Marketing szótár   /   Linkmarketing
Linkmarketing

Linkmarketing


Mi az a linkmarketing?

 

A weboldalunkra érkező-, és onnan kimenő hivatkozások átgondolt megtervezett megvalósítása, a rendelkezésre álló eszközök alkalmazásával.

linkmarketingnek a végső célja, a weboldal erősítése, és előbbre jutása a Google ranglistán.

 

 

Mikor sikeres a linkmarketing?

 

Akkor lesz sikeresha a Google szempontjait (vagy az általunk használt kereső szempontjait) figyelembe véve építjük a weboldalakra mutató, értékes hatású linkeket.

 

Milyen a jó link?  

 

●      releváns tartalomból,

●      minőségi tartalomból és

●      látogatott oldalról érkezik, ahol

●      kevés a kifelé mutató link.

●      Google értékesnek tartja

●      szakmailag hiteles, és elismert weboldalról érkezik a hivatkozás

●      nem követel visszamutató linket

●      horgonyszöveg megegyezik, azzal a szöveggel ahová mutat illetve kulcsszavak használata a horgonyszövegben

●      linkcsere esetén, az optimális 4 domain vesz részt

●      kifelé mutató hivatkozásakkor értékes a kereső számára, ha hasznos és releváns oldalra mutat

 

A linkek használatát nagyon át kell gondolni, mert egy-egy rosszul elhelyezett link több problémát okozhat, mint gondolnánk. Ilyenkor nemcsak azokra a „sötét dolgokra” gondolhatunk, amelyeket mi hófehér lelkek nem követünk el, hanem azokról van szó, amelyekkel azért kell számolni, mert a végbemenő változások következtében előfordulhat olyan is, hogy ami régen sikert hozott, mára már fekete pont lett.

 

Ha sok-sok szabálytalanságot vétünk - még akkor is, ha nem tudunk róla - nagyon kellemetlen következménnyel járhat. A rangsor első oldaláról is akár, a legnagyobb mélységig visszaeshetünk. Így tehát, érdemes tájékozódunk a szabályokról és a változásokról.

 

Mire gondolunk itt?

Például a PR cikkeket sokan használják, manapság is nagy nyugalommal, mert, eredményük látható a találati listán. Mégis (mérsékelt) kockázatot jelentenek, mert ütközik a Google irányelveivel.

A Pr cikkes link mai napig működik és eredményes csak megfelelő szakembert kell megbízni aki jól építi ki ezeket a hivatkozásokat.

 

Vagy az oda-vissza nagy számú linkelést is sokan alkalmazzák, de azt sem a fehér SEO része, és persze sorolhatnánk.

 

 

Linkmarketing és a Keresőoptimalizálás SEO

 

Az online marketing elengedhetetlen elemének, a keresőoptimalizálásnak egyik alappillére a kiváló, releváns tartalom. A weboldalakra, csak akkor építhetünk-, és várhatunk linkeket, értékes, minőségi hivatkozásokat, ha írtunk-, és folyamatosan írunk tartalmakat. 

 

Amelyeket szívesen olvas a felhasználó, mert információt, kap és értéket. Megfelel a Google elvárásainak, és szívesen hivatkoznak rá, a különböző weboldalak, mint hiteles forrás. (Erről bővebben írtunk egy cikket: „Minőségi tartalom csodákra képes!”)

 

Ha van értékes tartalmunk, akkor jöhet a linkmarketingünk, amely a keresőoptimalizálás másik alappillérét, az Off-pages SEO/ Off-Site SEO-t segíti.  De nemcsak a weboldalunk rangsorára lehetnek hatással a jó, és releváns linkek!

 

weboldalunkra irányuló hivatkozásokon keresztül, megtalálnak a látogatók, akik rendszeresen olvassák bejegyzéseinket, hozzászólnak, és megosztják tartalmainkat illetve vásárolnak is. Tehát, egyre több konverzió is történik. Ahhoz, hogy minél többen elérjenek bennünket a linkeken keresztül, minden eszközt érdemes megragadnunk.

 

 

A linkek szerepe

 

A link szerepe kettőselőrébb juttatja a weboldalunkat, a Google organikus találati listáján a rangsorban, illetve egyre több látogatót irányít oldalainkra, a hivatkozásokon keresztül, amiből a nagy számok törvénye szerint, egyre több konverzió lesz.

 

 

Linkmarketing eszközök, amit a keresők is értékelnek:

 

·      elsősorban, a nagyon jó tartalom, cikkek, amit szívesen linkelnek

·      minőségi, témában megegyező oldalakkal linkcsere

·      blog indítása izgalmas témával

·      sajtóközlemény, egy hír értékű információval

·      tematikus linkgyűjteményekből az erőseket érdemes használni:   

lap.hu a legjobb, majd a tlap.hu, linkcenter, wyw.

 

 

A hatékonysága

 

A linkmarketing akkor lesz sikeres, ha a hivatkozásokat, linkelést körültekintően és folyamatosan alkalmazzuk, vizsgáljuk, ellenőrizzük, és az új lehetőségeket feltérképezzük, stb. Érdemes tájékozódni a Google frissítéseiről, a változásokról és ennek alapján végrehajtani a módosításokat.

 

Linkek és a webáruház

 

A webáruház esetében eltérő lehet a linkmarketing stratégia. Ugyanis, az ilyen oldal esetében, kevesebb szöveges tartalommal találkozunk még pedig azért, mert a fókuszban a termékek állnak.

 

Ilyen helyzetben viszont elég nehéz linkeket cserélni, értékes oldalakról kapni, hiszen pontosan az értéket adó tartalom hiányzik, amire irányulnának a linkek, vagy ahonnan szívesen fogadnának linket.

 

Éppen ezért, itt más taktikához kell nyúlnia az online kereskedőnek a saját siker érdekében. A webáruház oldalára, fontos lenne a szövegírás készítés, ezért ezt tovább is meg kell gondolni, viszont mellette pedig, szükséges alkalmazni bizonyos kreatív fogásokat is.

 

Úgy, mint: kuponoldal, ami mindig öröm a vásárlók számára, hiszen ha arra van lehetőségünk, hogy kedvezményesen vásároljunk, akkor szívesen megosztjuk, átlinkeljük a barátoknak, ismerősöknek a facebook oldalakon, vagy más közösségi platformon. De komoly vásárlók találhatnak meg, egy sajtóközlemény során, amely valami aktuális hírrel magas domain authority –s oldalról mutat ránk. Másik jó ötlet lehet, egy külön weboldal indítása, a vásárlói vélemények számára, ahol a termékek oldala is linkelve van. A lényeg az, hogy legyen kreatív és vonzó a vásárlók számára.

 

Linkmarketingnek a veszélyei

 

Amennyiben követjük a weboldalunk linkmarketingjének tervét, illetve elolvastuk a Google, erre vonatkozó álláspontját a sértő linkekről, és ennek figyelembe vételével alakítottuk ki hivatkozásainkat, akkor nagy veszély nem érhet minket.

 

Ezzel kapcsolatban érdemes elolvasni egy régebbi cikkünket: Black Hat SEO címmel.

 

Ajánlatkérés szakértőnktől, ha biztosra akar menni! Weboldal készítés, SEO tanácsadás, linképítés ezek azok, amivel keressen minket.

segítünk


Hasonló bejegyzések

Átirányítás
RSS
Webhelytérkép
Z-index



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.