Marketing szótár   /   Keresőmarketing
Keresőmarketing

Keresőmarketing


Mi az keresőmarketing, a SEM?

 

A keresőmarketing, vagyis SEM (angolul: Search Engine Marketing), célja, egy adott weboldal jelenlegi helyzetének javítása, a Google találati listában. A SEM, az online marketing részeként, eszközrendszerének segítségével éri el a kitűzött célt.

 

Azok, akik érdeklődnek a téma iránt, bizonyára olvastak, vagy találkoztak már hasonló célokkal, törekvésekkel és beugrott a SEO neve, jelentése, vagy fogalma.  Nem véletlenül! Ugyanis, a keresőmarketing egyik eszköze a SEO! Nézzük meg közelebbről!

 

 

A keresőmarketing eszközei

 

A keresőmarketing eszközök, a SEO (Search Engine Optimization), azaz a keresőoptimalizálás, és a PPC (Pay Per Click ) fizetett hirdetések, a Google Ads felületén.

Amikor a keresőmarketinget “bevetjük” a célunk elérésébe, hogy a weboldalunk az első oldalon, az elsők között legyen, akkor mind a két eszközét érdemes használnunk ott, ahol a marketing tervünkbe beépítettük, a megfelelő formában, minél tervszerűbben!

 

 

Mikor alkalmazzuk a keresőoptimalizálást?

 

A keresőoptimalizálást, a keresőmarketing kampány részeként érdemes alkalmazni. Azoknak a vállalatoknak, nagy cégeknek, vállalkozóknak tanácsos belevenni a marketingstratégiába, akik hosszú távban gondolkodnak, azt következetesen teszik, és tartós sikereket szeretnének. A SEO garantált sikert hoz, az organikus, vagy más néven természetes találati listában, egy bizonyos idő alatt, bizonyos idő elteltével. A SEO, elkerülhetetlen egy vállalat, vállalkozó, cég életében akkor, ha az forgalmat szeretne generálni, ha kattintásokat-, látogatókat-, vásárlókat, vagy pedig konverziót vár.

 

A keresőoptimalizálás hatásának feltétele - a kiváló szakember mellett -, az idő. Ezt nem lehet sürgetni. Miért?  Mert a SEO eszközeinek időre van szüksége, hogy egy adott tartalom, megjelenjen a találatok között, pláne az első oldalon. Itt most kitérhetnénk a technikai SEO-ra, amivel az optimális feltételeket teremtjük meg és a hibákat javítjuk, vagy a kulcsszó szerepére, a kulcsszavakra optimalizált tartalmakra, illetve a linkekre, a kivülről jövő hatásokra. Most ezekre nem térünk ki, mivel van erről egy cikkünk: Keresőoptimalizálás címmel, amelyben megtalálhatóak az imént említett összetevők, részletesen. Nézzük meg még a keresőmarketing másik eszközét, a PPC, vagyis a pay per click hirdetések optimális alkalmazását.

 

 

Mikor alkalmazzuk a PPC hirdetéseket?

 

A keresőmarketing másik eszköze a PPC, azaz, a pay per click hirdetések, amellyel “megfizetjük” a jó pozíciónkat! A kattintás alapú hirdetés, a természetes találatok előtt ugrik fel, vagyis jelenik meg, így tehát a felhasználók, azonnal találkoznak a hirdetésünkkel.

 

 

Mire jó a PPC hirdetés?

 

Legtöbb esetben akkor és úgy érdemes alkalmaznia bármelyik vállalat, cég, vállalkozó, vagy webáruház életében, ha keresőoptimalizálás mellett a marketing stratégiájában lévő eseti kampányról, akcióról, új termék bevezetéséről, stb. van szó, amelynek azonnal hatnia kell, hatást kell elérni, konverziót kell hozni. Vannak olyan kulcsszavak, amelyekre szinte lehetetlen elsők között lenni, ilyen esetekben is alkalmazhatjuk ezt a “fizetős” rövidtávú módszert.

 

 

Melyik ezek közül az olcsóbb?

 

A keresőoptimalizálásnak nincs eseti ára, mint egy hirdetésnek. A keresőoptimalizálást végző szakember tudásáért és munkájáért, természetesen fizetni kell, ami nem egy hirdetés ára, és nem is addig tart az értéke. Viszont egy-egy rövid ideig ható hirdetés költsége, nem kevés, főleg ha hosszú távon csak ezt tartanánk lehetséges opciónak a vállalkozásunk számára. (Elég sok lenne a kiadás az év végére!) Akár így kalkulálunk, akár úgy, a SEO hosszútávon kiváló megoldás és bőségesen megtérül az ára.  A PPC, kiváló megoldás, a kampányok, és a kivételes esetekben. A legjobban, akkor járunk, ha mindkettőt alkalmazzuk a stratégiai lépéseink során, a megfelelő időben.

 

 

Kiknek lesz sikeres a keresőmarketing?

 

Annak a vállalatnak, vállalkozónak lesz sikeres a keresőmarketingje, aki következetesen használja az eszközeit és tudja, mit mikor vessen be az adott oldal érdekében. A SEM eszközei között nem kell választanunk, hanem mindig az adott helyzetnek megfelelően érdemes használnunk mindkettőt egymás erejét erősítve, vagy éppen az egyiket vagy másikat hangsúlyozva.

 

Ennek mestere egy jó SEO szakember! Ha Ön most tervezi, hogy weboldalait elindítja a Google találati lista elejére, keressen minket bizalommal, segítünk tervei megvalósításában!

 

A keresőmarketingről és az eszközeiről, további, bővebb információt egy régebbi cikkünkben olvashat: Keresőmarketing.

 

segítünk


Hasonló bejegyzések

Tartalommarketing
Breadcrumb
Copywriter
PR



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.