletekben. Az érkező oldalon ne menjünk bele a tulajdonságok apró ecsetelésébe. Az oldal szövege az ideális Buyer Persona-nak szóljon, a páratlan lehetőségről és a megoldásról.  

 

Érezze, hogy ez neki szól, tudjon azonosulni vele. Írjuk le, hogy miben-, és mely problémákra nyújtjuk megoldást továbbá, hogy miért jár jól termékünkkel, szolgáltatásunkkal és milyen előnyökhöz jut vele. Vonzóvá tehetjük a továbbiakban még az általunk adott kedvezményekkel, garanciákkal, vagy az elégedett vevők referenciáival.

 

A szövegezés ne legyen bonyolult. Átláthatóan, kiemelésekkel, pontokban szedve írjunk. Gondoljunk arra, hogy a vásárlás döntésének az alapja, az érzelmek, benyomások. (Erről itt olvashatunk: B2B)

A Landing Page oldalt nem a keresőoptimalizálás szempontjai alapján optimalizáljuk elsősorban. A sikert a konverzióoptimalizálás segíti, amihez mérések kellenek, elemzések, ellenőrzések szükségesek stb. A keresőoptimalizálás viszont azért kell, mert a Google-t használja minden felhasználó egy-egy megoldás keresésére. A Landing Page oldalon pedig megoldásokat kínálunk.

 

 

CTA (Call to Action) szövege

Ahol a „Kattintson” felirat, nem opció!

 

Amikor elkísértük a látogatót, vagy a vásárlót az érkező oldal tulajdonképpeni céljához, a CTA gombhoz a legfontosabb lépéshez, akkor ennek felületén, elengedhetetlen a hatásos szöveg a cselekvésre való felszólításra, mint pl.: „Megnézem a limitált kiadást”, vagy „Kérem az ingyenes anyagot”, „Regisztrálj ingyen”, „Kosárba”, stb.

 

Nyilvánvalóvá kell válni annak, hogy mit akarunk elérni. Lehetőleg egy ilyen gombot használjunk. Ezt nemcsak a szöveggel érhetjük el, hanem a CTA gomb kinézetével.

 

Milyen legyen a CTA gomb?

A CTA gomb kinézete: legyen élénk, feltűnő, környezetétől élesen elhatárolódó, kontrasztos. Az egész oldalt úgy tervezzük meg, hogy a látogató figyelme ide irányuljon. Ezért érdemes az oldalt pasztell színekkel kialakítani, hogy a lényeg, a CTA jobban kiemelkedjen, észrevehetőbb legyen.

 

 

Vásárlói vélemények, díjak, eredmények, népszerűség, közösségi média

 

A meggyőző, hiteles Landing Page oldalon nem hiányozhat, az eddigi vevőink elégedett referenciája, természetesen nevükkel, arcukkal, a hitelesség kedvéért.  Ez alátámasztja vállalkozásunkat, termékünket. De érdemes feltüntetni a díjazott eredményeket is: megbízható webáruház, biztonságos bolt, stb.

 

Jelenítsük meg a közösségi média elérhetőségeket. A social media felületein, mindenki ott van, így az ajánlások, vélemények hitelességünket erősíthetik, látogatóink számát növelhetik.

 

Űrlap

Elengedhetetlen a megfelelő űrlap a Landing Page oldalon.

 

De milyen legyen az űrlap?

 

Gondolkodjunk a látogató helyzetével. Manapság a felhasználók nagy százalékban mobileszközöket használnak. Az űrlapunkat akkor töltik ki szívesen, ha az rövid, könnyedén használható, sok benne az auto kitöltés, használunk tab bart, és legördülő sávokat…na és persze gyors.

 

A hosszabb, részletesebb űrlap bizalmatlanságot válthat ki a sok-sok magán jellegű információ kérésünkre, mellette ideje sincs erre. Viszont nekünk szükségünk lenne több információra is mint az e-mailcím és a név. Lehetnek olyan esetek is, ahol megpróbálhatjuk a többlépéses űrlap alkalmazását.

 

 

Landing oldal elemeinek optimalizálása, tesztelése és a PPC kampány

 

Amint kialakítottuk az első Landing Page –t és összehangoltuk a szövegét a hirdetés szövegével illetve a benne lévő kulcsszavaink is stimmelnek, akkor érdemes teszteléseket végeznünk a sikeres PPC kampány érdekében. Mindent tesztelhetünk, de most csak a legfontosabbakra térünk ki:

 

Cím

A konverziós arány jobb lehet egy optimalizált főcímmel?

 

Nem is kérdés mennyivel!

 

A főcímmel találkozik legelsőként a felhasználó. A benyomás alapján, másodpercek alatt dől el, hogy jól döntöttünk a cím választásnál, vagy sem, tehát történik továbblépés, vagy nem. Mindez akkor a legköltségesebb, ha hirdetésekkel irányítjuk a látogatóinkat a Landing Page oldalra (kattintásonként fizetünk), és mondjuk a főcímünk átgondolatlan. Tehát teszteljük: több cím változatot kell készítenünk ugyanazzal a tartalommal, futtatjuk, megosztjuk a forgalmat és kiderül melyik a befutó.

 

Kép és videó

Az érdeklődők szívesebben vásárolnak attól, akinek a videóját látták.

 

„A felhasználók egyre többször tekintenek meg olyan videókat, amelyek vásárlás közben segítséget nyújtanak számukra, akár csak egy termék megismeréséhez, akár magához a vásárláshoz. Világszerte a vásárlók több mint 40%-a nyilatkozta azt, hogy a YouTube-on talált terméket vásárolt. (Google)

Érdemes tehát videókat beiktatni, hatékonyságukat elemezni, a jobb PPC kampányért.

 

CTA

A CTA tesztelése esetében is több változatot kell készítenünk, de itt elsősorban a szöveg, a szín és a méret tesztelések döntenek. Nincs más hátra, ezeket ki kell próbálni és letesztelni.

 

Űrlap

Az űrlap esetében nem könnyű a dolgunk. A rövidebb űrlapot szívesebben kitölti a felhasználó, viszont a több információ meg számunkra értékes.  Mindenképp tesztelni kell a változatokat, bizonyos esetekben kipróbálni a többlépéses formulát. Minden helyzetben más lehet az optimális.

 

 

Ha összesítést kellene megfogalmaznunk, akkor fentebb leírtak lényege az, hogy a magas konverziós arány érdekében létrehozott Landing Page szerkezete, design-ja, optimalizált tartalma, kulcsszavai, kizárólag a sikeres CTA -t célozzák meg. Minden esetben más kialakítás az optimális, minden helyzetben másra van szükség, ezért tesztelni, tesztelni és tesztelni kell folyamatosan, hogy a lehető legjobb konverziós arányt érhessük el.

 

Bízunk abban, hogy a leírt információkkal segíteni tudtunk.

segítünk


Hasonló bejegyzések

Szófelhő
Anchor text
Keresőmotor
Konverzió



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.