Retargeting
Retargeting jelentése, működése
Online világunkban elengedhetetlen szerepe van a retargeting használatának.
Mi az a retargeting? Hogyan működik? Ismerjük meg a kifejezést!
A retargeting jelentése: újra megjelenítés, újbóli célzás.
Ez azt jelenti, hogy a saját weboldalunk fizetett hirdetése, újra megjelenik egy érdeklődőnk számára, azon a weboldalon, ahol éppen nézelődik.
Hogyan lehetséges ez?
Ez akkor történhet meg, ha valaki egyszer már járt a weboldalunkon, vagy érdeklődött a termékünk után. Rákattintott valamire, vagy valamilyen egyéb műveletet végzett, de még nem vásárolt. Ekkor, egy cookie (süti), került beállításra a böngészőjében. Amint elhagyja a webhelyünket, onnantól kezdve a megszerzett információval, bármikor megcélozhatjuk az érdeklődőt.
Bármelyik weboldalt is látogatja a felhasználó, a hirdetésünk ott fog megjelenni a számára. A hirdetéseket egy harmadik fél helyezi a felhasználó elé, az éppen látogatott weboldalon. Ilyen harmadik fél lehet például, a Google Display Hálózat, Google Ads, Facebook, stb. A retargeting, azaz az újbóli célzás, újbóli megjelenítés, kampánykeretek között zajlik. Ezeket mi határozzuk meg a különböző hirdetési platformok lehetőségei közül, céljainktól függően.
Retargeting kampány céljai
Természetesen a fő cél, mindig a konverzió, de ahhoz, hogy ezt elérjük, figyelmet kell szereznünk. A felhasználók szokásainak ismeretén alapul az a tény, hogy a figyelem felkeltése kampányt akkor lehet sikeresen használni, amikor még kevés időt töltenek a látogatók az oldalunkon, informálódnak. Ennek a kampánynak a célja az informálás. Amikor már több ideje nézelődik a leendő ügyfelünk, elolvasott, megnézett mindent, akkor jöhet a vásárlás. Ekkor lehet a kampányunk célja, a konverzió elérése.
Miért kifizetődő a retargeting kampány?
Mert ebben az esetben, azok az érdeklődők vannak újból megcélozva, akik már érdeklődtek a márkánk iránt. Ezért az újbóli célzás kampánya jellemzően magasabb elkötelezettséget, és magasabb konverziót eredményez.
Mikor a hatékony retargeting kampány?
Akkor lesz sikeres a retargeting kampányunk, ha pontosan megtervezzük a céljainkat, és a látogatók szokásait figyelembe véve állítjuk össze a fizetett hirdetéseinket.
-
Azokra koncentráljunk, akik érdeklődnek a termékünk után. Az idő mindenki számára értékes. Ha weblapunkat sokáig nézegeti egy-egy érdeklődő, akkor valószínű, hogy komolyak a szándékai és a vásárlás lehetősége benne van. Pár másodperces látogatók csak „odatévedtek”.
-
Eddigi vásárlóinkat megcélozva indíthatunk retargeting kampányt, szezonális akciók, új termékek esetében. Ha egyszer már vásárolt tőlünk, vagy igénybe vette szolgáltatásunkat, bizonyára örülni fog az új lehetőségnek is.
-
Amikor már tudjuk, hogy kit célzunk meg újból, azt is tudjuk, hogy melyik kampánnyal célozzuk meg, akkor már csak az időzítésre kell nagyon odafigyelnünk. Nagyot üthet a tökéletes időzítés: mikor jelenjen meg először a hirdetésünk a weboldalunkról való távozását követően, milyen gyakran (a sok idegesítő lehet, a kevés esélyt ad számára), illetve mennyi ideig, azaz mikor legyen, az utolsó megjelenített hirdetés.
Újbóli célzás lehetőségek
Akik a webhelyünket látogatták meg, de nem vásároltak tőlünk, a retargeting kampány keretében, megcélozhatjuk őket azzal a termékkel, amely után érdeklődtek az oldalunkon. Szintén lehetőség, ha az alapján célzunk, ahonnan a webhelyünkre találtak. Illetve az e-mail listánkon lévő érdeklődőket is célba vehetjük, akik még nem vásároltak. (Ezeket mind beállíthatjuk a különböző hirdetési platformokon.)
A retargeting eredetileg a webhelyre korlátozódott kampány volt. Mivel azonban a felhasználók érdeklődése a közösségi média oldalain megemelkedett (videónkon kiválóan látható a platformok emelkedése), ezért a közösségi média legmeghatározóbb „alakja”, a Facebook létrehozta az „elköteleződés célzást”, nagyon sok célzási lehetőséggel: ügyféllista célzás, video-megtekintéscélzás, Facebook elkötelezettség, stb.
Azaz, az egykoron webhelyre koncentrálódott retargeting ma már „kibővült lehetőséggel” működik. Létrejött a webhelyen kívüli interakció lehetősége is, a közösségi média platformjain.
Elmosódott határok a retargeting és remarketing között
A retargeting és remarketing közötti különbség a célközönségben-, illetve a stratégiájukban rejlik. A remarketing az e-mail kampányokra fókuszált (szolgáltatás megújítása, emlékeztető e-mailek az előző vásárlásra visszautalás stb.), a retargeting inkább a fizetett hirdetésekre. Ma már összemosódott a két kifejezés, a közöttük lévő különbségek az évek alatt elhalványultak.
A különböző platformok, már az e-mail lista feltöltésekor egyeztetik a belépési adatokat ügyfelekkel. Az e-mail értelmezése átalakult. Összességében mindkettőnek egy a célja: konverzió növelése azokra fókuszálva, akiket érdekel a márka. Hogy ezt milyen stratégiával érik el, az a saját jellemzőjük.