Marketing szótár   /   CPA
CPA

CPA


Tudja Ön, hogy mi az a CPA?  Vagy miért jobb a CPA kampány, mint a CPC?

Megfogalmazzuk röviden!

 

CPA –teljesítmény alapú reklámozás, hirdetés

 

Mit jelent ez?

A CPA fizetési rendszerben, a hirdető csak akkor fizet, ha valami teljesítményt elért, valamilyen cselekvés történt.

 

 

Mit jelent a CPA (teljesítmény vagy cselekvés alapú) hirdetés?

 

A hirdetőnek csak akkor kell fizetnie, ha a webhelyét érintő kattintás történt, vagy a felhasználó feliratkozott, kitöltötte az egyik űrlapot, esetleg vásárolt, tehát valamilyen cselekvés történt.

 

Ez a fajta CPA kampány eltér a CPC, CPM és a PPC hirdetés  formáitól, ebből kifolyólag, az árazása is másként alakul.

 

 

Hogyan  történik a CPA kampány árazása?

 

Van egy ajánlat adó, aki az ajánlatot biztosítja, van egy forgalom közvetítő, aki elvállalja a közvetítést és a felhasználó, aki „elfogadja” az ajánlatot.

Minden  felhasználó által elfogadott, ajánlat után kapja a közvetítő a megállapított bizonyos összeget az ajánlatadótól.

 

A CPA kampány folyamata, annyiban tér el a PPC formától, hogy itt akkor is jár a közvetítői összeg, ha a felhasználó csak feliratkozott és nem hozott „értéket”.

 

A közvetítők  technikája általában az, hogy a PPC hirdetésekkel bevonzzák a forgalmat és a CPA-hoz irányítják. Ennek egyik kiváló módszere lehetne a SEO, csak ezzel az a gond, hogy amire a rangsorolásban előrelépés történik, addigra a CPA kampány véget érhet.

 

Hosszabb kampányok esetében jól működhet. A hirdetési kampány csak akkor éri meg a ráfordítást, ha ezzel, nagyobb haszonhoz jutunk.

segítünk


Hasonló bejegyzések

CTR Átkattintási arány
Címke
Blog
Anchor text



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.