Marketing szótár   /   Retargeting
Retargeting

Retargeting


Retargeting jelentése, működése

 

Online világunkban elengedhetetlen szerepe van a retargeting használatának.

Mi az a retargeting?  Hogyan működik? Ismerjük meg a kifejezést!

 

A retargeting jelentése: újra megjelenítés, újbóli célzás.

 

Ez azt jelenti, hogy a saját weboldalunk fizetett hirdetése, újra megjelenik egy érdeklődőnk számára, azon a weboldalon, ahol éppen nézelődik.

 

Hogyan lehetséges ez?

 

Ez akkor történhet meg, ha valaki egyszer már járt a weboldalunkon, vagy érdeklődött a termékünk után. Rákattintott valamire, vagy valamilyen egyéb műveletet végzett, de még nem vásárolt. Ekkor, egy cookie (süti), került beállításra a böngészőjében. Amint elhagyja a webhelyünket, onnantól kezdve a megszerzett információval, bármikor megcélozhatjuk az érdeklődőt. 

 

Bármelyik weboldalt is látogatja a felhasználó, a hirdetésünk ott fog megjelenni a számára. A hirdetéseket egy harmadik fél helyezi a felhasználó elé, az éppen látogatott weboldalon. Ilyen harmadik fél lehet például, a Google Display Hálózat, Google Ads, Facebook, stb. A retargeting, azaz az újbóli célzás, újbóli megjelenítés, kampánykeretek között zajlik. Ezeket mi határozzuk meg a különböző hirdetési platformok lehetőségei közül, céljainktól függően.

 

 

Retargeting kampány céljai

 

Természetesen a fő cél, mindig a konverzió, de ahhoz, hogy ezt elérjük, figyelmet kell szereznünk. A felhasználók szokásainak ismeretén alapul az a tény, hogy a figyelem felkeltése kampányt akkor lehet sikeresen használni, amikor még kevés időt töltenek a látogatók az oldalunkon, informálódnak. Ennek a kampánynak a célja az informálás. Amikor már több ideje nézelődik a leendő ügyfelünk, elolvasott, megnézett mindent, akkor jöhet a vásárlás. Ekkor lehet a kampányunk célja, a konverzió elérése.

 

 

Miért kifizetődő a retargeting kampány?

 

Mert ebben az esetben, azok az érdeklődők vannak újból megcélozva, akik már érdeklődtek a márkánk iránt. Ezért az újbóli célzás kampánya jellemzően magasabb elkötelezettséget, és magasabb konverziót eredményez.

 

 

Mikor a hatékony retargeting kampány?

 

Akkor lesz sikeres a retargeting kampányunk, ha pontosan megtervezzük a céljainkat, és a látogatók szokásait figyelembe véve állítjuk össze a fizetett hirdetéseinket.

 

  1. Azokra koncentráljunk, akik érdeklődnek a termékünk után. Az idő mindenki számára értékes. Ha weblapunkat sokáig nézegeti egy-egy érdeklődő, akkor valószínű, hogy komolyak a szándékai és a vásárlás lehetősége benne van. Pár másodperces látogatók csak „odatévedtek”.

 

  1. Eddigi vásárlóinkat megcélozva indíthatunk retargeting kampányt, szezonális akciók, új termékek esetében. Ha egyszer már vásárolt tőlünk, vagy igénybe vette szolgáltatásunkat, bizonyára örülni fog az új lehetőségnek is.

 

  1. Amikor már tudjuk, hogy kit célzunk meg újból, azt is tudjuk, hogy melyik kampánnyal célozzuk meg, akkor már csak az időzítésre kell nagyon odafigyelnünk. Nagyot üthet a tökéletes időzítés: mikor jelenjen meg először a hirdetésünk a weboldalunkról való távozását követően, milyen gyakran (a sok idegesítő lehet, a kevés esélyt ad számára), illetve mennyi ideig, azaz mikor legyen, az utolsó megjelenített hirdetés.

 

Újbóli célzás lehetőségek

 

Akik a webhelyünket látogatták meg, de nem vásároltak tőlünk, a retargeting kampány keretében, megcélozhatjuk őket azzal a termékkel, amely után érdeklődtek az oldalunkon.  Szintén lehetőség, ha az alapján célzunk, ahonnan a webhelyünkre találtak. Illetve az e-mail listánkon lévő érdeklődőket is célba vehetjük, akik még nem vásároltak. (Ezeket mind beállíthatjuk a különböző hirdetési platformokon.)

 

A retargeting eredetileg a webhelyre korlátozódott kampány volt.  Mivel azonban a felhasználók érdeklődése a közösségi média oldalain megemelkedett (videónkon kiválóan látható a platformok emelkedése), ezért a közösségi média legmeghatározóbb „alakja”, a Facebook  létrehozta az „elköteleződés célzást”, nagyon sok célzási lehetőséggel: ügyféllista célzás, video-megtekintéscélzás, Facebook elkötelezettség, stb.

 

Azaz, az egykoron webhelyre koncentrálódott retargeting ma már „kibővült lehetőséggel” működik. Létrejött a webhelyen kívüli interakció lehetősége is, a közösségi média platformjain.

 

 

Elmosódott határok a retargeting és remarketing között

 

A retargeting és remarketing közötti különbség a célközönségben-, illetve a stratégiájukban rejlik.  A remarketing az e-mail kampányokra fókuszált (szolgáltatás megújítása, emlékeztető e-mailek az előző vásárlásra visszautalás stb.), a retargeting inkább a fizetett hirdetésekre. Ma már összemosódott a két kifejezés, a közöttük lévő különbségek az évek alatt elhalványultak.

 

A különböző platformok, már az e-mail lista feltöltésekor egyeztetik a belépési adatokat ügyfelekkel. Az e-mail értelmezése átalakult. Összességében mindkettőnek egy a célja: konverzió növelése azokra fókuszálva, akiket érdekel a márka. Hogy ezt milyen stratégiával érik el, az a saját jellemzőjük.

 

segítünk


Hasonló bejegyzések

Remarketing
RankBrain
ROI
RSS



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.