Meta tag
Mi a Meta jelentése?
A meta, egy rövidítés, ami a ”met adata”-t jelenti. A metaadatok, a weboldal adatainak adatait jelenti.
Mi a meta tag?
A meta tagek, (meta címkék), a weboldal tartalmát jellemzik. A meta címkék egy-egy oldal HTML forráskódjában vannak, a weboldalon nem láthatóak a felhasználók számára, viszont bármikor megtekintheti őket (ctrl+u gombokkal, vagy a jobb gomb és forráskód kattintás fel). A meta tagek, a keresőmotoroknak és a böngészőnek adnak információkat egy-egy weboldalról.
Facebook esetében is létezik meta ínformáció ez OG tag.
Példán mutatjuk, hogy mi az a meta pontosan:
A meta tagek, vagy meta címkék, egyértelműsítik a weboldal tartalmát, segítenek a keresőknek és a böngészőknek, közvetett módon a felhasználónak is. Hogyan?
A forráskód fotója nagyítva:
A Google, a találati listában is megjelentet releváns információkatt, meta címkéket, a felhasználók számára: meta cím, meta leírás, meta keywords:
Meta tagek típusai
Az online marketing világában, a meta címkék, hatalmas lehetőséget adnak arra, hogy tudjunk „üzenni”, a keresőmotoroknak a weboldalainkkal kapcsolatban.
Egykoron, a keresőoptimalizálásban is szerepet játszottak, de ma már, első sorban, nem mint rangsorolási tényezők miatt számítanak. A sok-sok meta tageek közül, nézzünk meg néhány fontosabbat:
Meta cím (meta title)
A meta cím, a felhasználó számára azonnal szembetűnő információ, a találati listán, ahogy a fenti képen is látható. Ez az egyik meta adat, amelyet a Google megjelentet, a releváns találatok között.
A meta cím megfogalmazásának kiemelkedően fontos szerepe van, egyrészt a keresőoptimalizálás szempontjából, másrészt a felhasználók tekintetében.
Ez az a - jobb esetben - kiemelkedő, megkapó és különleges rövid szövegrész a találati listában 70 karakter lehet a hossza- amely tartalmazza a legfontosabb kulcsszó valamelyikét is -, amelyet azonnal megpillant a felhasználó, és amivel megragadhatjuk a figyelmét. Érdemes minél jobb egyedi leírást írni arról, miről az adott page szól. A kereső szinte mindig megjeleníti, ha relevanciában jó. A másik nagyon fontos tag, a meta leírás.
Meta leírás (meta description)
A meta leírás, rögtön a cím alatt található szöveg, amely az adott weboldal tartalmáról ad releváns információt. Mivel a felhasználó a címet követően, ezt futja át, ennek ütősnek-, egyértelműnek kell lennie, azért, hogy a mi oldalunkra kattintson át a felhasználó, ...és, hogy az oldalon is maradjon, tehát semmiképpen nem érheti csalódás.
Vagyis az oldalunknak azt kell tartalmaznia, amelyet „ígértünk”, a leírásban.
A meta description karakter lehetősége nem sok, 160 karakter, ezért itt röviden kell megfogni az oldalunk lényegét. A meta leírás nem rangsorolási tényező, viszont, ha mi nem töltjük ki ezt a lehetőséget, akkor a Google kiemel a szövegünk tartalmából, egy általa relevánsnak gondolt részt és beteszi.
Ezzel elvesszük magunktól azt a lehetőséget, hogy mi készítsük a meta leírást és az általunk legjobb szöveg jelenjen meg itt, amely konverziót hozhatna.
A Google nem veszi figyelembe a meta description címkét, csak akkor látható, ha a kereséshez kapcsolódó a szövege.
Azt, hogy az emberek hány százaléka kattint a meta leírás alapján, arról itt látható a meglepő statisztikai adat, és még több információ: Meta leírás
Meta kulcsszavak (meta keywords)
A Google, ma már figyelmen kívül hagyja ezt, az egykoron keresőoptimalizálásban lehetőségnek számító meta címkét, mert a kulcsszóhalmozás kivédése érdekében lépett a Google. Így ma már nem veszi figyelembe.
Meta robotok
A meta robotok (meta robots) attribútum segítségével meghatározhatunk weboldalainkkal kapcsolatos bizonyos kéréseket a keresőrobotok felé :indexelje, vagy ne indexelje ezt vagy azt az online oldalt; kövesse e, a rajta lévő linkeket (akár befelé-, akár kifelé mutató link), stb.
Meta generátor
A generátor segítségünkre lehet a metainformációk létrehozásában, a beírt szavaink alapján. Például egy ingyenes lehetőség:
Meta ellenőrző
Az ellenőrzővel, megnézhetjük, hogy a weboldalon vannak e meta tagek és azok megfelelőek e.