Marketing szótár   /   Title tag
Title tag

Title tag


Mire ügyeljünk?

Mi az a Title tag?

 

Meta title, vagy meta cím, a weboldal HTML forráskódjában található meta adatok egyik legfontosabb meta tagja.

 

A képen, a „Keresőoptimalizálás SEO alapjai 2021 tipp” című weboldal Title tagja látható, a HTML forráskódjában. (Bárki megnézheti a weboldalra kattintva, a Ctrl+u gombokkal, vagy a jobb gomb és forráskód kattintás fel).

 

 

A Title tag, az az egyik meta adat, amelyet a Google megjelentet a felhasználók számára a releváns találatok között, a találati listában (a másik a meta description, vagy meta leírás):

 

 

Miután megnyitottuk a weboldalt, amelyet a Google felkínált, a megnyitott oldalak böngésző felső sávjában található böngésző fülön is látható lesz a Title tag.

 

 

Title tag szerepe – Miért fontos?

 

Az online marketing világban, a title tag – a többi meta tagek, meta címkékhez hasonlóan (Meta description (leírás), a Keywords (kulcsszavak)), óriási lehetőség arra, hogy információt tudjunk küldeni a keresőmotoroknak a weboldalainkkal kapcsolatban.

 

Régebben, a keresőoptimalizálásban is meghatározó szerepük volt a meta adatoknak, de ma már nem elsősorban rangsorolási tényezőként fontosak. A Title tag szerepe azért is jelentősebb, mert látható, nyilvánvalóvá teszi az adott oldal tartalmát, kulcsszavakat tartalmaz, amiből a keresők is és a felhasználók is kulcsfontosságú információkat tudnak meg.

 

Továbbá, ha releváns, magával ragadó a title tag, akkor átkattintást is hoz. Szóval, a Title tag kiváló „megalkotása” felelősséggel jár!

 

 

Milyen a jó title tag? – Nézzük végig, mire kell ügyelnünk!

 

A jó Title tag, magával ragadó, különleges, megkapó. Ahhoz, hogy mi ragadjuk meg a felhasználó pillanatát kiváló meta cím használatunkkal, tudnunk kell, hogy erre, mindösszesen 70 karakternyi lehetőségünk van. Akkor lesz hatékony a title tagunk, ha tartalmazza a legfontosabb kulcsszavunkat, egyedi és arról szól, amiről az adott oldal (page). Nézzük végig hogyan érdemes megalkotni a kiváló Title taget:

  

 

Egy title tag, csak egy oldalon legyen, ne másoljuk át!

 

Azzal a tudattal tervezzük meg egy adott weboldal title tagjét, hogy az kizárólag csak arra az egy oldalra vonatkozik. Nem hatékony, ha két weboldalnak a title tagje megegyezik. A titel tag egyértelműen utaljon az adott oldal tartalmára.

 

70 karakter lehetőség szóközökkel!

 

Tehát azt tudjuk, hogy 70 karakternyi helyünk van a Title tag megfogalmazására, de ez is szóközökkel ennyi. Enged többet írni ugyan pl. a WordPress felülete, csak hát a Google úgyis levágja 70-nél. Tervezzük meg minden karakterét!

 

Tömörség, szókapcsolatok!

 

Helyszűke miatt itt nem lehet kiválóan megszerkesztett mondatokat írni. Ide most a kreatív, rugalmas, lényegre látó énünket kell elővenni. Írjunk mondatok helyett frappáns szókapcsolatokat, szavakat.

 

Az oldal legerősebb kulcsszava elöl legyen!

 

Figyeljünk arra, hogy az oldal releváns, legerősebb kulcsszava legyen benne, lehetőleg az elején. Ha szeretnénk még egy kulcsszót használni, akkor azt is megtehetjük, de majd csak utána, valahová ha fér.  A kulcsszóhalmozást itt is kerüljük!

 

Vállalkozásunk neve legyen benne!

 

A vállalkozásunk nevét mindenképp jelentessük meg. Ezt általában a végére szoktuk tenni. Vagy egy kötőjellel, vagy egy függőleges vonallal (alt124) elválasztva.

 

 

Még egy segítség hogy a Google átkattintási arány (CTR) biztosan jó legyen!

 

Ez a SERP kódrészlet-optimalizáló eszköz, amely segít, hogy a lehető legoptimálisabban tudjuk megalkotni a címek, kivonatok tartalmát: Google SERP Snippet Optimization

 

segítünk


Hasonló bejegyzések

Tartalommarketing
Tartalom és jelentése
SEF



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.