CPA
Tudja Ön, hogy mi az a CPA? Vagy miért jobb a CPA kampány, mint a CPC?
Megfogalmazzuk röviden!
CPA –teljesítmény alapú reklámozás, hirdetés
Mit jelent ez?
A CPA fizetési rendszerben, a hirdető csak akkor fizet, ha valami teljesítményt elért, valamilyen cselekvés történt.
Mit jelent a CPA (teljesítmény vagy cselekvés alapú) hirdetés?
A hirdetőnek csak akkor kell fizetnie, ha a webhelyét érintő kattintás történt, vagy a felhasználó feliratkozott, kitöltötte az egyik űrlapot, esetleg vásárolt, tehát valamilyen cselekvés történt.
Ez a fajta CPA kampány eltér a CPC, CPM és a PPC hirdetés formáitól, ebből kifolyólag, az árazása is másként alakul.
Hogyan történik a CPA kampány árazása?
Van egy ajánlat adó, aki az ajánlatot biztosítja, van egy forgalom közvetítő, aki elvállalja a közvetítést és a felhasználó, aki „elfogadja” az ajánlatot.
Minden felhasználó által elfogadott, ajánlat után kapja a közvetítő a megállapított bizonyos összeget az ajánlatadótól.
A CPA kampány folyamata, annyiban tér el a PPC formától, hogy itt akkor is jár a közvetítői összeg, ha a felhasználó csak feliratkozott és nem hozott „értéket”.
A közvetítők technikája általában az, hogy a PPC hirdetésekkel bevonzzák a forgalmat és a CPA-hoz irányítják. Ennek egyik kiváló módszere lehetne a SEO, csak ezzel az a gond, hogy amire a rangsorolásban előrelépés történik, addigra a CPA kampány véget érhet.
Hosszabb kampányok esetében jól működhet. A hirdetési kampány csak akkor éri meg a ráfordítást, ha ezzel, nagyobb haszonhoz jutunk.