Blog   /   Keresőoptimalizálás tanfolyam oktatás SEO megtanulná? Minek? Megéri megtanulni?
keresőoptimalizálás tanfolyam
ÍRTA: H-Well Kft

Keresőoptimalizálás tanfolyam oktatás SEO megtanulná? Minek? Megéri megtanulni?


 

Keresőoptimalizálást tanulja cégvezetőként?

 

Felesleges. Szerintem elég, ha csak megérti!

 

Ön szerint ezzel spórol?

 

Nézzük akkor a számokat és tényeket.

 

 

Keresőoptimalizálás: SEO tanfolyam Megtanulná? MINEK? Megéri megtanulni?

 

Egyre több és több webhelyen olvasom, hogy tanulja meg a keresőoptimalizálást.

 

 

A lehetőségek végtelenek, párat megemlítek:

 

Egyik ingyenes megoldás, ha veszi a fáradtságot és elkezdeni a Seo Search engine optimization, keresőoptimalizálás blogokat olvasni. Így több információhoz jut azzal kapcsolatban, hogy miként is kell ez és mi a keresőoptimalizálás.

Valóban, vannak nagyon jó anyagok, amik viszonylag részletes információkat nyújtanak, ezzel lépésről-lépésre haladva tudja a SEO-t tanulni és megérteni.

 

További lehetőségek fizetősek:

 

Egy következő lehetőség, a skype keresőoptimalizálás oktatás.

Itt az oktatást hirdető seo szakemberrel van lehetőségünk konzultálni akár több mint egy órán át is arról, hogy mit kell elvégezni, és kell megcsinálni ahhoz, hogy javítsuk a weblapunkat és értékesebb legyen a Google szemében és tényleg előre kerüljön. Bár itt már fizetni is kell, átlagban 10.000.-Ft  és 14.000.-Ft+áfa árat/óra.

 

Vagy egy adott személyes keresőoptimalizálás oktatás.

Olvasva a lehetőségek tárházát, a következő esetben már személyesen is találkozhatunk egy szakemberrel, aki kimegy az adott címre és oktatást tart akár az alkalmazottainknak is. Ezzel a lehetőséggel már a cég többi tagja is kaphat felvilágosítást, hol is tart a weblap optimalizálása. A következő árakat találtam: 12.000.-Ft tól 30.000.-Ft+áfa/óra összegig + üzemanyag díj.

 

Jelentkezhetünk keresőoptimalizálás előadásra is, ami szintén egy opció.

Egésznapos előadásra is tudunk jegyeket váltani, így akár a teljes online marketing területével megismerkedhetünk, hiszen az előadásokon általában nem csak a keresőoptimalizálás kerül bemutatásra, hanem a Google AdWords, új nevén Google Ads, illetve közösségi marketingről, közösségi média is szó eshet. Előadások keretein belül megismerkedhetünk az előadókkal, kérdéseket tehetünk fel és információkkal gazdagodhatunk, hogy milyen irányba haladjunk.

Itt már borsosabb belépőkkel kell számolni, 30.000.-Ft és 90.000.-Ft+áfa is lehet egy belépő, keresőoptimalizálás jegy ára. 

 

Az internet világában élünk, így online havi keresőoptimalizálás oktatást is kaphatunk, ha már bele akarjuk ásni magunkat a keresőmarketing világába. Mit is jelent ez? Havi szinten újabb és újabb tartalmakat kapunk videó vagy írott formában, amiből felkészülhetünk és alkalmazhatjuk ezeket a tanácsokat, taktikákat, praktikákat. Itt havi 5000Ft.- és 10.000.-Ft összeget kérhetnek.

 

Vásároljunk keresőoptimalizálás képzést?

 

A keresőoptimalizálás képzés hasonló, mint az előbb említett havi oktatás, csak itt egy összegben tudjuk megvenni az oktatást. Ami viszont a képzéseket illeti, egy gond akad csak velük, hogy külön vannak szedve a képzési fajták. Így, ha egyesével haladunk, hogy folyamatosan képezzük magunkat és tanuljuk az optimalizálást, a végére már elérhetjük az 500.000.-Ft+áfa árat is.

 

Legyen egy utolsó lehetőség a keresőoptimalizálás könyv.

Kényelmesen megrendelünk egy SEO szakértő által írt könyvet, és olvasni kezdünk.

A könyv részletesen megismerteti velünk a keresőoptimalizálás múltját, jelenét és elsajátíthatunk belőle ötleteket és fontos információkat. A keresőoptimalizálás könyvek átlagban 30.000.-Ft+áfa összegbe kerülnek online.

 

Könnyen előfordulhat, hogy nem vagyok elég tájékozott az oktatásokban és van még lehetőség, amit nem írtam le, ezt nézzék el nekem!

 

Amit viszont fontosnak tartok megemlíteni, az oktatások, tanfolyamok, webináriumok által, elméletben képzett lesz és mindent tudni fog. De képes lesz Ön is, arra, hogy a weblapját előre vigye a Google keresőben? Hurrá! Vagy mégsem?

 

 

Ássunk mélyebbre... Keresőoptimalizálás tanfolyam témában

 

Ha minden igaz, Ön hallott már a keresőoptimalizálás képzések által, a következő elengedhetetlen fogalmakról:

 

Technikai SEO

technikai seo

 

On-site SEO

 

on site seo

 

Off-site SEO

 

off site seo

 

Ha igen, akkor gyerünk, már csak alkalmazni kell a tanultakat a weblapon, webshopon, és minden rendben lesz. Lesz egy optimalizált honlapunk.

 

 

Admin felületek

 

A következő nagyobb falat következik a keresőoptimalizálás alapjai teületén.

 

Meg kell tanulni használni a weblapunk admin felületét, hiszen a tanultakat el kell végezni.

 

 

Ez egy WordPress weblap admin felülete.

 

wp admin

 

 

Egyedi weblap admin felülete.

 

egyedi admin

 

Fog kelleni még egy kis programozási oktatás is, illetve FTP, vagy cPanel belépés.

 

cpanel admin

 

Két lehetőség adódik hirtelen: az egyik weblap készítőnek a segítségét kérjük, vagy mi magunk fogjuk beállítani. De ha már tanulni akarjuk a SEO-t biztos vagyok, a jó döntés ha mi végezzük el a beállításokat.

 

 

Seo Elemző Szoftverek

 

Technikai rész esetében elég sok ismeretlen információ fog majd elénk tárulni, de nézzük mik is lehetnek ezek!

 

Ha jól végezték az oktatást tudjuk, melyik programmal kell kielemezni a weblapunkat, hogy a technikai hiányosságokra fény derüljön.

 

semrush

 

Itt nagy az esély, hogy a szoftver fizetős és havi díj köteles. Az árak 30.000.-Ft /hó körül tudnak mozogni. Ha szerencsénk van, ingyenes szoftver áll a rendelkezésünkre.

 

ahrefs

 

Remélem a szoftver kezelése megy, így nem fog újabb órákat eltölteni annak is a megtanulásával, illetve sajnos angol nyelv tudás hiányában ez még nehezebb tud lenni.

 

ahrefs admin

 

De legyünk pozitívak és vegyük úgy, ha minden megy, akkor megkapjuk a következőket:

robots.txt, sitemap.xml, 404 hibaoldal létrehozása, 404-es hibák,  301-es átirányítás, 302-es átirányítás, canonical, https - http, www verzió, www nélküli verzió, responsive a weblap, W3C validator hibák, dinamikus URL, szép URL, túl nagy aloldal, favicon, kódolás, kép méretek, oldal sebessége, JavaScript, CSS, tömörítések, stb.

 

ahrefs elemzés

 

Kb. ennyi akkor, ezek az elvégzendő feladatok a technikai SEO-t illetően. Az itt kapott adatok alapján ki kell javítani a hibákat és a technikai optimalizálás kész is.

 

 

Amikor végeztünk, indulhat is az On-site rész.

 

Remélem Önnek csak egy 5-10 aloldalból álló weboldala van és nem egy olyan webshoppal állunk szemben, aminek több mint 100 oldala van, hiszen ha igen, lesz elvégzendő feladat bőven!

 

De akinek csak 5-10 aloldala van, annak sem kell elkeseredni, hiszen a SEO-t soha nem lehet abbahagyni, mindig lehet tovább fejlődni! Így lesz a tartalomírás, amit elvégezhetünk, úgyhogy Ők sem fognak unatkozni, megnyugtatok mindenkit.

 

Ideális tartalom 2000 szavas, és amikor egy jó cikket írunk érdemes a közösségi média oldalakon is megosztani.

tartalom mérete

 

Vegyük tényleg csak a nagyon alapokat, hiszen a cikk lényege nem az oktatás.

 

Amennyiben ügyesek voltunk és oda figyeltünk, kell egy pár jó kulcsszó, kell hozzá tartalom vagy több és jöhet is az URL, Title, Meta adatok, Head tagok beállítása.

 

kulcsszó keresés

 

Jók vagyunk! Most már tényleg sínen van minden és kezd javulni az oldalunk, ha minden jól össze állt, de miért ne állna, hiszen megtanultuk!

 

 

Jöhet a következő lépés a Seo Linkmarketing.

 

Jön a legjobb rész, az Off-site seo.

 

Ez a rész a legjobb, hiszen ettől fog javulni és erősödni a weblapunk és végre elfoglalja a megérdemelt pozíciót a találati lista első oldalán.

 

linkelés

 

A linképítés nem nagy dolog, írunk pár vendég bejegyzést, megkérjük a konkurenciát tegye ki a linkünket a weblapjára és találunk pár ismerőst vagy talán ha szerencsénk is van, pár tematikus oldalt, ahol megjelent a cikkünk és benne a megérdemelt linkünk, hogy egy weboldal, egy adott szóra jó helyen legyen az elmúlt években elengedhetetlen a link.

 

Kész!

 

Sajnos most jön a fekete leves, mert ha ez csak ennyi lenne... a keresőoptimalizálás de jó is lenne!

 

Sajnos el kell keserítsek mindenkit, mert ha minden tényleg jól megy, csak akkor van most az előbb leírtak alapján egy pár első oldali helyezése a találati listán és a többi mind hátrébb.

 

Látogató szám talán már emelkedett, de ezt látja igaz?

 

Remélem a Google Analytics és a Google Search console, webmester eszközökkel össze lett kötve a weblap, mert azonban nem elég a sok program elemzés, ha a felhasználói élmény nem jó a felhasználók számára.

 

webmester eszközök

 

Ez nagy valószínűséggel nem lesz elég, a munka itt nem áll még meg, folytatni kell, hiszen ott van előttünk még az első helyeken további jó pár oldal, akit meg akarunk előzni, hogy a google első oldalon legyen minden fontos szóra a weblap folytatni kell a munkát elemezni, konkurenciát vizsgálni, stb.

 

Félreértés ne essék, a SEO tanulható? IGEN! Lehet tanulni? IGEN! Lehet elérni jó eredményt is a tanultak alapján? IGEN!

 

De lépjünk vissza a cikkünk címéhez: SEO Megtanulná? MINEK? Megéri megtanulni?

 

keresőoptimalizálás alapok

 

Szerintem nem, de persze mint mindenre igaz a 80-20-as arány, így itt szintén biztos továbbra is lesz 20% aki megtanulja és meg akarja tanulni. Semmi gond, sok sikert és szép eredményeket!

Azt, hogy 80% pedig nem fogja megtanulni, azzal egyet is értek.

 

 

Miért? Jöjjenek a száraz számok.

 

Mivel abból indulunk ki, hogy gyorsan fog az agyunk és jól haladunk a tanultakkal, így a következő számok jönnek ki nekem:

Bele kell ölnünk a tanulásba jó pár órát. Sajnos mindenkit el kell keserítsek, a skype, személyes oktatás, előadás, könyv nem fog sokat segíteni, de egy alkalom biztos nem, így ha mélyen bele akarunk menni a tanulásba, jó pár órát kell vennünk és utána is kell olvasni a hallottaknak!

A havi képzés, illetve az egy összegű oktatások már jók lehetnek, itt gyorsabban lehet tanulni, mert nem kell már utána olvasni a neten.

 

Ha szorgalmasak vagyunk és ha tényleg tanulni akarunk, vegyük, hogy napi 3 órát áldozunk az anyagok elsajátítására és kis ismétlésre. Ahogy megnéztem az képzéseket, kb. egy hónapot vesz igénybe az életünkből a videók, anyagok megtekintése, ha nem fizetünk és a neten böngészünk, akkor több.

 

A seo technikai beállításokkal eltöltött idővel kapcsolatban, az én véleményem szerint, itt is számolhatunk 90 órát, mire mindennel képbe kerülünk.

 

On site seo: On-page seo ha kicsi a weblapunk, pár oldal és SEO tartalmat kell írnunk, majd azokat beállítani vagy mondjuk 6 aloldalt, számoljunk 6 x 2-3 órát.

 

Off site seo: itt nehéz dolgom van a számolással, mert elég saccra tudunk menni, mennyi időt töltünk el linkek keresésével, a cikkek megírásával, és mivel ez elég nehéz, így legyen mondjuk óránként egy link a szám és akkor lehet baráti voltam. Példaként építünk 20 linket, azaz összesen kb. 20 óra.

 

Számok összegezve keresőoptimalizálás tanfolyam:

Tanulással eltöltött idő:

Képzés 90 óra vagy Ingyen olvasás: 120 óra

Technikai beállítás: 90 óra

On-site:18 óra

Off-site: 20 óra

 

Nézzük: Kb.: 218 óra vagy 248 óra.

 

 

Ingyen: mindent mi csinálunk és nem fizetünk, csak keresünk és tanulunk a neten 0 Ft.

 

Fizetünk: itt nagyon el tudnak térni az árak, nagy a kontraszt e téren, hogy ki mit enged meg magának a cég érdekében, de nézzük kb.: 90.000.-Ft és 500.000.-Ft között lehet az összeg, amit kifizetünk, de itt már tudjuk mi a SEO.

 

Tények: Jelenleg nincs még jó helyezésünk, talán pár első oldal, tehát még folytatni kell a SEO-t, így még több időt kell bele tenni az eredmény elérése érdekében.

Amit viszont eddig már feláldoztunk a 248 órával számolva és napi 8 órát alapnak véve, akkor is Kb.: 30 teljes munkanapot áldoztunk erre.

Úgy, hogy azt vettem alapul, hogy géniuszok vagyunk és mindent meg tudunk csinálni gyorsan, a tanultak alapján!

Aki fizetett érte, az pedig még pénzt is áldozott rá, nem csak időt!

 

Pontosabban 30 teljes munkanapot, és kb.:90.000 - 500.000.-Ft ot költött.

Számoljunk egy bruttó 400.000.-Ft fizetést, amit Ön cégvezetőként keres azért a munkáért, amit a cégében elvégez. De mivel most 30 munkanapig tanult, nem volt ideje a saját munkáját elvégezni, így 400.000.-Ft /21 munkanappal számolva az 19.047.-Ft /nap, ami kiesett anyagilag. Tehát 30 napot áldozott Ön a munkanapjaiból a tanulásra, így 19.047.-Ft x 30 = 571.428.-Ft, amit mondhatni elbukott.

 

A teljes összeg így kb.:90.000 - 500.000.-Ft + a 30 munkanap. Összeadva volt 571.428.-Ft, ha legkevesebbet nézzük 661.428.-Ft, ha legtöbbet 1.071.428.-Ft.

 

Ebből az összegből cégünknél 30.000.-Ft/hó havi díjjal számolva is az első összegre 22 hónap optimalizálás jön ki, a nagyobb összegből 35 hónap!!!

 

Tehát Megéri a keresőoptimalizálás tanfolyam?

 

Ami viszont a legjobb megoldás lehet, hogy hajlandóak vagyunk egy kicsit beleásni magunkat a témába, pár órát eltöltünk azzal, hogy megismerjük a keresőoptimalizálás alapjait, csakis azmiatt, hogy nehogy olyan állításokba fussunk bele a keresőoptimalizálást végző cég esetében, amik még az alap tudásunk mellett sem állják meg a helyüket!

 

Miért cégre kellene bízni az optimalizálás elvégzését és nem megtanulni? A válasz pedig az, hogy ezek a szakemberek nagy része már több éve végzi a munkáját, vannak akik már 10 évet is átléptek ebben a szakmában.

Össze futottak már Pingvin, Panda, Kolibri, X tengely, Y tengely Google frissítéssel. Hoppá mi!?

Most jól össze zavartam. Nem hallott még az x és y frissítésről? Pedig a sok keresőoptimalizáló weblapját olvasva is hasonló különbségekkel fog találkozni és nehéz lesz eldönteni, mit is kellene akkor pontosan csinálni ahhoz, hogy jól állítsam be a weblapom. Miért így és miért úgy? Valaki ezt fogja írni, valamint lesz, aki ennek teljes mértékben az ellenkezőjét és akkor még ki sem kezdtük vesézni a linképítést, amiben még nagyobb ellentétek vannak! De megnyugtatom eddig még nem történt sem x és sem y frissítés!

 

Nézzük a SEO piacon fellelhető csomagok árait, amikkel találkozni lehet:

A seo cégek többsége havi 30.000 Ft+áfa összegtől indítja a havi díjakat, amik elmennek akár 120.000 Ft+áfa összegig.

IGEN, valóban az napi 1000 Ft. Olcsóbb egy doboz cigi. De van aki úgy dönt, hogy Ő megtanulja az optimalizálást, mert nagy összeget kell fizetni.

Itt megvédve a SEO tanácsadókat és oktatókat, még egyszer elmondom: meg lehet tanulni a SEO-t tőlük, de minek?

 

A keresőoptimalizálás, hogy érthető legyen, pénzt hoz Önnek. Napi 1000 Ft-ért havi szinten ezek a szakemberek több száz ezer, de akár milliós havi bevételt is termelhetnek Önnek. Valóban azon spórolna, ami bevételt fog hozni? A tanulással és a beállításokkal eltöltött időt jobban is el lehet tölteni, olyan dolgokkal, amihez Ön ért a cégében és ezek is a cég fejlődését tudják segíteni, például jobb kiszolgálás, jobb árajánlat, jobb kommunikáció az ügyfelekkel. De be is fejezem a sort, hiszen ehhez az Ön cégében Ön ért, mivel is tudja Ön a munkájával jobbá és sikeresebbé tenni annak működését, én pedig maradok a keresőoptimalizálás elvégzésénél, hiszen én meg ehhez értek.

 

Viszont cikkem végéhez értem, és mivel itt a tavasz, nekem is eljött az idő, hogy a nyári gumit feltegyem az autóra, szóval mennem kell, hogy megtanuljam, hogy is álljak neki átszerelni a felnire a téli helyett a nyárit! De mivel minden évben kétszer is át kell szerelni, lehet érdemes lenne befektetnem egy gumiszerelő gépbe, hiszen két autónk esetében így évi kb. 60.000 Ft maradna a zsebemben, és pár év alatt a gép ára is megtérül!

A viccet félretéve, megyek inkább a gumishoz hiszen ehhez Ő ért...

 

segítünk

 

 

 

 

 


Hasonló bejegyzések

Havidíjas Keresőoptimalizálás SEO 2024-ben
Keresőoptimalizálás SEO alapjai
Sikerdíjas keresőoptimalizálás
Keresőmarketing
SWOT elemzés: Mi az és hogyan működik?



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.