Marketing szótár   /   Inbound marketing
Inbound marketing

Inbound marketing


Az inbound angol kifejezés, jelentése beérkező.

 

Az inbound marketing jelentése beérkező marketing.

 

Mit takar a kifejezés?

A módszer lényege, hogy segítségével, az ügyfeleket vonzzuk magunkhoz, azon dolgozunk, hogy megtaláljanak minket.

 

Eszközrendszerének használatával a célközönségünk számára értéket teremtünk, válaszokat adunk, lehetőséget és megoldásokat kínálunk.  Buyer Personáinknak azt adjuk és akkor, amire és amikor szükségük van.

 

 

Miben más az inbound-, mint az outbound?

 

Az outbound marketing jelentése, „kimenő marketing”, tehát ahogy a kifejezés is mutatja, egymással ellentétes koncepción alapul a marketing elgondolás.

Az outbound marketing alapelve az, hogy eszközrendszerének segítségével folyamatosan bombázzon kifelé, bombázza a célpiacot, minket!  Milyen utat választ ehhez?

 

Melyek az outbound marketing tradicionális eszközei?

 

Ilyen az újság-, rádió-, TV hirdetések, szórólapok, plakátok, spam-ek, hideghívások. A manapság már  ”erőszakos” módszereknek tartott eszközöket nem kedvelik az emberek, sőt ellenérzést váltanak ki. Inkább időrabló, figyelemelterelő szinte zavaró az éppen aktuális elfoglaltságunkban. Mindannyian tapasztaltuk már, amikor egy film-, vagy YouTube videó nézése közben beugrik egy-két reklám, tájékoztató, amit még a videó alatt sem szeretnénk látni. Vagy egyre másra érkeznek azok a felesleges levelek az email fiókunkban.

 

 

Inbound marketing eszközei

 

Az inbound marketing eszközei „ügyfélbarát”, hiszen nem mi zaklatjuk az ügyfeleinket, hanem ők keresnek minket.

 

Az inbout marketing eszközeivel, hosszú távú eredményeket érhetünk el, sokkal lassabb tempóban, folyamatos, kitartó rendszeres munkával, odafigyeléssel, folyamatos ellenőrzéssel.

 

A sikeres inbound stratégia 3 fő eleme, a keresőoptimalizálás (SEO), amelynek segítségével a honlapunk jó helyen szerepelhet a Google találati listában, a tartalommarketing, minőségi, egyedi tartalommal, amelyet keresni fognak a követőink, illetve a folyamatos, jelenlét a közösségi médiában.

 

A három fő stratégiai elem mellett további eszközök:

 

  • brand építése

  • fizetett hirdetések, PPC hirdetések,

  • hírlevél kampányok, feliratkozók gyűjtése

  • remarketing,

  • e-mail marketing,

  • közösség- és márkaépítés,

  • podcast készítése

  • videó készítése

  • landing oldalak, és méréseik

  • sales- és marketingautomatizálás

inbound marketing eszközei

 

A legfontosabb szakaszai

 

Az inbound marketinget, online eszközeit úgy alkalmazzuk, hogy a megfelelő időben, a megfelelő stratégialépésekben sikereket érjünk el az adott szakaszban.

 

Legfontosabb szakaszok és eszközeik:

 

Attract – figyelmet kapni, figyelmet magunkra irányítani

Minden vállalkozó, szolgáltató elsőként figyelmet szeretne kapni, hiszen addig nem lesznek tömeges érdeklődők, amíg nem tudnak rólunk, ha még nem ismertek meg. Ehhez pedig különlegeset kell adni, hogy figyelmet generálhassunk. Hogyan?

 

Kiváló eszközeink vannak a figyelem felkeltésére az interneten: az ingyenes megoldások között szerepelhet a közösségi média felületein egy különleges, vagy vicces videó, hanganyag.

 

Figyelmet érhetünk el, egy kulcsszóra feljövő kiváló tartalommal a találati lista elején, illetve  hasznos egy releváns témájú weboldal egy vendégposztunkkal.  Állítsunk össze ehhez egy stratégiát, amelyet folyamatosan fejlesztünk, és módosítunk az eredményeknek megfelelően.

 

Engage - elköteleződés a felhasználó részéről

Ha már a látogató az oldalunkon volt, el kell érnünk az elköteleződését.  Hogy ehhez milyen eszközt használunk, az mindig az aktuális célunktól függ: feliratkozhat a YouTube csatornánkra, hírlevelünkre, letöltheti ingyenesen hasznos anyagunkat.

 

Megoszthatja tartalmainkat, vagy az általunk kínált gombra kattinthat, vagy leadhatja a megrendelését. Ha elérjük a felhasználó részéről az elköteleződését, akkor az azt jelenti, hogy bizalmat adott nekünk, weboldalunknak, elértük a célunkat. Innentől kezdve, könnyebben tudunk értékesíteni a számára. 

 

Delight – öröm

Ha a buyer personáink szívesen olvassák a tartalmainkat, vagy gyakran nézik a videóinkat, keresik posztjainkat, akkor valószínű igazán örömüket lelik bennük, azaz, sikerült hasznosat, értékeset teremteni. A potenciális ügyfelekből ekkor már nagy valószínűséggel lehetnek ügyfeleink, törzsvásárlóink.

 

Nagyon fontos, hogy a megkapott bizalmat megtartsuk, csalódást ne okozzunk annak, aki számít irásainkra. Továbbra is, rendszeresen kínáljunk értékes tartalmakat, megoldásokat  ügyfeleink számára.

 

 

Miért kiváló megoldás?

 

Az inbout marketing, egy költséghatékony, célzott, hosszú távon működő stratégia, nagyot tarol bárkinél, ha beérik. Ha webhelyünk van, és az értékes tartalmaink láthatóak illetve a keresőoptimalizálással megtámogatjuk, a Google organikus találati listáján a legjobbjai lehetünk saját célpiacunkon. /Célja az első oldal./

 

Ennek lényege az értéket teremtő, minőségi tartalom, a célközönség kérdéseire adott válaszok, problémáinak megoldása.

Ennek érdekében szükséges olyan márkát építenünk, ami hiteles és megbízhatnak bennünk a követőink. A követőtáborunk kiépítésével folyamatosan bővülő célközönségünk lehet.

 

 

Inbound helye a marketingstratégiánkban

 

Vállalkozásunk, vállalatunk marketing stratégiájában határozzuk meg, kiknek szeretnék eladni, ki lesz a célpiacunk,  milyen termékekkel, szolgáltatásokkal indulunk az adott piacra, milyen módon értékesítünk, és azt is, hogy hogyan ismertessük meg magunkat a célközönségünkkel.

 

A marketingstratégiában az első feladatunk, a célközönség meghatározása, /minél hamarabb, ezért arra itt kerül sor/ hiszen a Buyer Personáinknak, kiemelt szerepe van, az inbound marketingstratégiában.

 

Ezután következhet az inbound marketing stratégiánk kidolgozása. Ebben segít nekünk, az értékesítési tölcsér (TOFU, MOFU, BOFU), amely az inbound marketing egyik alapelemének, a lead management az alapja.

 

 

Az inbound marketing és a buyer persona kapcsolata

 

Az inbound marketing lényege, hogy a célközönséget vonzzuk be vállalkozásunkhoz, szolgáltatásunkhoz. Így ennek megfelelően, minden inbound eszköz, ennek az elvnek az alapján működik.

 

Hogy tudom bevonzani?

 

Úgy, ha személyessé tesszük a tartalmainkat és nem „mindenkinek” írunk, hanem csak a célközönségünknek. Olyan megoldásokat kínálunk a problémáikra, amelyeket ŐK keresnek, és olyan módszerekkel, amelyekkel azonosulni tudnak. Ezt viszont úgy tudjuk megvalósítani, ha megismerjük a célközönségünket, a már meglévő követőinket, és ezekből az ismeretekből hozzuk létre a Buyer Personáinkat.

 

Mivel a buyer persona, az egyik alapja a sikeres inbound marketingnek, érdemes kellő figyelmet és időt fordítani rá, mert később busásan megtérül. Buyer Persona elkészítéséhez javaslatokat, ötleteket, útmutatókat kínálunk.

 

 

A marketing stratégia a hosszú távú siker

 

Menjünk végig az inbound marketing folyamat lépcsőin, a sikerhez vezető úton:

 

  • Buyer personák. A marketingstratégia első lépése a célközönség meghatározása. Talán már el is készítettük a buyer personáinkat, de ha nem, akkor ezzel kezdjük inbound marketing folyamatát. Legyen nekünk / neked, ez az első lépés! Ismerjük a potenciális vásárlóinkat, majd ezután vizsgáljuk meg a problémáikat, amelyekre majd mi adjuk meg az általuk keresett legjobb válaszokat.

 

  • A personánk-hoz hasonló karaktereket megtalálhatjuk a nekik írt tartalmainkkal, a számukra kidolgozott, személyre szóló ajánlatokkal, amiben megoldást kínálnunk a problémájukra. A problémák kiderítéséhez különféle eszközök álnak a rendelkezésünkre: pl. a Google Ads kulcsszótervező, vagy a SEMrush. Ha ezeket a problémákat összegyűjtjük, akkor hosszú távon, megfelelő alapokat biztosítunk tartalmaink számára. Például, ha konditermünk van, akkor a hatékony mozgáson keresztül, a sportolás egészségünkre gyakorolt javító hatásairól írhatunk. Nemcsak a fizikai, hanem a pszichés vonatkozásairól is. Megoldást kínálunk benne, az általunk már jól ismert problémákra.

 

  • Melyik platformon szóljunk a célközönségünkhöz? A válasz nagyon egyszerű, ahol a leginkább megtalálhatóak a buyer personáink. Vannak, akik az Instagram –ot részesítik előnybe, van, akik a Pinteres-en „lógnak”,  vagy a Snapchatet, vagy a Linkedin-t választják. A Facebook általában mindenki „törzshelye”. Ezek akár jók, a web page célközönségében.

 

  • Tartalmat rendszeresen kínáljuk.  Folyamatosan készítsük cikkeket, blogbejegyzéseket, hírlevelek, videókat podcastokat, amelyeket bizonyos időközönként, rendszeresen megosztunk a különböző platformokon: a social media felületeken, weboldalainkon illetve a YouTube csatornákon, stb. a lényege a rendszerességben rejlik. Olvasóink várják írásainkat, értékes tartalmainkat, hang-, és videó anyagainkat, bíznak bennünk, számítanak ránk. A cél érdekében érdemes beidőzíteni a nyilvánosságra szánt tartalmainkat, így elkerülhetjük a kellemetlen kimaradásokat.

 

  • Ingyenesen letölthető értékeink. Nagyon könnyen juthatunk e-mail címekhez, videó-, szakmai anyag stb. ingyenesen letölthető formáival. A blog olvasó szívesen átadja elérhetőségét egy-egy őt érdeklő hasznos anyag fejében! 

 

  • Elengedhetetlen, automatizált lead gondozó kampány, sales- és marketingautomatizálás. Automatikusan után követhetjük a feliratkozókat, illetve „segíthetünk „nekik a következő jó lépésben. Ezt megtehetjük beidőzített mailekkel, hírlevelekkel, amelyekben tartalmakat, értékeket írunk, és nem eladunk.

 

Az online marketing automatizálás során, mindenkivel foglalkoznunk kell, ha már az oldalunkat látogatja, ne engedjük el. Ilyenkor ajánlhatjuk fel az ingyen letölthető tartalmainkat.

 

Összegzésként elmondhatjuk, hogy az imbound marketing, a teljes eszközkészletével, egy kiváló stratégia a sikerünkhöz! Részünkről azonban folyamatos munkát és ellenőrzést,  következetességet, kitartást és rendszeres, aktív kapcsolatot kíván a felhasználóinkkal, a buyer personáinkkal.

segítünk


Hasonló bejegyzések

DHTML
Black Hat SEO
Facebook
Címke



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.