Page Authority
Mi az a Page Authority, azaz, a PA?
A Page Authority, PA érték (oldal tekintély), a domain egy weboldalának, vagy aloldalának /erősségét/ mutatja, a MOZ saját fejlesztésű rendszerében.
Egy rangsorolási pontszám, amely megmutatja, hogy egy adott weboldal, milyen rangsorban szerepel a keresőmotorok eredményoldalain. (SERP)
A MOZ mutató, jelenleg az elsődleges mérőszám, ha egy weboldal linkerejét szeretnénk megállapítani. Mivel a keresőmotorok más algoritmusokkal, más szempontrendszerekkel dolgoznak, ezért eredményeik eltérőek lehetnek, a weboldalak rangsorolásánál.
Hogyan számítja ki a Moz, a PA értéket?
Ehhez több vizsgált adat összevetése szükséges, mint például, a MozRank és a MozTrust érték. A PA érték, a logaritmus skálán, 0-100 közötti értéket kaphat.
MozRank
A MozRank értéket meghatározzák, a minőségi linkek, amelynek értéke 1-10-ig mozoghat. Minél erősebb oldalról érkezik a link, annál nagyobb súlya van, de egy oldalról, csak egy link számít. Cél az, hogy több oldalról érkezzenek jó hivatkozások. A MozRank esetében, minél magasabb az érték, annál nehezebb följebb lépni, míg 1-10 –ig könnyebb magasabbra jutni.
MozTrust
A MozTrust érték a megbízhatóságot mutatja. Ez is 1-10 értéket kaphatja. Megbízható oldalaknak számítanak, a kormányzat weboldalai, vagy azok, amelyekre megbízható oldalak hivatkoznak.
A Moz rendszer másik fontos értéke a webhelytulajdonosok számára, a Domain Authority, röviden DA. Ez az érték azt mutatja meg, hogy egy bizonyos webhely, hol helyezkedik el a keresőmotorok eredményoldalán. (Erről bővebben itt található részletes információ: Domain Authority.) Mindkettő érték ellenőrzésére vannak kiváló eszközök.
Mi számít jó PA /Page Authority/ értéknek?
Az a jó Page Authority értékű weboldal, amelyre jó minőségű, releváns, szakmailag erős oldalakról érkezik a hivatkozás. Illetve a weboldal is hivatkozik szakmailag elismert, releváns oldalakra.
PA és DA ellenőrzési lehetőségei:
Hogyan növelhetjük a PA értéket?
Keresőoptimalizálással természetesen, mégpedig:
Releváns, minőségi tartalom szükséges, és rendszeresen (Erről itt írtunk bővebben: Minőségi tartalomírás csodákra képes!
A tartalom legyen élményszerű, értékes, és ne a keresőrobotoknak szóljon. Megosztásokkal, a social média platformjairól is érkezhetnek linkek.
A SEO szabályait figyelembe véve készítsük technikailag is: cím, H1, H2, bekezdések, belső linkek, metaadatok, kulcsszavak, stb.
Külső hivatkozások legyenek releváns, minőségi oldalakról, lehetőleg magas authority értékekkel. Egy-egy elismert releváns, szakmai oldal ránk való hivatkozása, emelheti weboldalunk értékét.
Egyedi, saját képek, videók használatával szemléletesebbé, vonzóbbá, érdekesebbé tehetjük oldalainkat. Olykor látványosabb és tömörebben kifejezi a tartalmi mondanivalónkat egy jól elkészített, diagram, amelyet tanulmányok, kutatások, statisztikák alapján készítünk látogatóinknak. Saját készítésű videónkkal még változatosabbá tehetjük az információ átadását.
Domain Authority és Page Authority kapcsolata
Mindkettő értéke, fontos, ugyanis, hatással vannak egymásra. Hogy éppen melyiket erősítjük, az adott cél határozza meg.
Ha egy oldalt, vagy aloldalt szeretnénk erősíteni, azaz a Page Authority értékét szeretnénk növelni, akkor a keresőoptimalizálás két fontos elemét, kell erősítenünk, a minőségi tartamat (On-Page SEO), annak építését illetve, a weblapra mutató linkeket (Off-Page SEO).
A PA érték könnyebben mozdítható, mint a Domain Authory értéke.
Ha növekszik, a Page Authority érték, akkor ez a növekedést érezni fogja a Domain Authory érték is, és viszont. Tehát a Page Authority érték növelésével tudjuk erősíteni a Domain Authory értékét is.
Márkaépítés, esetében a Domain Authory érték növelésére kell a hangsúlyt fektetnünk.
Hogyan?
A kulcs a keresőoptimalizálásban van. Ha egy webhely, a SEO –t alkalmazza hosszú távon, akkor a Domain Authority értéke nagyobb lesz.