Marketing terv
Miből áll egy jó marketing terv?
Letölthető sablon, a vállalkozása sikeréért
Üzleti siker múlhat azon, hogy a vállalkozásnak van marketing terve vagy nincs?
A válasz egyértelmű: igen, az üzleti siker kulcsa egy jó marketing terv.
Miért szükséges a vállalkozásoknak a marketing terv?
A marketing terv, a vállalkozás alapja. Miért?
Képzeljünk el, egy üres telket és valamennyi téglát. Házat szeretnénk építeni. Legjobb tudásunk szerint elkezdjük egymásra pakolni a téglát. Nem nézzük meg, hogy mi a célja, mit építünk, kinek, milyen összegből és mi lesz akkor, ha majd, nem tudunk venni több téglát, stb., aztán a szűkös időkben, amikor nincs pénzünk több téglára, az is tönkremegy, amit eddig összeraktunk.
A vállalkozásunk, egy csodálatos palota lehet, ha terv szerint építjük. Lépésről lépésre vizsgálunk meg minden összetevőjét, illetve tényezőket, amelyek befolyásolhatják.
A marketing terv tartalmazza mindazokat a pontokat, amelyet követve, sikeresen felépíthetjük vállalkozásunkat, és learathatjuk az üzleti sikereket.
Mi a marketingterv jelentése?
A marketingterv, egy piackutatáson alapuló termelési, értékesítési elgondolás.
Mi a marketingterv célja?
A marketingterv célja: a vállalat vállalkozás érdekeit szem előtt tartva, az érintett piac befolyásolása.
Mi a marketing terv felépítése?
-
Piacelemzés
-
Célpiac meghatározása, elemzése
-
Célok egyértelmű kijelölése, teljesítménymutatók összeállítása, stratégiai terv kidolgozása
-
Árstratégia, költségvetés, kockázati terv
-
Ellenőrzési folyamatok, visszacsatolás
-
Összefoglalás
A marketing terv készítésének folyamata, főbb állomásai
A marketing tervet, mint tulajdonos, nekünk kell összeállítani, hiszen ez lesz a legfontosabb iránymutatónk. Azok a célok, az a célcsoport lehet vállalkozásunk középpontjában, amit mi terveztünk, e köré építjük fel a vállalkozásunkat. Így, a piaci igényeknek megfelelő kínálattal, optimális költséggel, az általunk elképzelt minőséggel, színvonallal jelenhetünk meg a piacon.
A marketingterv kidolgozásának egyik kardinális eleme, az ideális marketing-mix beazonosítása. A hagyományos 4P marketing-mix mellett, érdemes átgondolni, a csomagolás (5P) és a szolgáltatás minőségére (7P) fektetett hangsúlyt.
Egy kisvállalkozónak, az optimálisan kiválasztott, és meghatározott marketing-mix, előnyökkel jár:
-
gyors értékesítést,
-
az ügyfélbázis felépítése során is fent tudja tartani a vállalkozását.
Marketing terv, feladatok:
-
Piacelemzés:
- a vállalkozás szempontjait figyelembe véve végezzük
- gazdasági helyzet vizsgálata szűkebb, tágabb viszonylatban, az iparág mozgása
- technikai feltételek, fejlesztések
- versenytársak helyzete
- swot elemzés.
-
Célpiac meghatározása elemzése
-
fogalmazzuk meg az ideális ügyfelet
-
amennyiben a fogyasztókat célozzuk meg, akkor vizsgáljuk meg a demográfiai adatokat és utána alakítsuk ki a profilunkat
-
ha vállalkozásokat célozunk meg, akkor készítsünk külön felsorolást az egyes típusok szerint, méretükkel és helyükkel együtt.
A célpiac meghatározása nagyon fontos, a megfelelő marketing kiválasztásában is. Az ügyfelek kutatása kulcsszerepet játszik a hatékony marketing-összetétel kialakításában. A célpiac és a versenytársak ismerete segít olyan terméket kínálni, amely vonzó lesz az ügyfelek számára, és elkerüli a költséges hibákat.
-
Célok egyértelmű kijelölése, a hozzá kapcsolódó stratégia megtervezése, taktikák
A célok kijelölésével nevezzük meg, milyen eredményekre lesz szükségünk a siker eléréséhez.
a.Készítsünk egy rövid listát a mérhető marketing céljainkról, a marketing taktikáról (termék, eladás, árazás, hirdetés, ellenőrzés, visszacsatolás)
b.A „hely”hogy mindazt, ami a fizikai helyhez kapcsolódik, benne legyen! A marketing stratégiákat a termék típusa és annak életciklus-státusza alapján kell kidolgozni. Az üzleti siker érdekében az elosztás
c.
-
Határozzuk meg azt a médiát, amelyre potenciális ügyfelei információt keresnek a termékünk vagy szolgáltatásunk típusáról;
Ilyen módon a megfelelő hirdetési, PR vagy közösségi hálózatokat használhatjuk elérésükhöz (Facebook oldalak…).
-
Árstratégia, költségvetés
Rövid és hosszú távú céljaink elérése alapján írjunk tervet a költségvetéshez. Vizsgáljuk meg, hogy az általunk gyártott termékek, hogyan különböznek a versenytársak termékeitől, és vizsgáljuk meg mindegyik termék, életciklusának szakaszát is.
Meg kell határoznunk legalább egy konkrét promóciós taktikát arra az esetre, ha a cég pénzszűkébe lesz, hogyan érjük el a célpiacunkat. Ha szükséges hozzá elemzés, végezzünk el. A vállalkozás növekedésével bármikor bővíthetjük vagy felvehetünk további taktikákat.
A legjobb árazási stratégia:
-
az érzékelt ár,
-
a versenytársak árazása,
-
a kereslet rugalmassága,
-
az árazási célok és az
-
haszonkulcsok alapján összeállított ár
-
Ellenőrzés
Az ellenőrzési folyamatra, nemcsak azért van szükség, hogy visszacsatolást kapjunk vállalkozásunk működéséről. Az ellenőrzésben benne van a részterület újragondolásának lehetősége, a gyors korrigálásra, elsőnek lenni az újításban…
-
Összefoglalás
Ahogy a marketing tervet, úgy ezt is a vezető készíti, mintegy összegzésként.
Ez a 1-2 oldalas dokumentum, a publikus információ, a dolgozók részére.
(Marketing terv mindig titkos!)
Bízunk abban, hogy hasznosnak találta cikkünket és ötleteket tudtunk adni, a tökéletes marketing terv elkészítéséhez!