Marketing szótár   /   Marketing terv
Marketing terv

Marketing terv


Miből áll egy jó marketing terv?

Letölthető sablon, a vállalkozása sikeréért

 

 

 

Üzleti siker múlhat azon, hogy a vállalkozásnak van marketing terve vagy nincs?

 

A válasz egyértelmű: igen, az üzleti siker kulcsa egy jó marketing terv.

 

 

Miért szükséges a vállalkozásoknak a marketing terv?

 

A marketing terv, a vállalkozás alapja. Miért?

 

Képzeljünk el, egy üres telket és valamennyi téglát. Házat szeretnénk építeni.  Legjobb tudásunk szerint elkezdjük egymásra pakolni a téglát. Nem nézzük meg, hogy mi a célja, mit építünk, kinek, milyen összegből és mi lesz akkor, ha majd, nem tudunk venni több téglát, stb., aztán a szűkös időkben, amikor nincs pénzünk több téglára, az is tönkremegy, amit eddig összeraktunk.

 

A vállalkozásunk, egy csodálatos palota lehet, ha terv szerint építjük. Lépésről lépésre vizsgálunk meg minden összetevőjét, illetve tényezőket, amelyek befolyásolhatják.

 

A marketing terv tartalmazza mindazokat a pontokat, amelyet követve, sikeresen felépíthetjük vállalkozásunkat, és learathatjuk az üzleti sikereket.

 

Mi a marketingterv jelentése?

A marketingterv, egy piackutatáson alapuló termelési, értékesítési elgondolás.

 

Mi a marketingterv célja?

A marketingterv célja: a vállalat vállalkozás érdekeit szem előtt tartva, az érintett piac befolyásolása.

 

Mi a marketing terv felépítése?

 

  1. Piacelemzés

  2. Célpiac meghatározása, elemzése

  3. Célok egyértelmű kijelölése, teljesítménymutatók összeállítása, stratégiai terv kidolgozása

  4. Árstratégia, költségvetés, kockázati terv

  5. Ellenőrzési folyamatok, visszacsatolás

  6. Összefoglalás

 

A marketing terv készítésének folyamata, főbb állomásai

 

 

A marketing tervet, mint tulajdonos, nekünk kell összeállítani, hiszen ez lesz a legfontosabb iránymutatónk. Azok a célok, az a célcsoport lehet vállalkozásunk középpontjában, amit mi terveztünk, e köré építjük fel a vállalkozásunkat.  Így, a piaci igényeknek megfelelő kínálattal, optimális költséggel, az általunk elképzelt minőséggel, színvonallal jelenhetünk meg a piacon.

 

A marketingterv kidolgozásának egyik kardinális eleme, az ideális marketing-mix beazonosítása. A hagyományos 4P marketing-mix mellett, érdemes átgondolni, a csomagolás (5P) és a szolgáltatás minőségére (7P) fektetett hangsúlyt.

 

Egy kisvállalkozónak, az optimálisan kiválasztott, és meghatározott marketing-mix, előnyökkel jár:

  • gyors értékesítést,

  • az ügyfélbázis felépítése során is fent tudja tartani a vállalkozását. 

 

Marketing terv, feladatok:

 

  1. Piacelemzés:

 

- a vállalkozás szempontjait figyelembe véve végezzük

- gazdasági helyzet vizsgálata szűkebb, tágabb viszonylatban, az iparág mozgása

- technikai feltételek, fejlesztések

- versenytársak helyzete

- swot elemzés.

 

  1. Célpiac meghatározása elemzése

 

  • fogalmazzuk meg az ideális ügyfelet

  • amennyiben a fogyasztókat célozzuk meg, akkor vizsgáljuk meg a demográfiai adatokat és utána alakítsuk ki a profilunkat

  • ha vállalkozásokat célozunk meg, akkor készítsünk külön felsorolást az egyes típusok szerint, méretükkel és helyükkel együtt. 

A célpiac meghatározása nagyon fontos, a megfelelő marketing kiválasztásában is. Az ügyfelek kutatása kulcsszerepet játszik a hatékony marketing-összetétel kialakításában. A célpiac és a versenytársak ismerete segít olyan terméket kínálni, amely vonzó lesz az ügyfelek számára, és elkerüli a költséges hibákat.

 

 

  1. Célok egyértelmű kijelölése, a hozzá kapcsolódó stratégia megtervezése, taktikák

 

A célok kijelölésével nevezzük meg, milyen eredményekre lesz szükségünk a siker eléréséhez.

 

a.Készítsünk egy rövid listát a mérhető marketing céljainkról, a marketing taktikáról (termék, eladás, árazás, hirdetés, ellenőrzés, visszacsatolás)

b.A „hely”hogy mindazt, ami a fizikai helyhez kapcsolódik, benne legyen! A marketing stratégiákat a termék típusa és annak életciklus-státusza alapján kell kidolgozni. Az üzleti siker érdekében az elosztás

c.

  1. Határozzuk meg azt a médiát, amelyre potenciális ügyfelei információt keresnek a termékünk vagy szolgáltatásunk típusáról; 

Ilyen módon a megfelelő hirdetési, PR vagy közösségi hálózatokat használhatjuk elérésükhöz (Facebook oldalak…).

 

  1. Árstratégia, költségvetés

 

Rövid és hosszú távú céljaink elérése alapján írjunk tervet a költségvetéshez. Vizsgáljuk meg, hogy az általunk gyártott termékek, hogyan különböznek a versenytársak termékeitől, és  vizsgáljuk meg mindegyik termék, életciklusának szakaszát is.

 

Meg kell határoznunk legalább egy konkrét promóciós taktikát arra az esetre, ha a cég pénzszűkébe lesz, hogyan érjük el a célpiacunkat. Ha szükséges hozzá elemzés, végezzünk el. A vállalkozás növekedésével bármikor bővíthetjük vagy felvehetünk további taktikákat.

 

 

A legjobb árazási stratégia:

  • az érzékelt ár,                                     

  • a versenytársak árazása,

  • a kereslet rugalmassága,

  • az árazási célok és az

  • haszonkulcsok alapján összeállított ár

 

  1. Ellenőrzés

Az ellenőrzési folyamatra, nemcsak azért van szükség, hogy visszacsatolást kapjunk vállalkozásunk működéséről. Az ellenőrzésben benne van a részterület újragondolásának lehetősége, a gyors korrigálásra, elsőnek lenni az újításban…

 

  1. Összefoglalás

 

Ahogy a marketing tervet, úgy ezt is a vezető készíti,  mintegy összegzésként.

Ez a 1-2 oldalas dokumentum, a publikus információ, a dolgozók részére.

(Marketing terv mindig titkos!) 

 

 

 

Bízunk abban, hogy hasznosnak találta cikkünket és ötleteket tudtunk adni, a tökéletes marketing terv elkészítéséhez!

segítünk


Hasonló bejegyzések

Marketing mix
Marketingkommunikáció
Digitális marketing
Online marketing
Direkt marketing



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.