Marketing szótár   /   Indexelés
Indexelés

Indexelés


Az indexelés a web világában, a kulcsszavak feltérképezését, összegyűjtését, rendezését jelenti oly módon, hogy a keresőmotorok, szinte pillanatok alatt megtalálják az adott weboldalt.

 

Indexelésnek a folyamata

 

Az indexelések során az internetes keresőmotor (amely egy program vagy alkalmazás), információkat keres a számítógépeken. Hogyan?

 

Egyrészt, keresőrobotokat indít (robot, spider (pók) vagy crawler (kúszó)) útjukra, amelyek a linkek alapján feltérképezik a weboldalakat, letöltik tartalmukat, és készítenek belőle egy szöveges adatbázist. Amennyiben régebbi, indexelt oldalakat is találnak, akkor azokat frissítik. Ezek a keresőrobotok, speciális programok, amelyek az interneten lévő összes publikus és engedélyezett tartalmakat képesek letölteni, elemezni és tárolni. (A Google feltérképező robotjai közül, a legfontosabb, Googlebot.)

 

A keresőmotor másik része, az indexelő, amely rendszerezi az összegyűjtött tartalmakat, meta adatokat rendel hozzá és indexet épít.

 

Keresés kulcsszavakkal

Amikor tehát felhasználóként, a keresőbe beírjuk a kulcsszavainkat, és elindítjuk a lekérdezést, akkor a háttérben, a keresőmotor (lehet az Google, Yahoo, Bing), az index alapján válogat, a meta információk szerint sorrendbe állít, pillanatok alatt a találatok legjobbjait kínálja a nekünk, a felhasználónak.

 

 

Indexelés szerepe az internetmarketing világában

 

Az internetnek köszönhetően igen sok lehetőségünk van termékek, szolgáltatások értékesítésére saját webhelyünkön. Az online értékesítés lényegi kérdése, hogy lássanak minket, találjanak rá tartalmainkra, keressenek, érdeklődjenek és vásároljanak tőlünk.

 

Mi az indexelésnek szerepe ebben a folyamatban?

 

A felhasználóink számára megírt új tartalmainkat indexeltethetjük a webhelyünk beküldésével. Ezzel a keresőmotornak azt az üzenetet közvetítjük, hogy új információval bővült webhelyünk, küldjön egy robotot, a feltérképezéshez. Az indexeltetés kérése, a Google szolgáltatása, és díjtalan.

 

Amennyiben nem bírjuk kivárni a „robotok érkezését” a webhely indexeléséhez, létezik gyorsabb megoldás. Olyan webhelyen érdemes hivatkozást elhelyeznünk, amelyet a keresőrobotok sűrűbben látogatnak. Ilyen pl. a Google saját platformja, vagy a saját Webmester eszközök fiókunkban indexelhetjük a weblapunkat.

 

Ha viszont a tuti sikert szeretnénk, és az álmunk a Google találati lista első! oldala, akkor a keresőoptimalizálás, vagy SEO a megoldás kulcsa. Persze csakis akkor, ha az oldalunk nem a 100. hely körül sétál, mert akkor hosszabb időbe telik. Ilyenkor kitartó munkával elérhetők a nagyobb léptek a találati lista eleje felé.

 

A SEO-val hosszabb távon, következetes stratégiával sikerülhet előre jutni, ahol a felhasználók megtalálhatnak.

 

Ha mindezek ellenére mégis úgy döntünk, hogy majd gyakrabban küldjük a Google ingyenes szolgáltatásával indexeltetni a webhelyünket, aztán majd hamarabb előre kerül, akkor nagyot tévedünk!

Ugyanis, ha egy webhelyet egymás követően többször beküldjük indexeltetésre, akkor a keresőmotor úgy kódolja le, hogy ez spam. Ez pedig kitiltást is jelenthet.

 

 

Google ellenőrzés

 

Amikor a Google ellenőrzést elvégezzük, akkor az összes URL indexelési állapotát láthatjuk, amit a Google megpróbált felkeresni, vagy már felkeresett.

 

Ezeket az eredményeket egy összegzett táblázatban láthatjuk az összesített oldalon. A táblázat feltünteti a beküldött URLek kel kapcsolatos eredményeket, amelyek lehetnek: „érvényes”, „figyelmeztetés”, „hiba” . Megkapjuk válaszul problémák okait is: pl. nem található 404. stb.

 

Search console fiókban érdemes ezeket megnézni, hiszen ott a teljes weboldal fel van térképezve, így még olyan hibákat is találhatunk, amiket nem tudtunk, hogy léteznek. Milyen hiba van az oldal esetében ezt sorban az elemzés mutatja, lehet sebesség, mobil responziv hiba, minden ami csak itt van javítani kell.

segítünk


Hasonló bejegyzések

Podcast jelentése magyarul
Marketing mix
Lead
Keresőmotor



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.