Marketing szótár   /   Remarketing
Remarketing

Remarketing


Remarketing jelentése

 

A remarketing, a hirdetés csúcstechnológiája. A remarketing célzással, olyan releváns hirdetéseket jelentethetünk meg weboldalunk látogatói számára, ami iránt ők érdeklődnek.

 

Példa, a hétköznapokból:

 

Van egy online könyváruházunk. Az egyik látogatónk a délelőtt folyamán, érdeklődött a kisiskolás fiúgyermekek számára készült „Ropi naplója” című sorozat után. Rákattintott, megnézte a tartalmát, a sorozat megjelent köteteit, nézelődött még egy darabig, aztán vásárlás nélkül elhagyta a weboldalt.

 

Tulajdonosként, két opció van:

 

1.Ha nem használjuk a remarketing technológiát, akkor azt várjuk, hogy az imént említett vásárló mikor téved újra fel, egy releváns témájú weboldalra, hogy megjelenhessen számára a reklámunk az oldal felületén. Ha nagy mázlink van hamarosan, ha nincs akkor még nagyon sokáig várunk.

 

2.Ha használjuk a remarketing célzást, akkor már „élesíthetjük” is a fegyverünket, ugyanis, bármikor „lőhetünk” vele (na, nem mi, hanem az általunk beállított remarketing technológia). Tegyük fel, hogy a fent említett érdeklődő, munka után, az esti pihenés közben pörgeti a Facebook oldalait, vagy csak nézelődik a neten, sportrovatot csemegézi, és egyszer csak „megjelenik” neki azt a könyv, amelyet a reggeli közben tanulmányozott.  Lehet, hogy megörül, mert délelőtt nem volt ideje befejezni a vásárlást, de az is lehet, hogy ez idáig tétovázott. A lényeg az, hogy már megérett benne a gondolat, és használt a hirdetés, rákattinthat a könyvre, talán meg is rendeli. Sőt, a szállítási költséget átgondolva, lehet, hogy tovább nézelődik a kötetek között és megveszi magának is azt, amire már rég áhított.

 

A remarketing célzással tehát, nagyobb hatékonyságot érhetünk el, kampány jelleggel, mivel releváns hirdetést hozhatunk létre és jelentethetünk meg az adott felhasználó érdeklődése szerint, bárhol jár az interneten és bármikor. Nem szükséges, hogy abban a témában nézelődjön a világhálón, mert szinte bármikor emlékeztetjük, érdeklődésére a kampányok használatával.

 

A remarketing célzással, már egy vásárlói előnyt szereztünk is a konkurenciával szemben, aki nem használta ezt a high-technológiát, mert azokra, akik nálunk jártak, potenciális vásárlóként tekintünk.

 

 

Hogyan működik a remarketing?

 

Remarketing a vásárlói folyamatban

A vásárlás folyamata egy hosszabb időszak. Ez alatt az idő alatt, az emberek különböző szakaszokon jutnak keresztül, amíg ügyfél válik belőlük. A marketing világában ezt, az értékesítési tölcsér koncepciójával szemléltetik.

 

A tölcsér tetején sokak figyelmét megkaphatjuk, mint vállalkozó, majd egyre többen lemorzsolódnak, és ahogy lejjebb haladtunk a tölcsér szűk szára felé, annál kevesebben maradtak, akik vásárolni szerettek volna. Ilyen modell például, az alábbi AIDA modell is a marketingben, ahol a remarketing, bármelyik részén jelen lehet: 

aida

 

 

Maradjunk a fenti gyermekkönyv példánknál tehát:

 

Figyelem felkeltése: valamelyik reklámban megpillantja a sorozat újabb kötetét a szülő, vagy a gyermek.

 

Érdeklődés indul a termék iránt: mi az új könyv tartalma, mikor jelenik meg a boltokban, talán, megvesszük

 

Kialakul a vágy a márka iránt: az előző köteteket is kedvelte a gyermekünk, ez egy jó író, kiváló könyve

 

Cselekszik a vevő és üzletet keres a vásárláshoz: azaz, elindulunk az internet keresőjében, hol vásárolhatjuk meg

 

Amint egy érdeklődő bekerül a rendszerünkbe, onnantól kezdve, végigkísérhetjük a figyelem felkeltéstől mindaddig, amíg konverzió nem történik, azaz, amíg megvásárolja a könyvet és persze utána is. A remarketing átível az egyes szakaszokon, a követett célcsoport tulajdonsága szerint. Hogyan?

 

 

Remarketing és a süti

 

A remarketing alapja a süti (cookie), azaz, a böngészőben tárolt szöveges információ, amit a felhasználók, a saját eszközeiken tárolnak önmagukról a korábban már meglátogatott weboldalak, webes alkalmazások számára.

 

Kapcsolat létesíthető azokkal, akik korábban már valamilyen módon interakcióba léptek a webhellyel, illetve mobilalkalmazással.

 

Példánknál maradva folytassuk a remarketing működését a gyakorlatban:

 

Miután, az első látogatás után, az online könyváruházunkat elhagyta a látogatónk, kapott egy képzeletbeli kis cetlit a „homlokára” tőlünk (követőkódot), ami tartalmazza, hogy nálunk járt, nézelődött, vásárolt, mit-, és mikor vásárolta azt, stb. Mit tudunk róla?  Mindent. Vagy legalábbis azt, ami számunkra fontos.

 

Innentől kezdve megtudjuk célozni a következő releváns hirdetésünkkel, eddigi és további érdeklődései szerint.

 

Mikor? Mindig. Ha egyszer járt már valaki a weboldalunkon, innentől kezdve akár folyamatosan követhetik a hirdetéseink. Például, amikor megjelenik a sorozat újabb része, vagy eltelik egy-két hónap, akkor emlékeztethetjük őket korábbi kereséseik segítségével. Esetleg megcélozhatjuk egy hasonló kötettel, vagy a lányoknak szóló könyvsorozat egy példájával – gondolva hátha van testvérére, új kiadványokkal, releváns ünnepi ajánlatokkal, stb.

 

Ami nagyon fontos, a jó beállítás(!) Miért? Hiszen senki nem szeretné hetekig azt a hirdetést látni, amelyen az általa megvásárolt könyv mosolyog vissza, minden alkalommal. De ez csak egy példa a rossz beállításról, amelyeket el lehet követni.

 

A remarketing hirdetés - persze ha kiválóan állítjuk be, akkor - , „elemzi” kinek jelenik meg, és ahhoz „igazodik” automatikusan.

 

Mivel a piac, különböző fogyasztókból, fogyasztói csoportokból áll, ezért ahhoz, hogy testreszabott, személyre szabott hirdetéseket tudjunk megjelentetni a közönség számára, az érdeklődőket elemeznünk kell, és közös tulajdonságokkal csoportosítanunk. Ezek a közös tulajdonságok, a kor, érdeklődési kör, stb. egyezőségen túl sokkal pontosabb hasonlóságot mutatnak.

 

Annyira hasonlók, hogy ebbe a csoportba, csak pár százan tartoznak bele (mikroszegmentálás). Tehát a csoportokat finomítanunk kell és minden csoporttal, külön kell kommunikálnunk. Ezek a csoportok kis létszámúak, de nagyon hasonló tulajdonságokkal rendelkeznek. Minél több a közös a csoport tagjaiban, annál jobban sajátjuknak érzik, a célzott hirdetéseket, a termékeket, vagy szolgáltatást.

 

 

Remarketing működése:

 

remarketing működése

 

Az átlagos újracélzás működése Adwordsben és a Facebookon:

 

1) A kódot a honlap forrásába helyezzük

2) Minden egyes látogatót megcímkézi a rendszer

3) Ezek után bármikor célozhatunk rá.

 

 

Remarketing a Google Ads –ben

 

A Google Ads, képes követni a kódokat, sőt listába is gyűjti nekünk. Továbbá lehetővé teszi a kategorizálásukat, vásárlói szakaszoknak megfelelően. A Google Ads hirdetés esetében, kihagyhatatlan előnyt jelent a remarketing használata, mert azon látogatók számára jeleníti meg a hirdetéseket, akik a Display Hálózat webhelyeit vagy alkalmazásait használják.

 

Facebook Remarketing

 

A Facebook remarketing működéséhez, szükséges a Facebook Pixel, ami egy pár soros kis kódrészlet, amelyet a weboldalunk forráskódjában helyezhetünk el. Ezzel lehetőséget adunk a Favenbopoknak arra, hogy a (Facebookon is regisztrált) felhasználók tevékenységét a nyomon követhessük.

·      Célközönség létrehozása a hirdetési fiókban

·      Egyéni célközönség beállítása

·      meghatározzuk, hogy milyen szempontok alapján csoportosítsa a Facebook a célközönséget

 

 

Youtube videóremarketing

 

A videóinkat megnézőknek tudunk újra hirdetéseket vagy videókat megjeleníteni, így érni el újra Őket.

Több millió ember érhető el ezen a felületen. Ezzel a technikával is növelni tudjuk a vevők számát.

 

 

Dinamikus remarketing, a remaketing fajtája

 

A dinamikus remarketing esetén, a hirdetés párszor mutatja ugyanazt a terméket, és ha ezek után sem történik konverzió, akkor a hozzá hasonló termékeket vagy szolgáltatást kínálja a potenciális vásárlónak, látogatóinak hirdetés formájában.

 

A Remarketing hirdetések előnyei:

 

  • egyszer kell kiválóan beállítani, és utána magától működik

  • célzott, hiszen csak azoknak jelenik meg, akik voltak már a honlapunkon, mert érdeklődtek a téma iránt

  • márkaépítésben is kiváló módszer

  • 100%-os feliratkozási arányt érhetünk el vele

  • olcsóbb mint a PPC, és több bevételt hoz, mint amennyi a kiadás

  • azonnal növeli a bevételt

  • hatékony, mert a potenciális vevők előtt folyamatos a jelenlétünk

  • vevőszerzés minden szakaszaiban jelen van

 

E-mail marketing és társai - Retargeting

 

Ha van egy jó kis adatbázisunk, és hozzá megfelelő szoftverünk is, akkor külön listák szerint tudjuk kiküldeni a email leveleinket mindenki számára kicsit módosítva, frissítve, hogy a személyesebbé tegyük. Így a lehető legjobban célzott üzenetet kapja meg a potenciális vásárló. 

 

Azokat az embereket, akiknek megvannak az adataik (e-mail címek, telefonszámok, vagy egyéb adatok, amely beazonosításra megfelelő), újracélozhatjuk mikroszegmentált célcsoportként. Ezt nevezzük retargeting -nek. Ehhez egy adatbázis, feltöltés és célzás szükséges.

 

A siker kulcsa - MÉRÉS!

 

A mikroszegmentálás akkor lehet sikeres – mint sok minden más is-, ha mérjük a tevékenység mozzanatait. Tehát kik azok, akik valóban érdeklődnek, figyelnek ránk, vásárolnak, hogyan viselkednek velünk kapcsolatban.

 

A mérés alapján tudjuk módosítani, alakítani, az online marketing folyamatát. Ebben a Google Analytics lehet a segítségünkre. Sikeresebb lesz a marketingünk, és olcsóbb is úgy, ha megkíméljük magunkat a felesleges pénzkidobástól a mérésekkel!

Amit érdemes szem előtt tartanunk a célcsoportjainknál: a célcsoportok eredményességét szegmentáltan mérjük és egy hirdetésben, ne hirdessünk egyszerre több célcsoportra!

 

Az ingyenes online marketing megoldásoknak vége, de a legjobb szolgáltatások által és persze remarketinggel törhetünk előre annak érdekében, hogy minél több hirdetés találjon célba!

segítünk

 


Hasonló bejegyzések

Marketing mix
Meta tag
Microsite
Mobilbarát
Opt-out



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.