Nofollow
Mi az a Nofollow link?
A Nofollow link olyan link, amely egy címke segítségével üzen a keresőmotoroknak, hogy ne vegye figyelembe a linket. Ez a címke a: rel=”nofollow”.
Mivel ez a címke a HTML forráskódban található, és a felhasználók számára láthatatlan, így a weboldalon nem lehet tudni, hogy az a link nofollow, vagy dofollow. Ugyanis, egyformán használhatóak, másolhatóak.
Technikai különbség a forráskódban van. Egy nofollow link, nofollows címkével rendelkezik. Így tehát minden link, amelyik ezzel a címkével rendelkezik technikailag nofollow link.
Miért van szükség a nofollow címkére?
A nofollow címkét, a Google hozta létre, a spam jellegű hozzászólások miatt. Ezzel megakadályozta az értéktovábbítást az ilyen jellegű linkek esetében.
Ugyanis, a blogok egyre erősödő szerepével együtt, emelkedtek a komment spamek is. Tehát egyenes út vezetett ahhoz, hogy a spam típusú webhelyek, jó helyezést szereztek a Google rangsorában. Ezért, fejlesztette ki és építette be az algoritmusába a Google, amelyet más keresőmotorok is alkalmaznak.
A keresőmotorok számára a nofollow címkével ellátott link nem rangsorolási tényező, viszont az egyes keresőmotoroknál vannak apró eltérések:
2019 őszén változás történt! Az eddigi rel=”nofollow” címkével ellátott link tehát nem számított rangsorolási tényezőnek, nem adott át linkerőt, de most a Google úgy döntött eljött a fejlődés ideje itt is!
A nofollow mellé két új linktulajdonságot csatlakoztatott be: az egyik, a rel=”sponsored”, amellyel azokat a linkeket jelölhetjük, ami hirdetés, vagy támogatás miatt kerültek az oldalra, a másik a rel=”ugc” tulajdonság, amit felhasználók által létrehozott tartalmak esetében javasolt alkalmazni.
2020 márciusától új változás lépett be a nofollow linkek háza táján, ugyanis ezeket a linkeket használni fogja a Google feltérképezési célokra és indexelési célokra is.
Nekünk, webtulajdonosoknak nem kell a nofollow linkeken módosítanunk, de a két új tulajdonságot érdemes használnunk. Sőt több tulajdonságot is használhatunk egyszerre, mint például: rel=”nofollow sponsored”. Használatuk nem kötelező, de a Google munkáját megkönnyítjük vele. A nofollow linkek használata innentől kezdve csak javaslat lett, nem irányelv.