Blog   /   Instagram képméretek
instagram képméret
ÍRTA: H-Well Kft

Instagram képméretek


2024-ben, mekkorára méretezzük az Instagram képeket?

 

Az instagram képméret és a videó méret.

 

Hogy miért érdemes megjelenni cégként az egyik legnépszerűbb közösségi oldalon, az rendkívül egyszerű: az Instagram 2010. október 6-án indult útjára, 2018-ban, a felhasználók száma már meghaladta az egy milliárdot… A hazai instások is szépen gyarapodnak: a számuk kétmillió fölött található.    

 

Miért érdemes használni?

 

A jól hangzó adatok mellett fontos, hogy – a felmérések szerint – az érdeklődők 70 százaléka keres rá az instán cégekre, vállalatokra. Az aktivitás pedig tízszer gyakoribb, mint más közösségi oldalakon! 25 milliónál több vállalkozás található az egyre népszerűbb applikációban.

 

Tehát ha még több látogatót szeretnél a weboldaladra, akkor online marketing szempontjából a közösségi média nyújtotta előnyök, amit szintén érdemes lesz kihasználni, ha még nem tetted meg!

 

Ha már a cég népszerűsítése szóba került, érdemes a hirdetésnek ezt a gazdaságos módját is megnéznie (CPM).

 

Mivel a rendkívül kedvelt applikáció főként képekkel dolgozik, ezért jó képben lenni, milyen méretű fotókat és videókat lehet használni a közösségi oldalon. Az ismereteknek a megszerzésének az oka

 

hogy, a feltöltött fotókból semmi lényeges részt ne vágjon le az insta!

 

 

Alapok, a fotókkal kapcsolatban

 

Mielőtt elmerülnénk a részletekben – a jobb érthetőség miatt – pár alapfogalomról ejtsünk szót.

 

A pixel angol szó, a jelentése: képpont. Ez a képnek a négyzet alakú, legkisebb alkotó elemét jelenti, ugyanis pixelek sokaságából áll össze a fotó. Ha egy kép kis felbontású és nagyítjuk, akkor – az életlenség mellett –  előbb-utóbb láthatóvá válnak benne a képpontok. Erre mondják, hogy pixeles a fotó.

 

Ha nagy felbontású a kép, akkor a pixelek nagyon aprók, rengeteg van belőlük, és ha bele nagyítunk, akkor sokáig éles is marad.

 

A gyakorlatban a pixel számmal úgy lehet találkozni, hogy a képszerkesztő programokban a fotó adatainál találni két számot, köztük pedig egy szorzás jelet: 1080x1080. Ez azt mutatja, hogy a kép 1080 pixel széles, és 1080 pixel magas. Tehát négyzet alakú.

 

A ingyenes képszerkesztő programokat itt gyűjtöttük összeAhol természetesen a programok főbb jellemzőit is leírtuk.

 

A másik képhez tartozó információ a méretarány. Ez azt jelenti, hogy a képnek oldalai miként aránylanak egymáshoz. Ezt úgy adják meg, hogy két szám, közötte pedig kettőspont: 1:1

 

Az instának vannak szabályai a képekre vonatkozóan, ezért ezekkel érdemes tisztában lenni. Sokáig csak négyzet alakú fotókat engedélyeztek, de jó ideje már más képek is feltehetők.

 

Az instán használt képek, öt kategóriába sorolhatók:

 

1. Profilkép, profile pictures

2. Négyzetkép, square

3. Állókép, portré, portrait

4. Fekvőkép, tájkép, landscape

5. Sztori, stories

 

A képek ajánlott felbontása és a méretarányuk

 

1. Profilkép: 1080x1080, 1:1

2. Négyzetkép: 1080x1080, 1:1

3. Állókép: 1080x1350, 4:5

4. Fekvőkép: 1080x566, 1,91:1

5. Sztori: 1080x1920 1,91:1 és 4:5

 

Az Instagram képméretei, számokban és képen

 

instagram képméretek

 

Instagram képméret információk

 

1. Instagram Profilkép /Profile picture/

 

Két nagyon fontos tudnivaló a képekkel kapcsolatban: az insta szerkesztő rendszere megvágja a fotót, ezen felül sokféle eszközön nézik a képeket. Ezért úgy kell a profilképet is megkomponálni, majd később megvágni, hogyha a szélei lemaradnak, akkor a személy vagy cég logója jól látszódjon.

 

2. Hagyományos Négyzetkép, négyzetes kép /Square/

 

A fentiek érvényesek a négyzet alakú képekre is, amelyek nagyobb felbontásban jelennek meg az oldalon, mint a profilképek (600x600). Ha kihasználja az 1080x1080 méretet, akkor a sokféle eszközön, élesen, jól látszódnak majd a fotói.   

 

3. Állókép, Porté /Portrait/

 

Itt a képméret 1080x1350, tehát bármekkora képet tölt fel, az Instagram ekkorára méretezi. A jobb láthatóság érdekében érdemes önnek méreteznie a fotót, a jó méret arányt tartani fontos, hogy minden lényeges dolog látszódjon rajta.

 

4. Fekvőkép, tájkép /Landscape/

 

Azaz a tájkép megvágásánál és a fotózásánál is oda kell figyelni, hogy a megjelenítendő téma ne kerüljön a kép szélére. Azért érdemes így dolgozni, mert ha nagyobb a kép, akkor a szerkesztő rendszer levágja a széleket.       

 

5. Sztori /Stories/

 

Az utóbbi időben az egyik legfontosabb kép fajtává vált az insta sztori. Az oka, hogy teljesen betölti a mobiltelefon vagy a táblagép képernyőjét. Ezért az az előírt 16:9-es méretarányhoz kell ragaszkodni, akkor is, ha nagyobb a kép felbontása.

 

Instagram videók

 

A fő hangsúly itt is a méretarányon van. Ez estünkben 1,91:1 és 4:5 közöttinek kell lennie.

 

 

Néhány jó tanács a képekkel kapcsolatban

 

Az egységes alakú képek, tehát a négyzet alakú profil képek használata könnyebb kezelhetőséget és sok szempontból egységesebb arculatot eredményez.

 

A képekben lévő színek szerencsés, ha harmonizálnak a cégnek logójának a színeivel.

 

Az insta képek készítésénél jó pontot jelent, ha életvidám emberek láthatók a fotókon. Szerencsés, ha nincs túl filterezve a kép és amennyire lehet, legyen természetes. Igen jó hangulatot árasztanak a fekete-fehér képek is, akár ezt is alkalmazhatjuk.

 

Csak egy kattintás választja el attól, hogy megtudja a jogtiszta és ingyenes képek legjobb forrásait, 59 weboldal forrás! Adatkezelési tájékoztató elolvasását a kép letöltésekor sem szabad elfeljeteni sőt, nehogy megbüntessenek minket.

 

A profi fotós által készített, nagyobb felbontású képeknek a helye a facebook, twitter ahol bele lehet nagyítani a képekbe, és jól látszódik a teljes részletességük. Az Instagramon használt képek méretei jóval kisebbek, ezért ezeken a fotókon a részletek nem jól látszódnak.   

 

 

Instagram videók

 

Az Instagramban használt videóknál, az okostelefonnal készített videók az ideálisak, pontosabban: az álló telefonnal készített videók. A videóknak a mérete a következőknek kell megfelelniük.

 

1. Videó: 1080x1920, 9:16

2. Insta élőzés: 1080x1920, 9:16

 

A videóknak 30 FPS sebességűnek kell lenniük, és 720 pixel szélesnek.

A terjedelmük is adott: a tíz perces videók nagysága 650 MB, aki egy órásat akar feltölteni, annak 3,6 GB a mérethatár.

 

Tehát amire figyelni kell, amikor feltöltönk, ami mindig számítani fog a képméretek, képarány esetén, az hogy milyen méretben, méretarányban kerül feltöltésre a kép, a pixelek szélesség és magasság szempontjából. De az is lényeges, hogy kreatív szempontból megfeleljen a kép, legalább az alapvető elvárásoknak feleljen meg, a többi meg ráadás a siker felé.

 

 

Íme az IGTV!

 

2018 júniusában lépett színre az IGTV, amely lehetővé tette, hogy ne csak idővel eltűnő videók legyenek az instán, hanem a filmecskék később is láthatók legyenek.

 

Az átlagos felhasználó 15 másodperc hosszúságtól indíthatja ezeket a videókat, amelyek maximum 10 percesek lehetnek. Az IGTV videókat, a fentebb ismertetett formátumban érdemes elkészíteni.

 

Üzleti vállakozások is nagy számban használják már az instagrammot.

segítünk


Hasonló bejegyzések

On-Site SEO
Technikai SEO Audit
SEO Audit az optimalizált weboldalért.
Keresőoptimalizálás tanfolyam oktatás SEO megtanulná? Minek? Megéri megtanulni?



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.