SMM
SocialMediaMarketing fogalma
Mi az az SMM?
Az SMM a social media marketing rövidítése, azaz közösségi média marketing.
Az online marketing stratégia szerves része. A vállalkozások sikeréhez szorosan kapcsolódik a közösségi média platformjain való megjelenés, főként, ott, ahol a célközönség jellemzően megtalálható.
A közösségi oldalak óriási lehetőséget nyújtanak a felhasználók közötti interaktív kapcsolatra (párbeszéd-, komment-, megosztás). A közösségi oldalakon a reklám, tartalom-, kép-, videó-, zene stb. megosztása, folyamatos. A megosztott információt tömegek láthatják és szinte azonnal.
A célközönségünk pillanatok alatt találkozhat legfrissebb kampányainkkal és nagyobb forgalmat érhetünk el. A folyamatos interaktív kapcsolatnak köszönhetően pedig, vásárlóink bizalmát is erősíthetjük. Ezért, ha jó a SMM stratégiánk, akkor kevés pénzből ismertethetjük meg márkánkat, széles körben.
Melyek a közösségi média platformjai?
A közösségi média platformjai a teljesség igénye nélkül:
-
Közösségi hálózatok, mint például az óriás Facebook, Twitter, és persze a vállalkozás számára releváns további közösségi portálok.
-
Videóportálok, mint a hatalmas YouTube, Tiktok
-
Fotók és videók megosztásán alapuló közösségi hálózat, mint az Instagram, és a Pinterest.
Bővebb információ található a „Közösségi média” cikkünkben.
Mi a különbség a SMM, SMO, SEO, SEM között?
A SMO a közösségi média optimalizálása, melynek célja, az internetes forgalom növelése. Itt általában egy webhely optimalizálását értjük. Ezt a célt úgy éri el, hogy a közösség erejét használja fel a nyilvánossághoz, az ismertséghez, illetve ennek növeléséhez. SMO, a közösségi médiában működik.
SEO (Search Engine Optimization), vagyis keresőoptimalizálás célja, szintén a forgalom generálása, viszont a lényeges különbségük a SMO- val összehasonlítva, hogy itt a cél, az adott keresőmotor rangsorában első lenni a természetes találati listában. Az első hely elérése, hosszabb folyamata, amit egymásra épülő meghatározott technikai lépésekkel, kulcsszavas tartalmakkal, linkekkel lehet elérni. A SEO, a keresők esetében eredményes. További információ a SEO-ról.
SEM - keresőmarketing, (Search Engine Marketing) célja, a keresőkben elért jó pozíció.
Két részből áll: SEO+PPC (Pay Per Click), vagyis a keresőoptimalizálás és a Google Ads fizetett hirdetések csapata. A SEM drágább megoldás az ingyenes SMO-hoz képest. Viszont az SMO hatással lehet a webhely SEM jére is. Ugyanis a közösség véleménye, válaszok, lájkok, csillagok, a weboldalt minősítik. Mivel a minőség rangsorolási tényező, ezért a SEO meghatározó lehet a weboldal rangsorában.További információ a SEM-ről.
A közösségi média marketing /SMM/ ereje vitathatatlan. Amellett, hogy ingyenes, vagy kevésbé költséges, mellette interaktív, személyes, azonnali, gyors, hatásos és nem mellesleg fogva tartó ereje van. Egyre több időt töltünk az online platformokon, mert pillanatok alatt tájékozódhatunk, megkapunk mindent, és azonnal.
A vállalkozások számára elengedhetetlenné vált a használata, hiszen itt vannak partnereink, a célközönségünk, érdeklődők, a felhasználók közössége. Ha jó a stratégiánk, nagyon jó eredmények születhetnek a SMM -nek köszönhetően. Ha az SMM során valami hiba csúszik a tervünkben, akkor viszont minőségi hátrány is érhet minket, vagy márkánkat.
A keresőkre specializálódott SEO-nál ez a hátrány nem történhet meg. Továbbá a SEO, egy biztos, és folyamatos előrehaladás tesz lehetővé a Google (vagy egyéb) keresőben. Az online marketing akkor a legsikeresebb, ha az online marketing stratégiát követve, a megfelelő időben a megfelelő eszközöket vetjük be.