Blog   /   Technikai SEO Audit
technikai seo
ÍRTA: H-Well Kft

Technikai SEO Audit


A legfontosabb 10 technikai SEO beállítása-avagy, a keresőoptimalizálás, és a weboldalkészítés első lépése

 

A keresőoptimalizálás három pillére, fontos, hogy egy technikailag jó oldal legyen, majd az on-site SEO, és az off-site SEO. Egyes szakemberek az on-site SEO részének tartják a technikait, mások külön említik, viszont a lényegen nem változtat az, hogy a keresőoptimalizálást, mindig a technikaival, és egy SEO audittal kezdjük.

 

Fontos azonban, hogy egy hozzá értő végezze a beállításokat, hogy elkerüljük a kisebb és nagyobb hibákat.

 

Ezek a beállítások azért kerültek a keresőoptimalizálási SEO elemzés munkafolyamat élére, mert ezektől a beállításoktól függ a keresőoptimalizálás további lépcsőinek optimális működése is: mint az on-site seo, és az off-site seo. Ezek a SEO alapok a felelősek továbbá, hogy az algoritmus indexelni tudja weboldalunkat és annak jó helyezése legyen a Google találati lista rangsorában, stb. De sorolhatnánk a látogatók számát, ez által a forgalom növekedését az online marketing stratégia igen nagy sikerét stb.

 

Tehát nézzük meg azokat a legfontosabb beállításokat, amelyek nélkül nem indulhat el sem a keresőoptimalizálás SEO, sem a weboldalkészítés munkafolyamata.

SEO jelentése /search engine optimization/ cikkünkben bővebben olvashat a keresőoptimalizálásról.

 

 

10 legfontosabb technikai SEO beállítás eleme:

 

 

1. Kapcsolat a Google eszközeivel

 

Ha beletartozunk a világ felhasználóinak több mint 90 %-ba, akik a Google keresőt használják, akkor az egyik fontos beállításunk az, hogy legyen egy kapcsolatunk a Google eszközeivel, mint a Google Search Console  és a Google Analytics. (ha más keresőt használunk - mert keresők terén van miből válogatni-, akkor természetesen azzal kell beállítani a kapcsolatot) Ugyanis, ezek az eszközök fogják segíteni a későbbiekben a munkánkat, végig: információk, statisztikák, eredmények, kulcsszókutatás, kulcsszavak, kulcsszó, keresések, stb.

Mára sokat fejlődött a Webmester eszközök, így ha csak ezt használjuk a honlap keresési javítása szempontjából, a gyenge honlap sokkal jobb tud lenni.

SEO-s szakemberek, ezt is beállítják nekünk, elég rájuk bízni, ilyenkor nincs általában dolgunk vele.

 

 

2. Indexelés - Látja egyáltalán az oldalunkat a Google?

 

A keresőoptimalizálás teljes munkafolyamatának az egyik alapja, hogy legyenek láthatóak a weboldalaink a Google számára, és azok indexelve legyenek (vagy annak a keresőnek a számára, amelyet használunk). Pontosabban az a weboldal, amit akarunk, hogy lásson. Ugyanis, lehet, hogy van olyan oldal, amelyet valami okból mégis nem szeretnénk indexeltetni (pl. egy weboldal, kifogyott áruval).

Hogyan ellenőrizhetjük, hogy a Google, látja-e a webhelyünket, vagy weboldalunkat (talán a legfrissebb cikket)? A következő sort írjuk be, a kereső sávjába:

 

site:honlapnév.hu.

 

A mi esetünkben például:

 

site:hwellkft.hu

 

Ha meglátjuk a Google találati listáján a cég oldalát, akkor ezek szerint, indexelve van.


Aloldalnál pedig, az URL-t kell beírnunk a keresőbe:

 

https://hwellkft.hu/keresooptimalizalas

 

Ha megfelelő a kapott eredmény azzal, amit látni szeretnénk, és a találatok között megtaláljuk mindet, akkor jók a beállításaink. Minél több weboldalunkat látjuk, annál kedvezőbb a helyzet.

 

Viszont, ha többet látunk, és előjönnek olyan oldalak, amelyek például duplikált tartalomnak számítanak, vagy éppen, hogy nem szerettük volna, hogy indexelje a Google, esetleg rövid az indexelt oldalak listája, akkor ez nem a legjobb hír.

 

A negatív eredmények lényege, hogy újra módosítanunk kell a technikai SEO beállításokat, ugyanis az nagyon igaz, hogy az organikus találati listában, rangsorbeli negatív változásokat fog-, vagy fognak eredményezni ezek az oldalak. Legtöbb esetben az ilyen hibák okozzák a problémák nagy részét. Küldjünk be friss sitemap.xml-t.

 

Nagyon jó a duplikált weboldalak ellenőrzésére a https://www.copyscape.com/ weboldal.

Az az idő már elmúlt, amikor nem egyedi tartalommal is lehetett valóban jó helyezés.

Egyedi megfelelő hosszú tartalmat kell létrehozni.

 

Hogyha nem szeretnénk, hogy a keresőrobotok lássanak egy-egy oldalt és az megjelenjen a találatok sorában, akkor ennek a beállítását, a robots.txt file-ban tehetjük meg: például a noindex címkével, vagy a 301-es átirányítással. Webhelytulajdonosként, vagy webáruház tulajdonosként tehát számunkra nem mindegy, hogy mit látnak a Google keresőrobotok.

 

Plusz egy apróság: sok esetben találkoztunk már olyannal, hogy elkezdett zuhanni az oldal látogatottsága és az indexből is kezdtek eltűnni az aloldalak, vagy estek hátrébb. A legtöbb esetben kiderült, hogy épp egy frissítést tett fel a weblap készítő, vagy egy új designet kapott a weblap és bent maradt az alap noindex és nofollow. Így a google nem tudja indexelni a weblapot és emiatt elkezdett eltűnni mindenre a weblap szép lassan.

 

Ellenőriznünk, majd javítanunk kell a technikai SEO beállításokat, mielőtt hátradőlnénk, ha értéktelen oldalakat is indexel a Google (pl. webáruház esetén már nem létező termékek aloldalai, duplikált tartalmak, értéktelen aloldalak stb.).

 

 

3. Betöltési sebesség ellenőrzése – megfelelő a weboldal mérete, és a képek mérete?

 

Ha azt szeretnénk tudni, hogy milyen gyors a weboldal betöltési sebessége, és mennyi az az idő, amennyit várnia kell a látogatónak, aki rákattint az oldalunkra, akkor ennek ellenőrzésére többféle ellenőrző teszt közül is választhatunk.

 

Néhány közülük: a PingdomGoogle Page SpeedWeb Page Test, valamint a GTmetrix, ez utóbbi, megmutatja azt is, hogy mi lassítja a betöltési sebességet. A teszt elvégzését követően, ha azt látjuk, hogy a betöltés ideje magasabb, mint 3 másodperc, akkor ez alapján ellenőriznünk kell azokat a lehetséges okokat, amelyek a lassulást okozzák, mint például kép, képek, média, stb.

 

Miért 3 másodperc?

 

Mert kutatások bizonyítják, hogy a látogató, maximum ennyit vár egy oldal betöltésére. Ha ettől tovább kell várnia, már máshol keresi a kérdéseire a válaszokat. Tehát, ha eredményként azt kapjuk, hogy a betöltési sebesség kevés, vagyis 3 másodperc alatt van, akkor minden rendben, jó a beállításunk. Minél kevesebb idő alatt tölt be, annál jobban optimalizált a weboldalunk.

Amennyiben a weboldal mérete nagyobb, mint 3 MB, akkor a bűnös adat, adatok, a képek méretében kereshető. Ha megtaláltuk a nagy méretű képeket, mindenképpen szükséges a szerkesztésük. A megoldás erre, a képoptimalizáló lehet, mint például a: https://compressjpeg.com/, vagy a https://imagecompressor.com/, ahová, 20 db képet tölthetünk fel egyszerre.  Ha ezeket a beállításokat jól csináltuk, a frissítés után, a betöltési sebesség idejének 3 másodperc alatt kell lennie.

 

 

4. Képek kulcsszavas beállítása

 

A képek optimalizálásánál használjuk fel, a kulcsszókutatás során kapott releváns kulcs szó listánkat.  Amint megszerkesztettük a nagy képeket, vessük be a kapott SEO kulcsszavak releváns szavait is, és az adott képhez megfelelően releváns kulcsszavas fájlnevekkel töltsük fel, a már megszerkesztett képeket. Így a betöltési sebesség optimalizálásával, SEO- ztuk is a fotókat, képeket, azaz, kulcsszóra optimalizáltuk.

 

5. Mobilbarát weboldal

 

A Google rangsorolási tényezője az is, hogy mobilbarát e, az illető weboldal, azaz, hogy optimalizálva van e mobiltelefonra. A mobilbarát weboldal, hozzájárul a felhasználói élmény (UX) javításához, és mivel a Google felhasználóbarát, ezt is figyelembe veszi a rangsoroláskor. 

 

Manapság, a mobil telefonokon folytatott keresések száma egyre inkább átveszi a vezető szerepet, az asztali gépeken folytatott keresésektől. Szinte mindenki mobilon keresi a válaszokat, ami azt jelenti, hogy egyértelmű, hogy mobilon kell elérhetővé tenni, a gyorsan érkező válaszokat is. Ahhoz, hogy a weboldal gyorsaságát, felhasználó élmény minőségét, és mobilbarát jellemzőjét tudjuk, érdemes itt vizsgálódnunk:

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

A weboldalunk mobilbarát jellemzőjét, nem csak az említett linken nézhetjük meg, hanem a Google egy másik eszközén is megkaphatjuk ezt az információt, csak kattintsunk ide: https://search.google.com/test/mobile-friendly

 

6. Rangsorolási faktor az SSL

 

Mi is az az SSL? A Secure Sockets Layer (SSL) olyan protokollt jelent, amely bármilyen adatátvitelt biztonságossá tesz. Megéri SSL-t (Secure Sockets Layer) használni 2014. augusztusától, ugyanis azokat az oldalak, akik ezt használják, előkelőbb helyet kapnak a Google rangsorában. Vagyis az SSL, rangsorolási szempont lett (https). Sőt, a böngészők nem tartják biztonságos oldalnak az SSL nélküli oldalakat.

 

Hogyan állítsuk be?

Neked nincs vele feladatod. A tárhely-szolgáltatónál kell igényelni, aztán tovább a beállításokat elvégzi a web-fejlesztő. Nem kell attól tartanunk, hogy hátrább sorolódik a Google találati listában, mivel rangsorolási szempont. Pár hét múlva, még jobb helyezése lesz (SSL-ről bővebben)

 

7. Keresőbarát URL beállítása

 

A weboldalad URL struktúrája rangsorolási tényező, ezért érdemes már a weboldal elkészítésénélkeresőbarát URL -eket létrehozni a weboldalon, amelyben használhatunk kulcsszavakat is. Wordpress esetében nem bonyolult ezt megoldani. Ha később szeretnénk az URL címeket megváltoztatni, akkor a 301 es-végleges áthelyezés kérést érdemes alkalmazni. Ha a 200-as státuszkódot látjuk egy ellenőrzés alkalmával, akkor kiváló az URL beállításunk.

A következő címszó alatt lévő cikkben bővebben olvashat erről: Keresőbarát URL

 

8. Végleges átirányítás, vagyis a 301 beállítása

 

Mikor kerülhet sor a végleges átirányításra, azaz mikor van szükség a 301 beállításra? Olyan esetekben, amikor például: a http-ről állunk át, a https-re, vagy ha új domain- re költöztetjük a webhelyünket esetleg egy új, egyedi dizájnt kap weboldalunk stb. A 301 –es átirányítással üzenjük a Google-nak, hogy az eddigi, régi URL SEO értékét, az új helyen vegye figyelembe, ahová költöztetjük az oldalt.

 

(Ellentétben a 302-es átirányítással, amely a SEO értéket nem irányítja át Ilyen például egy olyan egyedi esemény, amely csak pár napig tart, vagy egy-egy kampányidőszakban.) Részletes tájékoztató található erről előző cikkünkben: Mi az az átirányítás?

 

9. Kanonikus címke beállítása (Cannonical tag)

 

A technikai SEO beállítás hiánya és a túl sok figyelmetlenség okozza gyakran a weboldalak duplikációját, amelyet a Google nem szeret. (Az alábbi cikk, ahol részletesen írtunk erről: Mi az a duplikáció? )Vannak weboldalak, webshop-ok, amelyek a rossz beállítás miatt jelennek meg duplikált tartalmakként.

 

Arra, hogy ezt elkerüljük, a canonical tag lesz a segítségünkre: amikor a két URL tartalom azonos, a keresőrobotok számára azt üzeni, hogy „ezt” az URL-t részesítsék előnyben!  A kanonikus címke vizsgálatakor ellenőrizzük azt, hogy van-e egyáltalán az oldalon, arra az oldalra mutat-e, amelyikre akartuk, illetve indexálhatóak e ezek az oldalak. Érdekes lenne, ha például egy olyan oldalra mutatna a kanonikus címke, amelyet előtte „noindex”címkével láttuk el.

 

10. Amikor „az oldal nem található” - a 404-es hibakód beállítása

 

Nagyon sokszor előfordul, hogy nem találja a kért oldalt a szerver, és erre kattintva ilyenkor, folyamatosan a 404-es hiba üzenet mosolyog ránk. Ebből tudhatjuk, hogy a webmester, vagy csak most fogja beállítani a szóban forgó oldalt, vagy elfelejtette, mert létezik ilyen is. Pedig ha gombot vagy linket teszünk rá, már átnavigálhatunk egy működő oldalra, vagy egy másik termékre, szolgáltatásra. Arra viszont figyeljünk, hogy mire navigáljuk a látogatót, milyen volt az az egy oldal, ami megszűnt és ahhoz hasonló típusú oldalra irányítsuk. Webmesterként a Google Search Console-ban is letölthetjük a 404-es oldalak URL címeit, majd átirányíthatjuk a látogatót. Ha bővebben szeretne tájékozódni az általunk kiváltott, 4-es hibakódok-ról, részletes tájékoztatást olvashat ebben a cikkben: Mi az a http hibakód?

 

 

+1 A technikai seo audit munka segítői

 

Az audit-hoz segítségünkre lehetnek, a különböző hasznos szoftverek, mint például, a kiváló, Webstie Auditor, ingyenesen letölthető eszköz, amely összegyűjtve tud kínálni, a webhely-ellenőrzéséhez alkalmas eszközök csoportját (nem csak Magyarországon érhető el). Sok kiváló tulajdonsága mellett, úgy tárja fel és elemzi a weboldalak összes hibáját, mint a keresőmotorok.

 

Az elemzés érdekében többféle segítséget vehetünk igénybe, mint a Google Search Console, vagy Ahrefs, Semrush, Screaming frog, stb., amik megkönnyítik a munkát A SEO audit gyakorlati megvalósítás során sokan használják a Checklist-et. Érdemes nekünk is egy saját ellenőrző listát használnunk a weboldal elemzésekor, amely segítségével biztos, hogy meggyorsíthatjuk az elvégzett feladatok hosszú ellenőrzését.

 

Melyik a legjobb prgoram?

Ezt mindenki döntse el, hogy neki melyik az egyszerűbb.

 

Ha a technika SEO-val készen vagyunk, jöhet az on-site SEO majd az off-page SEO, azaz a keresőoptimalizálás további területeinek munkái. Mindent nem lehet felsorolni, ezért csak egy párat említünk: további kulcsszókutatás, konkurencia kutatás, tartalomírás, majd a SEO és PPC együtt, backlink - linkek, interaktív kapcsolatok, közösségi média.
 

 

 

Összegzés az alapvető technikai eszközök vizsgálatáról, és ezeknek a beállításáról:

 

  • Google eszközök kapcsolódása, beállításuk

  • Indexelés

  • Duplikációk, kanonikus címke

  • Robots.txt és a webhelytérkép

  • Betöltési sebesség, képek mérete,

  • SEO-zott képek

  • SSL-nek a használata (2014 óta)

  • Mobilbarát, UX, navigáció, belső linkek

  • Keresőbarát URL

  • Átirányítások

 

Amennyiben szívesen olvasna arról, hogy hogyan elemezzünk egy oldalt SEO szempontból, itt találhat ehhez információt: SEO Audit

 

Szívesen segítünk ügyfeleink számára 2021-ben is, akár SEO tanácsadás-, akár a teljes weboldal technikailag javításban-, illetve azt követő on-site seo (tartalmi SEO) és az off-site SEO, vagy ezen belül egyéb munkák elvégzésében, mint a minőségi szövegírás.

 

A szolgáltatást megrendelheti a kapcsolati oldalunkon, a közösségi média oldalán: Facebook -on illetve telefonon +36-20-662-80-04. Keressen minket, ha a Google organikus találati lista rangsorában, a versenytársai előtt szeretne megjelenni! Velünk sikerül!

 

segítünk


Hasonló bejegyzések

SEO szövegírás árak 2024-ben
Ingyenes online képszerkesztő program lista
SWOT elemzés: Mi az és hogyan működik?
Link rövidítés Bitly használata



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.