Marketing szótár   /   Nofollow
Nofollow

Nofollow


Mi az a Nofollow link? 

 

A Nofollow link olyan link, amely egy címke segítségével üzen a keresőmotoroknak, hogy ne vegye figyelembe a linket. Ez a címke a: rel=”nofollow”.

 

Mivel ez a címke a HTML forráskódban található, és a felhasználók számára láthatatlan, így a weboldalon nem lehet tudni, hogy az a link nofollow, vagy dofollow. Ugyanis, egyformán használhatóak, másolhatóak.

 

Technikai különbség a forráskódban van. Egy nofollow link, nofollows címkével rendelkezik. Így tehát minden link, amelyik ezzel a címkével rendelkezik technikailag nofollow link.

rel nofollow

 

Miért van szükség a nofollow címkére?

 

A nofollow címkét, a Google hozta létre, a spam jellegű hozzászólások miatt. Ezzel megakadályozta az értéktovábbítást az ilyen jellegű linkek esetében.  

 

Ugyanis, a blogok egyre erősödő szerepével együtt, emelkedtek a komment spamek is. Tehát egyenes út vezetett ahhoz, hogy a spam típusú webhelyek, jó helyezést szereztek a Google rangsorában. Ezért, fejlesztette ki és építette be az algoritmusába a Google, amelyet más keresőmotorok is alkalmaznak.

 

A keresőmotorok számára a nofollow címkével ellátott link nem rangsorolási tényező, viszont az egyes keresőmotoroknál vannak apró eltérések:

follow

(Forrás: Wikipédia)

2019 őszén változás történt! Az eddigi rel=”nofollow” címkével ellátott link tehát nem számított rangsorolási tényezőnek, nem adott át linkerőt, de most a Google úgy döntött eljött a fejlődés ideje itt is!  

 

A nofollow mellé két új linktulajdonságot csatlakoztatott be: az egyik, a rel=”sponsored”, amellyel azokat a linkeket jelölhetjük, ami hirdetés, vagy támogatás miatt kerültek az oldalra, a másik a rel=”ugc” tulajdonság, amit felhasználók által létrehozott tartalmak esetében javasolt alkalmazni.

 

2020 márciusától új változás lépett be a nofollow linkek háza táján, ugyanis ezeket a linkeket használni fogja a Google feltérképezési célokra és indexelési célokra is.

 

Nekünk, webtulajdonosoknak nem kell a nofollow linkeken módosítanunk, de a két új tulajdonságot érdemes használnunk. Sőt több tulajdonságot is használhatunk egyszerre, mint például: rel=”nofollow sponsored”. Használatuk nem kötelező, de a Google munkáját megkönnyítjük vele. A nofollow linkek használata innentől kezdve csak javaslat lett, nem irányelv.

segítünk


Hasonló bejegyzések

Dofollow
Noindex
Meta tag
Marketing terv



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.