Marketing szótár   /   PageRank
PageRank

PageRank


Mi az a PageRank?

A PageRank, egy olyan algoritmus az informatikában, amely a linkekkel kapcsolódó dokumentumokhoz rendel számokat, a linkhálózatban betöltött szerepe alapján. Ennek a számnak a neve is PageRank.

 

Miért jött létre a PageRank?

 

A Google alapítói (Larry Page és Sergey Brin), megoldást kerestek a weboldalak értékeléséhez, és 1998-ban a Stanford egyetemen kifejlesztették, a PageRank algoritmust a weboldalak minősítésére. A Google teljes értékelési rendszerének ez teremtette meg az alapját és a keresőmotorok legfontosabb elemét.

 

A kifejezés, a Google bejegyzett védjegye lett.

 

A Google elmélete szerint minden weboldal, arra az oldalra hivatkozik, ami releváns témában, amit jó minőségűnek tart, vagyis a szavazatát adja rá. Minél többen szavaznak egy céloldalra, annál fontosabb lehet, de csak akkor, ha a szavazatot leadó is minőségi, értékes oldal a Google szempontjai szerint. Tehát a szavazatok nem egyenrangúak. Számít a linkek minősége, mennyisége, illetve ma már több más tényező is.

A PageRank, számszerűsíti, a weboldal fontosságát.

 

Google PageRank, a rangsorolási tényező

 

A világ kedvence, a Google keresőmotor (a felhasználók 90,61% használja), tehát érdemes az ő szempontjainak megfelelni, hogy weboldalaink, a találatok rangsorában előkelő helyen szerepeljen. A PageRank a Google, egyik rangsorolási értéke, tehát arra kell törekednünk, hogy ezt az értéket emeljük. A minőségi tartalom mellett, ezt a keresőoptimalizálás Off-Page SEO elemével érhetjük el, vagyis a minőségi linkekkel.

Megszűnt a nyilvános PageRank, a Toolbart

Mivel a nyilvános PageRanket, a Toolbart, megszüntette a Google, sokan úgy vélik, hogy megszűnt, mint rangsorolási tényező is. Az tény, hogy a PR változásokon ment keresztül az évek alatt, de az alapkoncepciója nem változott.

 

Miért szüntette meg a Google Toolbar PR-et?

 

Röviden: sok SEO-s számára ez volt az egyetlen rangsorolási tényező, amire optimalizáltak, ennek a következményeként elszaporodtak a linkekkel való visszaélések, amelyek megemelték a PageRank pontot, így magas értéket értek el. Jó üzletnek bizonyult a linkek eladása, sőt már ügynökségek alakultak, hogy az első hely felé „erősítsék” az oldalakat.

 

Erre lépte meg a Google, hogy leértékelte a PageRanket, hogy a Black Hat SEO-val elért eredményeknek ne legyen magas pontja, majd később eltávolította adatait a Search Console-ból is, hogy ne legyen nyilvános.

 

A Google 2016. március 7-én, hivatalosan törölte a PageRank Toolbar adatokat. A weboldalak PageRank értéke nyilvánosan N/A.

 

A PageRank megmarad az algoritmusban, csak az adatok nem láthatóak. Továbbra is egyike lesz azoknak a tényezőknek, amelyek meghatározzák a rangsorolást.

 

PageRank lekérdezés helyett mit használjunk?

 

A megszűnt nyilvános PR helyett, a moz.com mutatói juthatnak eszünkbe: a Domain Authority (DA), illetve, a Page Authority (PA), de korántsem olyan ígéretes, mint a Google rendszere volt. A moz.com adatbázisa kevésbé tartalmazza a hazai weboldalak adatait.

Érdemesebb az összetett mutatókat használni egy oldal linkerejének a vizsgálatához: Majestic. Továbbá, használható még az InLink Rank, URL Rank.

 

PageRank érték növelése a minőségi linkeken túl

Azt tudjuk, hogy a minőségi, releváns jó tartalom mellett az erős, megbízható oldalak hivatkozásai emelhetik meg a PageRank értékét a weboldalunknak. De mit tehetünk még ezeken túl?

Még figyelhetünk az oldalstruktúrára, ami legyen egyszerű. A magas értékű oldalakhoz legyenek közel, a fontos oldalaink. A tartalomban lévő kifelé-, vagy befelé mutató hivatkozások értékesebbek legyenek, mint pl. a navigációs linkek, számuk ne legyen sok, illetve használjunk horgonyszöveget. A szemantikus keresésnek köszönhetően (2013. Kolibri), a link nélküli márka említését is értelmezi a Google.

 

segítünk


Hasonló bejegyzések

Influencer
RankBrain
Remarketing
Tartalommarketing
Exact Match



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.