Marketing szótár   /   Long tail
Long tail

Long tail


Mi az a Long tail kulcsszó?

 

A long tail („hosszú farok”) kulcsszavak, olyan keresőkifejezések, amelyek több szóból állnak, és egy adott kulcsszó pontosítását, szűkítését takarja.

 

Az elnevezést először Chris Anderson, a Wired magazine főszerkesztője használta, 2004 októberében.

 

Nézzük meg egy példán keresztül:

 

Konyhabútort szeretnénk vásárolni. Beírjuk tehát a keresőbe, azt a kulcsszót, hogy „konyhabútor”.

 

A találati listában 1 470 000 konyhabútorral kapcsolatos találatot kaptunk:

 

hosszú farok

Ez hatalmas szám, muszáj pontosítani a keresésünket. Nem akármilyen konyhabútort szeretnénk vásárolni, hanem kimondottan fehér színben keressük a választékot, ezért beírjuk azt a keresőkifejezést, hogy „fehér konyhabútor”:

 

Ekkor már szűkítettük a találati listát, hiszen a megadott szempontoknak megfelelő találatokat nyújtotta a Google, összesen 521 000 találatot:

 

kulcsszavak

Nézelődés közben találtunk mindenféle stílusú bútort, olyat is amit biztosan nem illik a lakásunkba. Rájövünk, hogy szűkítenünk kell a keresést, hogy mihamarabb a stílusunknak megfelelő kínálat között válogathassunk.

 

Beírjuk a keresőbe, hogy ”minimál stílusú, fehér konyhabútor”. A kapott találat, már kecsegtetőbb: 23 900 találat érkezett a keresésünkre:

több szavas keresőszó

 

Most már biztosan megnyitjuk az organikus találati listában, a kapott rangsor első találatait, és ha sikerrel járunk meg is találjuk azt, amelyiket szeretnénk. 

Ha valamelyik webáruház kedvezményt is kínál számunkra (akciót, vagy ingyenes házhozszállítást, stb.), akkor nagy valószínűséggel, a kosárba is tesszük és fizetünk.

 

Vizsgáljuk meg mi történt most:

 

Célirányosan kerestünk egy terméket, mert komoly vásárlók voltunk. Ezért, mihamarabb meg akartuk találni, az elképzelésünknek megfelelőt.

 

Az első kísérlet után rájöttünk, hogy az aktuális kulcsszó, az összes konyhabútort árusító webáruházat felkínálta nekünk, így nem találjuk meg azt, amit szeretnénk.

 

Konkrétabbnak kell lennünk, tehát szűkíteni kell a keresőszavunkat, hogy közelebb legyünk ahhoz a választékhoz, amit mi szeretnénk. Ekkor használtuk, a „minimál stílusú, fehér konyhabútor” long tail kulcsszót, aminek segítségével szinte azonnal megkaptuk azt a pontos találati listát, amelyben rátaláltunk-, majd meg is rendeltük, az elképzelésünknek megfelelő terméket.

 

A bútoráruház szemszögéből nézve:

 

A bútor áruházunkban hatalmas a választék. Ha a weboldalaink tartalmát, csak a „bútor” kulcsszóra optimalizáljuk - amire minden más, bútorral foglalkozó vállalkozás, cég, akár gyártó, akár forgalmazó teszi –, akkor óriási verseny közepében leszünk, ahol hatalmas a harc az első helyért.

 

Ezzel a kulcsszóval nagyon kicsi az esélyünk, hogy éppen nálunk fognak vásárolni a látogatók. Ha forgalmat akarunk generálni, akkor olyan konkrét kulcsszavakra kell optimalizálni tartalmainkat, hogy azzal, az organikus találati lista rangsorában elsők között legyünk. Erre a legjobb megoldás, a long-tail kulcsszavak alkalmazása, amely pontosítja azokat a kereséseket, amelyeket, a felhasználók egy rétege keres. 

 

Mivel kevesen keresnek rá, kisebb is a verseny tehát, nagyobb eséllyel találnak meg minket a célzott vásárlók, akik így nálunk fognak vásárolni. A long tail kulcsszavak, a kínálat és a keresés közötti a pontos egyezést adják.

 

 

A long tail kulcsszavak és a PPC hirdetések

 

Egy-egy marketing kampány alkalmával a long tail kulcsszavakra optimalizált tartalom mellett, bevethetjük a PPC hirdetéseket is ezekkel a kulcs kifejezésekkel. A tartalomban lévő „hosszúfarok” kereső kifejezések hatását, ezzel erősíteni tudjuk.

 

Mint fent láthattuk, ezekre kevesebb a keresés, tehát kisebb a verseny, ezért kevesebben hirdetnek, így olcsóbb célozhatjuk meg.

 

A long tail kulcsszavak jellemzője tehát:

●     általában több szóból állnak

●     konkrétabb kulcskifejezések

●     vásárlási szándékú ügyfeleket vonz, célzott

●     kisebb a keresés, tehát kisebb a verseny is rá

●     gyakoribb a konverzió a webhelyen, mert pontos az egyezés a keresés és a kínálat között, ezért hatékony

(A konverzióról bővebb információt olvashat régebbi cikkünkben.)

 

segítünk


Hasonló bejegyzések

Landing page
Lead
Lekérdezés
Link



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.