Marketing szótár   /   Tartalommarketing
Tartalommarketing

Tartalommarketing


Nézzük a gyakorlatban:

Mit jelent a tartalommarketing?

A marketing egyik fontos technikája, amelyen keresztül elérhetjük a célközönségünket és érdekes, értékes tartalmakat oszthatunk meg számukra. Lehetőséget ad arra, hogy válaszokat adjunk célözönségünk kérdéseire, illetve ez mellett megoldást kínáljunk problémájukra.

 

A tartalommarketing főként a saját weboldalunkon elhelyezett tartalmakat: szöveges-, videó-, hang-, vagy grafikai anyagokat jelenti, továbbá független oldalakon elhelyezett PR tartalmainkat (linkmarketing).

 

 

A tartalommarketing titka

 

Tudjuk, hogy a tartalommarketing lehetőség arra, hogy az online világban szörföző látogatók információéhségét, tanulási vágyát, érdeklődését, szórakozását, tudásvágyát kielégítsük. Az őket érdeklő, rendszeresen frissülő tartalmainkon keresztül érjük el célközönségünket. A tartalommarketingről azt kell még tudni, hogy alkamazása során információt nyújtunk és ezen belül megoldásokat vele együtt. Mindegy, hogy milyen online marketing stratégiát alkalmazunk, mert a tartalommarketingnek valóban szerves részének kell lennie.  

 

Titka abban rejlik, hogy nem elad, nem csak vásárlásra ösztönöz, hanem informál, szórakoztat és értéket kínál.

 

 

A tartalommarketing célja

 

Célja sem más természetesen, mint bármelyik marketing technikának: márka népszerűsítése, felhasználók bevonzása, webhelyünk forgalmának növelése, kampányok elindítása és a lényege, hogy „az út végén” vásárlóvá váljon a látogató. A márkád, vállalkozásod számára visszatérő vásárlókat is generálhatsz a megfelelő tartalommarketinggel.

 

De mivel ma már nem alkalmazhatjuk azokat a marketing módszereket, amelyen egykoron működtek, ezért változtak a módszerek is. Minden változik, ezzel együtt változnak az emberek, a vevők is. Míg régen a reklámokat érdekesnek találták az emberek, ma már menekülnek előle. Persze ez egy hosszú folyamat hozadéka.

 

A potenciális vásárlók bizalmához vezető út tehát megváltozott. A tartalommarketing célja, hogy felkeltse az érdeklődést, majd ezt az érdeklődést fenntartsa, megoldást nyújtson, élményt adjon, közben bizalmat építsen. Ha kialakult a bizalom és a célközönségünk hiteles szakértőként tekint vállalkozásunkra, akkor vásárlóvá válhat. A marketingstratégiába beépített tartalommarketing a sales technikák sikerét is befolyásolja.

 

 

Hogyan lesz hatékony a tartalommarketing?

 

 

A tartalommarketing akkor lesz hatékony, ha összekapcsoljuk egyéb marketingstratégiai elemekkel. Minél több lehetőséget ragadunk meg, annál biztosabb a siker. A legfontosabb kapcsolatok a következők:

 

 

Tartalommarketing és a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás

 

A keresőoptimalizált minőségi tartalom például a lehető leghatékonyabb páros, abban egyet érthetünk. Így a tartalommarketing (content marketing) a keresőoptimalizálás egyik pillérének, az On-site SEO  -nak az egyik legfontosabb eleme, de az egész SEO folyamat, hatással van egy adott online szövegre (A technikai SEO-tól, az Off-site SEO-ig).

 

A kulcsszóra optimalizált tartalom felépítése, szerkezete, kulcskifejezései lehetőséget adnak a Google robotok számára, hogy a weboldalt megtalálják, feltérképezzék és megjelenítsék az organikus találati listában.

 

Éppen ezért mindig a legjobb minőségű tartalmat tedd ki a weboldalad felületére! Szánjunk rá időt, inkább tartson kicsit tovább, az sem baj, ha több mint néhány nap az elkészülési idő, amit eredetileg erre szántunk volna. Hiszen ha szeretnél a tartalommarketingben elérni a kívánt célt, akkor bizony jobban kell tartalmat írni, mint a többiek! Írj kreatív tartalmakat, írjál jó cikket, legyenek témába vágóak, hiszen az olvasók közül sokan szeretnek olyan oldalon tájékozódni, ami kapcsolódó, releváns a téma vonatkozásában, mégis közvetlenül szólítja meg a látogatót.

 

Ez ugyan lassú folyamat, azonban nagyon hatékony, viszont ezen szempontok alapján kell hogy megírjuk a tartalmat. Ilyen és ehhez hasonló további érdekességeket, és az online szövegírás hasznos információit olvashatják itt: Szövegírás keresőoptimalizálással nyerő páros!

 

 

A tartalommarketing és a social media marketing

 

A tartalmaink gyors népszerűsítésére a közösségi média platformjai a legideálisabb lehetőség. Gyors, tömegekhez jut el, ezért hatékony, működik. Annak érdekében, hogy a tartalmaink igényesen, megfelelő szöveg kíséretében jelenjenek meg, érdemes a minőségre odafigyelni! A magas rajongószám és a tömeges elérés mellé a magas minőség is elengedhetetlen.

 

Cikkajánló a témában a jó minőséghez:

 

Facebook debugger használata, a jó kép megjelenéséért

Instagram képméret,

Facebook borítókép méret,

Ingyenes online képszerkesztő programok,

Top 60 weboldal, ahonnan ingyenes képeket tölthetünk

 

 

Tartalommarketing és a fizetett hirdetés

 

A tartalommarketing hatással van a költséghatékony és eredményes fizetett hirdetésekre is. Az Ads hirdetésnél az egyik legfontosabb a minőségi mutató. Meghatározza, hogy mennyit fizetünk egy kattintásért (CPC), illetve meghatározza a hirdetés pozícióját is. Ha a hirdetés olyan Landing Page oldalra mutat, amely megfelel a jó felhasználói élmény elvárásainak, releváns kulcsszavakat tartalmaz, stb. akkor a hirdetés is sikeresebb lehet. Tehát ahhoz, hogy ez a módszer sikeres legyen, a tartalmak magas minősége elengedhetetlen.

 

 

Egy jól kidolgozott marketing stratégia segítségével szintet tudsz lépni. Lehet, hogy kell egy kis idő ehhez, de az első lépés, hogy egy jól kidogozott stratégiával rendelkezz, ehhez pedig meg vannak a megfelelő eszközök. A tartalomgyártás sokszor többnyire még mindig a mennyiségre fókuszál, pedig egy-egy jó cikk talán sokkal többet fog adni, mintha sok, de minőségében gyenge poszt kerülne ki. A látogatók száma rendkívül sokat elárul rólunk. Ezek az adatok által fel tudjuk mérni, ha valami nincs rendben.

 

A megfelelően előkészített marketinggel, na és persze kiváló szakemberekkel viszonylag egyszerűen kerülhetsz közel a legjobban teljesítő weboldalakhoz. Egyáltalán nem azt állítjuk, hogy egyszerű vagy nincs vele sok dolog, meg hogy rövid ideig tart, sőt! De biztos lehetsz benne, hogy a tanácsadás segít a céljaid elérésében! Ezek után miért ne foglalkoznál vele, ha pontosan tudod, hogy folyamatosan törődni kell az oldalak tartalmának minőségével, valamint azzal, hogy a tartalommarketinget már egy teljesen átgondolt módszerrel alkalmazod. Tűzd ki a célokat és vágj bele minél korábban, hisz még nem késő!

 

segítünk


Hasonló bejegyzések

Targeting
SSL
Silverlight



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.