Marketing szótár   /   Offline hirdetés
Offline hirdetés

Offline hirdetés


Az offline jelzőt olyan eszközökre, rendszerekre használjuk, amelyek nem rendelkeznek kapcsolattal, nem elérhetőek. Hétköznapi értelemben az offline kifejezést, az online ellentéteként használjuk, vagyis olyan esetekben, amikor nincs internetkapcsolatra szükség valaminek a létezéséhez, vagy annak működéséhez.

 

Az offline hirdetésnek a fogalmába tehát beletartozik, minden olyan hirdetési forma, amely nem kapcsolódik internethez.

 

 

Offline hirdetés eszközei:

 

Az offline hirdetések eszközkínálata, megjelenések formája, típusa óriási skálán mozog.

 

Offline hirdetések például a: tévé-, és rádió reklámok; szabadtéri reklámeszközök: hirdetőtáblák, megállító táblák, szórólapok molinók; beltéri reklámeszközök: asztali display, roll-up, standok, poszterek, zászlók, táblák, stb.; nyomtatott sajtó: napi-, heti lapok, hirdetőújságok, magazinok; végtelenségig sorolhatnánk a megoldásokat, amelyekkel a járókelőket, a lakosságot célozzák meg.

 

 

Offline hirdetésnek a célközönsége

 

Ha megnézzük az offline hirdetésnek az eszközeit, általánosságban elmondhatjuk, hogy a célzott közönség is széles skálán mozog, pontosan: „mindenki„. Persze, gondolhatunk most bizonyos célzott megjelenésekre is, mint azok az újságok amelyek csak a nőknek, vagy autósoknak, vadászoknak, stb. szólnak.

 

Nagy általánosságban azonban, az offline marketing mindenkinek szól. Mindenkinek, aki nézi a Tv-t, hallgatja a rádiót, sétál az utcán, használja a tömegközlekedést, vagy autóval utazik (és itt mindegyik offline eszközt felsorolhatnánk, amivel találkozunk), akaratlanul is mindenki részese, a 8 évestől a 98 évesig. Mindannyian részesei vagyunk a „mindenhonnan” érkező reklámoknak.

 

A Tv-, vagy rádió reklámok darabszámát-, és időtartamát vizsgalva láthatjuk, hogy az évek alatt milyen sokat emelkedtek, nőttek a számok. Ma már szinte, egy fél órás műsorhoz, fél órás reklámidő tartozik. De említhetjük az újságok esetében is ezt a fajta tendenciát.

Nem csoda tehát, hogy azok az emberek, járókelők, mindannyian, amikor az utcán sikerül kikerülnünk a szórólapot tukmálókat, a hazautat végig kísérő reklámdömpinget, akkor otthonunk nyugalmába, egyre kevésbé szeretnénk hasonlókkal találkozni.

 

Mindezek hatása is részese volt annak a tendenciának, aminek köszönhetően megjelentek olyan platformok,ahol megkapjuk a reklám nélküli filmeket (pl.:Netflix), vagy a YouTube  által felkínált reklám nélküli műsorok nézésének lehetőségét, stb. ….. de ezt persze, már az online világban.

 

Vizsgáljuk meg, hogyan hat ránk, a TV-ben, a rádióban, az újságban, az offline hirdetésekben látott információ. Befolyásolja e a vásárlásunkat, utazásainkat, véleményünket, vagy a gondolkodásunkat?

 

 

Az offline hirdetések hatékonysága

 

Nem is gondoljuk, hogy milyen hatással van ránk a televízióban látott, rádióban hallott vállalatok, márkák, brand-ek, a különböző országokról szóló utazások reklámja, offline jelenléte. Nézzük egy-két példát erre:

 

Annak ellenére, hogy az online marketing és a közösségi média marketing ereje, szerepe egyre növekvő tendenciát mutat, még mindig sokan néznek televíziót.

 

2020. júniusi adat egy évre visszatekintve:

offline hirdetés

 

(Forrás: NMHH 2020. júniusi adat)

 

A televíziós reklámok, a nagyvállalatok életében kiemelt fontossággal bírnak. Elsősorban a gyógyszeripari-, és a napi fogyasztási cikkekben (FMCG) érdekelt cégek médiamixében. (Médiamixben van lefektetve, hogy milyen médiumokon keresztül ér el a fogyasztóhoz, egy-egy üzenet.)

 

A televízióreklámok több érzékszervünkre hatnak egyszerre: a látvány, a hanghatás, egy jó zene, szórakoztató, vagy megkapó történet, ínycsiklandó falatok, kortyok, sport….és már el is érte a lakosságot. A lakosság pedig megvette!

 

Aki teheti, és az is, aki nem, mihamarabb kipróbálja azt a fantasztikus valamit, amit a „tévében mutattak”. Ha nem is az első reklám után, de az x. alkalom  után, biztosan. Gondoljunk csak a karácsony előtti játék dömpingre, mindegyiket szeretnék a gyerekek, amit meg is veszünk többnyire. Vagy a megemelkedett gyógyszerfogyasztásunkat is említhetnénk.

 

Minden korosztálynak, minden betegségre, és megelőzésre(!), már van legalább két fajta választék. Ízesített, csupa gyógynövényes, sok vitaminnal, szemre, lábra, szájra és sorolhatnánk, mi mindenre van recept nélüli megoldás a sok-sok problémára. Csoda e,hogy egyre nagyobb a felesleges gyógyszerfogyasztásunk?

 

Hatalmas ereje-, és óriási szerepe van még mindig a TV reklámoknak, a vásárlási szokásaink alakulásában, a fogyasztásunkban és az egész életünkben.

 

Vegyünk példának további offline hirdetést, és nézzük meg annak hatását: hasonló sikert könyvelhet el a rádióban egy jó szlogen, vagy egy jól kitalált óriásplakát forgalmas helyen, vagy akár egy installáció.

 

Mint például, Budapesten, a Hősök terén lévő „Budapest” installáció, amiről mindenki beszél, és szóbeszéd tárgya lett (Gerilla marketing) . Nagyon sok „emlék” készül itt a netre országon belül élő ismerősök számára, illetve külföldi ismerősöknek. Kiváló figyelemfelhívó erővel bír. Nem véletlenül vette át több város az ötletet országos szinten.

 

hirdetés

 

De folytathatnánk a sort az offline hirdetések hatékony példáival.

 

Hiába élünk mindannyian az online világban a telefonjainkat nyomkodva, de ha kilépünk onnan, még érhetnek meglepetések, az offline világban is!

 

 

 

Offline vs. online 

 

Az offline és az online hirdetések teljesen más környezetben, más eszközökkel, más célzásokkal éri el sajátságos, egyedi sikereit.

 

Az online hirdetések életképességéhez, elengedhetetlen az internet léte. Itt találhatóak az eszközei és itt található a célközönsége is.

 

Az offline pedig mindenhol megtalálható, ahol nincs internet.

 

Az egyik mindenkihez szól, a másik a Buyer Personákhoz.

 

 

Nehéz összehasonlítani a kettőt, hiszen már az elején azzal kezdtük, hogy egymás ellentétjei. A tüzet a vízzel nem hasonlítjuk össze, ahogy a málnát sem tudjuk a dióval összehasonlítani. Mindkettő finom, mindkettő hatással van a szervezetünkre, csak másképp, mert más tulajdonságokkal rendelkeznek, más környezetben élnek.

 

Nem kell döntenünk a kétfajta hirdetés között. A vállalkozásunk marketingmixében leírtak-, illetve a médiamixben meghatározott tervek alapján alkalmazzuk mindkettőt, egymást kiegészítve, egymást erősítve, az optimálisan kialakított céljaink- és tervünk alapján, költségvetésünk tükrében.

segítünk


Hasonló bejegyzések

Nofollow
Noindex
Opt-in
Opt-out



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.