Marketing szótár   /   Meta tag
Meta tag

Meta tag


Mi a Meta jelentése?

 

meta, egy rövidítés, ami a ”met adata”-t jelenti.  A metaadatok, a weboldal adatainak adatait jelenti.

 

 

Mi a meta tag?

 

A meta tagek, (meta címkék), a weboldal tartalmát jellemzik.  A meta címkék egy-egy oldal HTML forráskódjában vannak, a weboldalon nem láthatóak a felhasználók számára, viszont bármikor megtekintheti őket (ctrl+u gombokkal, vagy a jobb gomb és forráskód kattintás fel).  A meta tagek, a keresőmotoroknak és a böngészőnek adnak információkat egy-egy weboldalról.

 

Facebook esetében is létezik meta ínformáció ez OG tag.

 

Példán mutatjuk, hogy mi az a meta pontosan:

 

meta tagek, vagy meta címkék, egyértelműsítik a weboldal tartalmátsegítenek a keresőknek és a böngészőknek, közvetett módon a felhasználónak is. Hogyan?

 

A forráskód fotója nagyítva:

 

meta tag

 

A Google, a találati listában is megjelentet releváns információkatt, meta címkéket, a felhasználók számára: meta cím, meta leírás, meta keywords:

 

meta adatok

 

 

Meta tagek típusai

 

Az online marketing világában, a meta címkék, hatalmas lehetőséget adnak arra, hogy tudjunk „üzenni”, a keresőmotoroknak a weboldalainkkal kapcsolatban.

 

Egykoron, a keresőoptimalizálásban is szerepet játszottak, de ma már, első sorban, nem mint rangsorolási tényezők miatt számítanak. A sok-sok meta tageek közül, nézzünk meg néhány fontosabbat:

 

 

Meta cím (meta title)

 

A meta cím, a felhasználó számára azonnal szembetűnő információ, a találati listán, ahogy a fenti képen is látható. Ez az egyik meta adat, amelyet a Google megjelentet, a releváns találatok között.

 

meta cím megfogalmazásának kiemelkedően fontos szerepe van, egyrészt a keresőoptimalizálás szempontjából, másrészt a felhasználók tekintetében.

 

Ez az a  - jobb esetben - kiemelkedő, megkapó és különleges rövid szövegrész a találati listában 70 karakter lehet a hossza- amely tartalmazza a legfontosabb kulcsszó valamelyikét is -, amelyet azonnal megpillant a felhasználó, és amivel megragadhatjuk a figyelmét. Érdemes minél jobb egyedi leírást írni arról, miről az adott page szól. A kereső szinte mindig megjeleníti, ha relevanciában jó. A másik nagyon fontos tag, a meta leírás.

 

 

Meta leírás (meta description)

 

A meta leírás, rögtön a cím alatt található szöveg, amely az adott weboldal tartalmáról ad releváns információt. Mivel a felhasználó a címet követően, ezt futja át, ennek ütősnek-, egyértelműnek kell lennie, azért, hogy a mi oldalunkra kattintson át a felhasználó, ...és, hogy az oldalon is maradjon, tehát semmiképpen nem érheti csalódás.

 

Vagyis az oldalunknak azt kell tartalmaznia, amelyet „ígértünk”, a leírásban.

 

A meta description karakter lehetősége nem sok, 160 karakter, ezért itt röviden kell megfogni az oldalunk lényegét. A meta leírás nem rangsorolási tényező, viszont, ha mi nem töltjük ki ezt a lehetőséget, akkor a Google kiemel a szövegünk tartalmából, egy általa relevánsnak gondolt részt és beteszi.

Ezzel elvesszük magunktól azt a lehetőséget, hogy mi készítsük a meta leírást és az általunk legjobb szöveg jelenjen meg itt, amely konverziót hozhatna.

 

A Google nem veszi figyelembe a meta description címkét, csak akkor látható, ha a kereséshez kapcsolódó a szövege.

Azt, hogy az emberek hány százaléka kattint a meta leírás alapján, arról itt látható a meglepő statisztikai adat, és még több információ: Meta leírás

 

 

Meta kulcsszavak (meta keywords)

 

A Google, ma már figyelmen kívül hagyja ezt, az egykoron keresőoptimalizálásban lehetőségnek számító meta címkét, mert a kulcsszóhalmozás kivédése érdekében lépett a Google. Így ma már nem veszi figyelembe.

  

 

Meta robotok

 

A meta robotok (meta robots) attribútum segítségével meghatározhatunk weboldalainkkal kapcsolatos bizonyos kéréseket a keresőrobotok felé :indexelje, vagy ne indexelje ezt vagy azt az online oldalt; kövesse e, a rajta lévő linkeket (akár befelé-, akár kifelé mutató link), stb.

 

 

Meta generátor

 

A generátor segítségünkre lehet a metainformációk létrehozásában, a beírt szavaink alapján. Például egy ingyenes lehetőség:

Meta generátor

 

 

Meta ellenőrző

 

Az ellenőrzővel, megnézhetjük, hogy a weboldalon vannak e meta tagek és azok megfelelőek e.

Meta ellenőrző

segítünk


Hasonló bejegyzések

Influencer
Marketingkommunikáció
Marketing
Offline hirdetés



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.